پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

انگلیس ۴۹۰ نظامی جدید به افغانستان اعزام می‌کند

دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 630484
یک منبع امنیتی انگلیس خبر داد که دولت این کشور در نظر دارد تا برای مقابله با گروه طالبان و تروریست‌های داعش ۴۹۰ نظامی دیگر را به افغانستان اعزام کند.​
انگلیس ۴۹۰ نظامی جدید به افغانستان اعزام می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یک منبع امنیتی درباره اعزام 490 نظامی انگلیسی به افغانستان به «دیلی میرر» گفت: افزایش قدرت طالبان و واقعیت این که داعش اکنون تهدید مهمی است باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: نبرد میان نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی علیه مخالفان مسلح دولت کابل ادامه دارد اما به طور عمومی به آن پرداخته نمی‌شود.

وی ادامه داد: این نیروها بدون آنکه جلب توجه کنند در حال حمله به شبکه‌های مخالفان مسلح دولت افغانستان و کسانی هستند که از این گروه‌ها حمایت می‌کنند.

پیش از این نیز یک روزنامه چاپ لندن فاش کرده بود که در پی قدرت گرفتن طالبان و گسترش فعالیت‌های داعش در افغانستان ارتش انگلیس در حال طراحی عملیات‌های ویژه و مخفیانه در این کشور است.

«دیلی تلگراف» در ادامه این گزارش آورده بود که عملیات‌های  نیروهای ویژه انگلیسی قرار است بدون هماهنگی دولت افغانستان و به صورت کاملا سری و مخفیانه انجام شود.

گفتنی است که از آغاز حمله ائتلاف به رهبری آمریکا به افغانستان تاکنون 456 نظامی انگلیسی در این کشور کشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *