پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ادامه اختلافات میان آمریکا و اروپا

چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 626450
صدراعظم آلمان در نشست امروز ناتو در بروکسل انتقادهای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر وابستگی کشورش به انرژی روسیه را رد و بر استقلال برلین در این زمینه تأکید کرد.
ادامه اختلافات میان آمریکا و اروپا
به گزارش جهان نيوز، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در نشست رهبران ناتو ضمن انتقاد از سیاست‌های آلمان، گفت: یک قرارداد گازی نامناسب با مسکو، سبب شده است تا آلمان اسیر روسیه شود.

ترامپ همچنین اظهار داشت: همه در سراسر جهان درباره این قرارداد صحبت می‌کنند. آنها می‌گویند "ما در حال پرداخت میلیاردها دلار به شما هستیم تا از شما حفاظت و حمایت کنیم ولی شما در حال پرداخت میلیاردها دلار به روسیه هستید. آلمان به‌طور کامل توسط روسیه کنترل می‌شود.

ترامپ بارها آلمان را هدف شدیدترین حملات خود قرار داده است. ترامپ بزرگترین اقتصاد اروپا را متهم کرده است که هزینه‌های کافی را برای توسعه قدرت نظامی ناتو اختصاص نمی‌دهد.

وی گفت: ما در حال حفاظت از آلمان، فرانسه و همه هستیم. این اقدام دهه‌هاست که انجام شده است. ما قصد نداریم این روند را ادامه دهیم.

به‌نوشته رسانه‌های آلمانی، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان انتقادات شدید رئیس جمهور آمریکا به همکاری‌های اقتصادی آلمان و روسیه را شدیداً رد کرده در رد این انتقادها این طور گفت که این خوب است که آلمان می‌تواند یک سیاست مستقل را در پیش گیرد.

وی همچنین گفت: من بسیار خوشحالم که ما امروز به‌عنوان جمهوری فدرال آلمان متحد هستیم و بنابراین می‌توانیم بگوییم سیاست مستقل خود را می‌توانیم انجام دهیم و می‌توانیم تصمیمات مستقل بگیریم. این مسئله بسیار برای انسان‌های سرزمینم از جمله در ایالات جدید ما خوب است.

ترامپ و مرکل همچنین امروز در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل دیداری دوجانبه با هم داشتند و ترامپ در این دیدار لحن خود در قبال برلین را کاملاً تغییر داده از کلمات دوستانه‌ای استفاده کرد.

رئیس جمهور آمریکا مناسبات با آلمان را با وجود حملات شدید در نشست ناتو عالی ارزیابی و تأکید کرد که وی مناسبات بسیار بسیار خوبی با صدراعظم آلمان دارد.

مرکل هم آلمان و آمریکا را شرکای خوبی ارزیابی کرد.

ترامپ همچنین گفت: ما دیداری عالی با هم داشتیم و درباره هزینه‌های نظامی و تجارت با هم مذاکره کردیم.

رئیس جمهور آمریکا در این نشست مجدداً از همه کشورهای اروپایی عضو ناتو هزینه‌های دفاعی بالاتر را درخواست و تأکید کرد که آمریکا دهه‌هاست که خیلی بیشتر از متحدان خود هزینه می‌کند و این برای پرداخت کنندگان مالیاتی در آمریکا غیرمنصفانه بوده و وی این اوضاع را تغییر خواهد داد.
وی با اشاره به توافق اعضای ناتو در نشست سال 2014 درباره افزایش هزینه‌های نظامی، از همه شرکای خود در این ائتلاف نظامی درخواست کرد که حداکثر تا سال 2024 حدود 2 درصد از تولید ناخالص ملی خود را در زمینه دفاعی هزینه کنند.

سران کشورهای ناتو با وجود مناقشات تلخ درباره هزینه‌های دفاعی در نشست امروز بروکسل درباره یک بیانیه مشترک توافق کردند. در این بیانیه البته هیچ راه‌حلی برای مناقشات طولانی‌مدت بین آلمان و آمریکا در این زمینه آورده نشده بود.

ترامپ بلافاصله بعد از پایان نشست ناتو در 16 جولای با رئیس جمهور روسیه در هلسینکی دیدار خواهد داشت و برخی کارشناسان بر این عقیده‌اند که ترامپ می‌تواند نشست ناتو را با کوله‌باری از اختلافات ترک و سپس درباره اختلافات جهانی با پوتین بحث کند؛ همان‌گونه که وی بعد از اجلاس جی‌هفت با رهبر کره شمالی در سنگاپور گفتگو کرد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
کلام رهبری فصل الخطاب است ...ایشان فرمودند در خصوص اروپا تا زمانی که پایبندی عملی خود را به این به اصطلاح برجام نشان نداده اند اطمینان نکنید ...جنگ میان اروپا و امریکا یک جنگ زرگری است ...همین