جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فشار آمریکا بر انگلیس برای افزایش هزینه‌های نظامی

چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 624876
وزیر دفاع آمریکا به انگلیس یادآوری کرده است که در صورت عدم افزایش هزینه‌های نظامی، فرانسه جایگزین انگلیس به عنوان نزدیک‌ترین متحد واشنگتن خواهد شد.​
فشار آمریکا بر انگلیس برای افزایش هزینه‌های نظامی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا با ارسال نامه‌ای برای گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس تاکید کرده است که بریتانیا باید هزینه‌های نظامی اش را افزایش دهد.بر اساس این گزارش، جیمز ماتیس در نامه‌ای که 12 ژوئن یعنی 3 روز پس از سفر به لندن برای وزیر دفاع انگلیس نوشته، آورده است: یک ملت جهانی مثل بریتانیا، با منافع و تعهدات مختلف در سراسر دنیا، باید سطح هزینه‌های دفاعی خود را فراتر از آن چیزی که ما از متحدان با منافع منطقه‌ای انتظار داریم، افزایش دهد. در صورت فقدان یک بازوی نظامی مستحکم و قوی، صلح و ثبات جهانی در معرض خطر بیشتری قرار خواهد گرفت.

برخی رسانه های خبری انگلیس این طور استدلال کرده اند که این نامه احتمالا توسط ویلیامسون درز پیدا کرده است. رسانه های خبری انگلیس این نامه را دخالت در امور داخلی بریتانیا ارزیابی کرده اند.ماتیس در این نامه نسبت به کاهش و افول قدرت نظامی انگلیس ابراز نگرانی کرده است. وی انگلیس و فرانسه را با یکدیگر مقایسه کرده است، پاریس متعهد شده است تا هزینه های نظامی خود را به طور چشمگیری افزایش دهد.

ماتیس افزود: به عنوان بازیگران جهانی، فرانسه و آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که اکنون زمان افزایش سرمایه گذاری در بخش نظامی است. این به نفع آمریکا و انگلیس است که لندن همچنان شریک اصلی واشنگتن باقی بماند.
این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در سخنانی گفت: بریتانیا همچنان بیشترین هزینه دفاعی را در اروپا دارد و این مطلب را به روشنی اعلام کرده است که به تلاش خود برای اختصاص بیش از 2 درصد تولید اقتصادی به هزینه های نظامی ادامه خواهد داد.

وی افزود: وزیر دفاع انگلیس برنامه مدرنیزه کردن ساختارهای نظامی و دفاعی را ارائه کرده است تا نیروهای مسلح ما برای مواجهه با تهدیدات روزافزون تقویت گردد.اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه 7 که ناتو را یک سازمان بد به اندازه پیمان نفتا ارزیابی کرده و ناتو را یک سازمان به شدت پرهزینه برای آمریکا دانسته است، نگرانی های گسترده‌ای را در بین رهبران اروپایی به وجود آورده است.

این مساله موجب شده است تا رهبران اروپایی خواستار افزایش هزینه های نظامی اروپا و گسترش همکاری های مشترک شده اند تا وابستگی ناتو به حمایت های آمریکا را کاهش دهند.اظهارات ترامپ در شرایطی است که نشست ناتو قرار است حدود 2 هفته دیگر در بروکسل برگزار شود. اعضای ناتو موافقت کرده اند تا هزینه‌های نظامی خود را تا سال 2024 میلادی تا 2 درصد تولید اقتصادی افزایش دهند ولی آلمان و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که احتمالا قادر به دستیابی به این هدف نخواهند بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *