جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

یونیسف: ظرف ۲هفته ۵۵ کودک دریمن کشته شدند

پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 638818
مدیر اجرایی سازمان یونیسف اعلام کرد، طی درگیری‌های یمن در ماه ژوئیه ۲۱ کودک و دو هفته ماه اوت ۵۵ کودک کشته شدند.
یونیسف: ظرف ۲هفته ۵۵ کودک دریمن کشته شدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، هنریتا فور، مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در آستانه مذاکرات صلح در یمن گفت، طبق آمار تیم‌های سازمان ملل در یمن، ۲۱ کودک در ماه ژوئیه در اثر جنگ و درگیری و ۵۵ تن دیگر طی دو هفته در ماه اوت کشته شدند.

وی با بیان اینکه پس از گذشت بیش از سه سال از جنگ و درگیری در یمن اوضاع کودکان این کشور فاجعه‌بار شده است، از طرف‌های دیگر در یمن خواست مساله حفظ جان کودکان را در مذاکرات و نتایج آن مورد توجه قرار دهند.

فور ادامه داد، بخش خدمات اجتماعی یمن به سختی کار می‌کند و کل کشور در آستانه فروپاشی است، اکثر کارمندان حدود دو سال است که حقوقشان را دریافت نکرده‌اند و در اثر حملات زیرساخت‌ها از جمله شبکه آب و فاضلاب، مدارس و مراکز پزشکی آسیب دیده‌اند و مشکل کمبود کالاهای اساسی وجود دارد.

فور تصریح کرد، در صورت فروپاشی این خدمات کودکان صرف نظر از نیازهای مربوط به بهداشت، آموزش و حفاظت، نخستین کسانی خواهند بود که درد و رنج را متحمل می‌شوند.

وی خواستار تضمین ارسال امن و بی‌قید و شرط کمک‌ها به همه کودکان نیازمند براساس اصول و قوانین انسانی و بین‌المللی شد و افزود، حداقل برای حفظ جان کودکان باید حملات هوایی و حملات به غیرنظامیان و زیرساخت‌های مدنی متوقف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *