شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آمار یونیسف از کودکان کشته شده یمنی

شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 568023
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز جمعه در تازه ترین گزارش خود از وضعیت کودکان یمن اعلام کرد که در سال 2016 حدود 23 هزار نوزاد در این کشور کشته شدند.
آمار یونیسف از کودکان کشته شده یمنی
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، یونیسف افزوده است: در سال 2016 چهار هزار و 272 مادر و 23 هزار نوزاد به دلایلی که می شد از آن پیشگیری کرد، کشته شدند.

یونیسف اضافه کرده است: این نهاد بین المللی راهبرد جدیدی را برای حمایت از مادران و نوزدان یمنی اتخاذ کرده است.
بر اساس این راهبرد جدید، واحدهای بهداشتی و درمانی برای حمایت و مراقبت از نوزادان بیمار در نظر گرفته خواهد شد تا این کودکان بتوانند به صورت طبیعی رشد کنند.

پیش از این، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرده بود: بیش از 400 هزار کودک یمنی به خاطر سوء تغذیه شدید با خطر مرگ مواجه هستند.

در همین حال دیوید بیسلی' مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی را مسئول فاجعه بزرگ و تشدید درگیری ها در یمن و نابسامانی اوضاع انسانی در این کشور عنوان کرده بود.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.این تجاوز نظامی که هیچ دستاوری برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی یمنی ها شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *