جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳
وزیر خارجه آلمان:

نباید انتظار پایبندی ایران به برجام را داشت

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 689325
یک روزنامه آلمانی با اشاره به سفر وزیر خارجه این کشور به ایران به نقل از وی نوشت: نمی توان انتظار داشت ایران پایبند به توافق هسته ای باشد در حالی که دستاورد دندان گیری نصیبش نشده است.
نباید انتظار پایبندی ایران به برجام را داشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، روزنامه زوددویچه سایتونگ در یادداشتی با اشاره به سفر «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به ایران نوشت: تلاش ها و فعالیت های بسیاری برای انجام سفر وزیر خارجه آلمان به ایران انجام شده و این حاکی از خاص بودن شرایط و اهمیت این سفر دارد.

وزیر خارجه آلمان در حالی سفر به خاورمیانه و ایران را کلید زد که از حضور و شرکت در مراسم یکی از اعیاد مهم مسیحیان صرفنظر کرده است، این امر می تواند اهمیت موضوع توافق هسته ای ایران برای ماس را نشان دهد. وی بارها بر حفظ و بقای توافق هسته ای ایران تاکید کرده و آن را ضامن امنیت خاورمیانه و اروپا قلمداد کرده است.
این روزنامه آلمانی با اشاره به گفتگوهای ماس و مقامات ایرانی درباره توافق هسته ای نوشت: ماس استدلال های متعددی آورده است که نمی توان در حالی که دستاوردهای دندان گیری از این توافق عاید ایران نشده، انتظار پایبندی همه جانبه آنها از این توافق را داشت.

آنچه برای دیپلمات های آلمانی بیش از هر چیز اهمیت دارد این است که طرف ایرانی را متقاعد کنند که اروپا برای حفظ این توافق در تلاش است. این در حالی است که ایران بارها اروپا را به کم کاری متهم و تاکید کرده در صورت عدم تحقق خواسته های توافق شده از این توافق خارج خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در دوران جنگ تحمیلی آلمانی‌ها با دادن سلاح شیمیایی به صدام بسیاری از مردم کشورمان را به شهادت رساندند. در جنگ اقتصادی امروز هم آلمانی‌ها از سوخت‌رسانی به هواپیمایی کشورمان ممانعت می‌کنند. ما 40 سال است در جنگ با مجموعه‌ای از کشورهای عضو جبهه استکبار هستیم و جنگ تمام نشده است.
Iran, Islamic Republic of
نباید انتظار پایبندی اروپا به برجام را داشت.
نباید انتظار پایبندی آلمان به برجام را داشت.
Iran, Islamic Republic of
31 روزگذشت، انگلیس، فرانسه و آلمان هیچ اقدامی نکردند.
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵
امروز 31 روز از فرصت 60 روزه ایران به اعضای باقیمانده برجام در اجرای تعهدات مالی و بانکی‌ خود می‌گذرد و الان توپ در زمین آنهاست که به تعهداتشان عمل کنند و در غیر این صورت، ایران وارد گام دوم خواهد شد.