سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

رئیس گروه 77 برلزوم اجرای کامل برجام تأکید کرد

پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 632990
'کارلوس هاتیوا' رئیس گروه 77، ضمن حمایت ازبرجام و اقدامات ایران در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جهت اجرای این توافق، ابراز امیدواری کرد، برجام در تمامی ابعاد آن و توسط تمامی طرف‌ها به‌خوبی اجرا شود.
رئیس گروه 77 برلزوم اجرای کامل برجام تأکید کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، هاتیوا در ملاقات با 'کاظم غریب آبادی' سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، مواضع گروه 77 (گروه کشورهای در حال توسعه) در محکومیت اقدامات قهری یکجانبه را مواضع اصولی خواند و بر ضرورت چندجانبه گرایی در عرصه بین‌المللی و مخالفت با یک‌جانبه‌گرایی تأکید کرد. 

سفیر و نماینده دایم اکوادور در این دیدار، ضمن تمجید از نقش ایران در گروه 77 و به‌ویژه اقدامات مهم آن به هنگام تصدی ریاست این گروه در سال گذشته، بر ضرورت فعالیت بیش‌تر این گروه در هماهنگی با کشورهای عضو تأکید کرد. 

گروه 77 در 15 ژوئن سال 1964 میلادی (25 خرداد 1343) و توسط 77 کشور در حال توسعه امضاکننده اعلامیه گروه 77 در پایان نخستین جلسه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (آنکتاد) در شهر ژنو سوئیس تأسیس شد.

مقر سازمان در نیویورک آمریکا واقع شده‌است. این سازمان، مرکزی برای بیان و ارتقای منافع جمعی کشورهای در حال توسعه و افزایش قدرت مذاکره این کشورها در سازمان ملل متحد در زمینه مسائل اقتصادی و امکانی برای افزایش همکاری فنی و اقتصادی میان کشورهای مزبور است.

سفیر ایران نزد سازمان های بین المللی، ضمن اعلام آمادگی کشورمان جهت مساعدت و همکاری بیشتر با این گروه در جهت تحقق اهداف آن، بر نقش گروه 77 در هدایت صحیح فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی، به‌ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمان بین‌المللی توسعه صنعتی، و سازمان بین‌المللی مقابله با جرم و مواد مخدر در جهت منافع کشورهای درحال‌ توسعه و ایجاد توازن در تصمیمات این سازمان‌ها، تأکید کرد. 

غریب آبادی همچنین آخرین وضعیت برجام پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از این توافق را تشریح کرد و افزود: دولت ترامپ با خروج از برخی ترتیبات بین‌المللی و همچنین برجام، درصدد تحمیل یک‌جانبه‌گرایی و مقابله جدی با چندجانبه گرایی است، اما خوشبختانه در این سیاست خود کاملاً منزوی و تنها مانده و جامعه بین‌المللی در کنار ایران اقدامات یک‌جانبه این کشور را به چالش جدی کشانده است. 

وی همچنین بر اهمیت تقویت ادبیات و اسناد سازمان‌های بین‌المللی درباره مقابله با اقدامات قهری یکجانبه و ضرورت تقویت چندجانبه گرایی و نقش مهمی که گروه 77 در این زمینه می‌تواند ایفاء نماید، تأکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *