سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

۵۰کشتی در دریای اژه علیه آمریکا جاسوسی می‌کنند

يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 636550
یک رسانه‌ یونانی اعلام کرد که ناتو به تازگی فهرست 50 کشتی مشکوک به جاسوسی علیه آمریکا در دریای اژه را به مقام‌های یونانی تحویل داده است.
۵۰کشتی در دریای اژه علیه آمریکا جاسوسی می‌کنند
به گزارش جهان نيوز، آنطور که رسانه‌های یونانی اعلام کرده‌اند واشنگتن فعالیت نظامی خود دریای اژه را افزایش داده به طوری‌که این منطقه به مکان تمرین‌های نظامی این کشور مبدل شده است.

روزنامه یونانی «رییل» در این زمینه نوشت که ناتو اخیرا فهرستی از 50 کشتی مظنون به انجام عملیات شناسایی در دریای اژه و نزدیک ساحل یونان را تحویل مقام‌های این کشور داده است.

این روزنامه نوشت: «کشتی‌های ماهیگیری، قایقرانی و تفریحی با حرکت در سراسر دریای اژه مشغول جمع آوری اطلاعات هستند. این کشتی‌ها همچنین به رصد فعالیت آمریکایی‌ها در قلمرو یونان مبادرت می‌نمایند.»

این روزنامه افزود که آمریکا اخیرا با توافق با ترکیه قصد استقرار پهپادهای «ام کیو -9» خود در منطقه را دارد.

 یونان، ترکیه یکی از متحدان آمریکا را مقصر افزایش فعالیت نظامی ناتو در منطقه بر می‌شمارد. روابط این کشور با ترکیه هنگام ورود ‌یک قایق گشت‌زنی ترکیه‌ای در اواسط ماه فوریه (اسفند گذشته) به سواحل یونان در دریای اژه، وخیم‌تر شده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *