پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

۱۰ میلیون کودک یمنی نیاز مبرم به کمک فوری دارند

سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب: 531240
صندوق کودکان ملل متحد از نیاز مبرم ۱۰ میلیون کودک یمنی به کمک های بشردوستانه فوری خبر داد.
۱۰ میلیون کودک یمنی نیاز مبرم به کمک فوری دارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از النشره، سازمان یونیسف اعلام کرد: ۱۰ میلیون کودک یمنی نیاز مبرم به کمک های انسان دوستانه فوری دارند.

این سازمان بیان کرد: کودکان به کمک های اولیه بهداشتی، تغذیه، آب آشامیدنی سالم و آموزش نیاز دارند.
یونیسف از فعالیت در استانهای مختلف یمن با همکاری مقامات محلی و با سازمان های داخلی و بین المللی برای کمک به تعداد زیادی از این کودکان خبر داد.

شایان ذکر است سازمان بهداشت جهانی نیز قبلا با صدور بیانیه ای از ارسال ۴۰۳ تَُن از محموله های حاوی کمک های پزشکی برای مردم آسیب دیده یمنی خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، در بیانیه این سازمان جهانی آمده است:  این محموله ها اکنون به ساحل «الحدیده» رسیده اند.

این سازمان همچنین در بیانیه خود آورده است: با توجه به افزایش شدت درگیری ها در یمن و تخریب شدید زیرساخت های این کشور و همچنین بنادر و سواحل، رساندن این کمک ها به مردم آسیب دیده مأموریت آسانی نبود.
سازمان بهداشت جهانی همچنین تأکید کرد: امروز شاهد کشته شدن مردم یمن به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی هستیم.

گفتنی است، پیشتر «نویو زاگاریا» نماینده سازمان جهانی بهداشت در یمن و «شیرن فارقی» نماینده یونیسف در کنفرانس خبری مشترک اعلام کرده بودند: تعداد قربانیان وبا در یمن با افزایش دامنه وسعت سرایت وبا به ۲۱ استان از ۲۲ استان یمن به ۱۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

این دو مسئول سازمان ملل تأکید کرده بودند: از ۲۷ آوریل گذشته تا سی ام ژوئن ۲۴۶ هزار مبتلا به وبا گزارش شده است که ۱۵۰۰ نفر از آنها فوت کرده اند. اوضاع بسیار خطرناک است. دامنه جغرافیایی بیماری به ۲۱ استان یمن سرایت کرده است و مواردی از ابتلای دو نفر در استان حضرموت در شرق این کشور برای اولین بار گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *