جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۷
۳۷
قوه قضائیه شفاف‌سازی کند؛

پرونده‌های حسین فریدون و مهدی جهانگیری به کجا انجامید؟/ متهمانی که در انظار عمومی حضور می یابند

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 621852
سرنوشت پرونده‌های برخی از نزدیکان دولت که در مقطعی بازداشت و امروز با قرار وثیقه های سنگین آزاد هستند، پس از گذشت چندین ماه به سوالی جدی برای مردم تبدیل شده است.
پرونده‌های حسین فریدون و مهدی جهانگیری به کجا انجامید؟/ متهمانی که در انظار عمومی حضور می یابند
گروه سیاسی جهان نيوز: پرونده های مختلفی درباره برخی از منتسبین به مسئولان کشور وجود دارد که افکار عمومی در انتظار روشن شدن چند و چون ماجرا و نهایت آن هستند. در این رابطه برخی از نزدیکان به دولتمردان که به علت برخی اتهامات بازداشت شدند، این روزها در انظار عمومی حضور یافته و مردم نسبت به اینکه چه اتفاقی در مورد این پرونده ها افتاده است سئوالات دارند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

مهدی جهانگیری؛ حضور در ورزشگاه برای دیدن بازی والیبال
مهدی جهانگیری برادر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که در سال گذشته به اتهام اخلال در مسائل مالی کشور و کسب درآمد نامشروع و خارج کردن ارز از کشور دستگیر شده بود در انظار عمومی ظاهر شده است. وی مدتی را در بازداشت به سر می برد ولی گویی اخیرا آزاد شده و آزادانه در حال رفت و آمد است.

وی در جلسه 20 فروردین ماه امسال، در جلسه اتاق بازرگانی تهران به بهانه تبریک سال نو برگزار شد، حضور یافت. در این جلسه وی و حامد واحدی دو عضو هیئت رئیسه اتاق تهران که در سال گذشته به اتهام اختلال در مسائل مالی کشور و کسب درآمد نامشروع و خارج کردن ارز از کشور دستگیر شده بودند حضور یافتند.

مهدی جهانگیری همچنین دیروز برای تماشای دیدار ایران و کره جنوبی در سالن والیبال آزادی حضور یافت!

حسین فریدون، حضور در مراسم ختم
حسین فریدون برادر رئیس جمهور نیز در این روزها دوباره بعد از یک غیبت نسبتا طولانی آفتابی شده است. وی اخیرا آخرین بار در مراسم تشیع پیکر حجت الاسلام سیدعلی اکبر موسوی حسینی- استاد برجسته اخلاق- صبح روز جمعه(۱تیر ماه) دیده شده است.

وی در سال گذشته به اتهام مسائل مالی و عدم تامین وثیقه راهی زندان شده بود. درباره اتهامات فریدون مشخص‌ترین رقیب حسن روحانی در این انتخابات سال 96، با طرح موضوع دریافت وام‌های میلیاردی با سود صفر درصد، به طور غیر مستقیم به ماجرای دریافت تسهیلات بانکی اشاره کرد و اظهارات مقامات دولتی درباره کمبود نقدینگی را معلول پرداخت چنین تسهیلاتی عنوان کرد. نحوه تعیین مدیران بانک‌ها نیز از دیگر موارد مورد انتقاد بود.

حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور که از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم، دولت را با حاشیه‌های بسیاری مواجه کرده است، در ماجرای تحصیلی خود نیز با یک مسئله بزرگ مواجه شده است. حسین فریدون در سال 93 یعنی یکسال پس از روی کارآمدن دولت برادر خود، طی نامه‌ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه شهید بهشتی معرفی و درخواست می‌شود که وی به عنوان دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل! در این دانشگاه مهم کشور به تحصیل بپردازد.دانشگاه شهید بهشتی پس از معرفی حسین فریدون توسط سازمان سنجش، با اکثریت آرا به جد با این مسئله مخالفت و این موضوع را به سازمان سنجش اعلام می‌کند.

جاسوسی در پوشش محیط زیست
پرونده کاووس سید امامی یکی از موارد عجب بود. وی پس از بازداشت در زندان اقدام به خودکشی کرد. او هم در حوزه محیط زیست فعالیت می کرد و هم استاد یکی ازدانشگاه های مطرح کشور بود. سید امامی در پروژه یوز ایرانی فعالیت داشت و در این حوزه با معصومه ابتکار، رئیس سابق سازمان محیط زیست کشور ارتباط داشت. پس از وی افراد دیگری که در پوشش محیط زیست به فعالیت های امنیتی می پرداختند نیز دستگیر شدند. در این حوزه اخبار چندی از سید امامی منتشر شد و ضدانقلاب نیز با رویه خاصی بر بی گناهی وی و شائبه خودکشی نبودن او در حال خبرپراکنی است. به نظر می رسد در مورد وی بایستی اخبار و اطلاعات بیشتری از سوی قوه قضائیه منتشر شود

 دادستان‌کل کشور در ورامین درخصوص موضوع سیدامامی، استاد دانشگاه  گفت: دشمنان برای به‌دست‌آوردن اطلاعات مهم کشور به‌ویژه در حوزه دفاعی هر کاری می‌کنند که نمونه آن را می‌توان در جریان نفوذ یکی از استادان دانشگاه در حوزه حفاظت از محیط‌زیست مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری افزود: این فرد با ورود به مراکز حساس کشور، اقدام به تهیه فیلم و ارسال آن به آمریکا و اسرائیل می‌کرد؛ کسی که به‌گفته رئیس دانشگاه با رفتار مناسب خود حتی احتمال چنین اقدامی را از خود دور کرده بود.

کاوه مدنی خروج مرموز از کشور
کاوه مدنی یکی از مدیران دوتابعیتی بود که با حکم عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست کشور به سمت معاونت امور بین الملل، نوآوری و مشارکت فرهنگی این سازمان منصوب شده بود. وی بهمن ماه سال 96 طی پرونده امنیتی فعالان محیط زیست بازداشت شد. سپس عکس های غیر اخلاقی وی در فضای مجازی به طور گسترده منتشر شد. او به طور مشکوکی از کشور خارج شد و همانجا استعفای خود را اعلام کرد و کلانتری نیز مجبور به پذیرش استعفای وی شد.

کلانتری بعدها در گفتگویی نسبت به اتهامات کاوه مدنی مطالبات قابل تاملی بیان داشت. وی با استناد به هیئت تحقیق و تفحص تشکیل شده در دولت برای بررسی موضوع دستگیری این فعالان محیط زیستی، در مراسم روز تنوع زیستی مدعی شده بود که فعالان محیط زیستی که سال گذشته دستگیر شده‌اند جاسوس نیستند. موضوعی که با واکنش منفی قوه قضائیه روبرو شد. موضوع کاوه مدنی حتی منجر به سئوالات نمایندگان ملت از وزیر اطلاعات شده است. شفاف سازی درباره این موضوع جنجالی هم انتظار افکارعمومی است.

پرونده کرسنت به کجا رسید؟
در نیمه اسفند سال گذشته «هدایت الله خادمی» نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جلسه خود با سخنگوی قوه قضاییه در توئیتر نوشت: « اژه ای از قطعی بودن حکم حبس برخی از متهمان کرسنت خبر داد و گفت بنا به دلائلی حکم فعلا اجرا نشده است.» این پرونده یکی از پرونده های مهم و دارای ابعاد مختلفی است. در اسفند ماه سال گذشته  محسن افتخاری در خصوص آخرین وضعیت بخشی از پرونده کرسنت که در دادگاه کیفری یک استان تهران مفتوح است، گفت: بخشی از پرونده کرسنت که مربوط به اتهامات دو تن از متهمان این پرونده است، در این دادگاه همچنان مفتوح است. وی افزود: هنوز حکمی در رابطه با این بخش از پرونده صادر نشده است. برای بسیاری از متهمان این پرونده حکم پیش از این صادر شده بود.

اینک دوباره کرسنت با استیضاح بیژن نامدار زنگنه مطرح شده است. البته استیضاح زنگنه به خاطر قرارداد شرکت نفتی توتال هم هست اما خادمی مطرح می کند که « قرارداد کرسنت و از دست رفتن بازار گاز در منطقه از محورهای این طرح است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قوه محترم قضاییه باید هرچه سریعتر و خارج از نوبت به پرونده های مفاسد عظیم کرسنت و مهدی جهانگیری و حسین فریدون رسیدگی نماید تا اعتماد مردم به دستگاه قضا از دست نرود.
Iran, Islamic Republic of
منتظر دستور جنابعالی بودند؟
Iran, Islamic Republic of
مگه بد میگه؟؟؟!!!
میخوای 10 سال دیگه رسیدگی کنند؟ آنوقت کی مرده کی زنده؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کلا بنا نیست اتفاقی بیافته، چرا بیخود شور میزنید؟
اَبَر مفسدان دولتی آزاد می چرخند و رسانه هایشان به غزه وسوریه گیر میدهند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
رسانه های زنجیری، دائما به شندر غاز، کمک به غزه و لبنان و سوریه، گیر می دهند و از کاه، کوه می سازند تا مردم از اَبَر مفسدانِ دولتی، غافل شوند و کسی یقه اصلاح طلبان پر مدعا را نگیرد که از اول انقلاب تا حالا، آن همه مال و اموال مفتی که بالا کشیدید کجاست و پس بدهید.
سعید
Iran, Islamic Republic of
اعتمادی مگه مونده ؟
لعنت بر این فساد طلبان وطن فروش
هادی
Iran, Islamic Republic of
پرونده های دیگه به کجا انجامید؟
اینها هم روش...
محمد
Iran, Islamic Republic of
به نظرم فامیل بازی و پارتی بزرگترین مشکل کشور ما است که حتی خود ما مردم هم در حد خودمون گرفتاریم و این اپیدمی شده و متاسفانه تا نتونیم حق رو در این حد رعایت کنیم به فلاح و درستی نمی رسیم .
طباطبایی
Iran, Islamic Republic of
حکم این دو نفر افساد فی الارض است و از جناب ریاست قوه قضاییه که فقیهی پاکدست و حافظ بیت المال است تقاضای برخورد با مفسدان را داریم
Iran, Islamic Republic of
عجب فقیهی!!!!
از قحط الرجالی کارمون به کجا رسیده به خدا!!!!!
Netherlands
حسین فریدون عصر روز جمعه یک تیرماه در مراسم ختم مادر یکی از مقامات وزارت اطلاعات حضور یافته بود که تعجب همگان را به همراه داشت
Iran, Islamic Republic of
ایشان در شرکت در مراسم های ختم مثل مراسم ختم حجت الاسلام احمدی، مراسم ختم حجت الاسلام حسینی و دیگر ختوم، تبهر زیاد و ید طولایی دارند!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نظر منو که هیچ توهینی نداشت، تأیید نکردید، نفرینتون می کنم روبهان مکار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر پرونده انفجار نخست وزیری و حزب جمهوری اسلامی به جایی رسید اینها هم میرسه
Iran, Islamic Republic of
خخخخ باز تئاتر بازی میکنن این نماینده هااااا
باز استیضاح احتمالا بایک شام بازنشستن برمسند
فقط بیچاره مرددددم
Iran, Islamic Republic of
استیضاحی برای جلوگیری از استیضاح
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
...
Germany
از قوه قضائیه ای که در برابر قانون شکنی اشراف آمریکایی در ورزشگاه آزادی بخاطر نمایش فوتبال ایران - اسپانیا، فقط ابراز تاسف می تواند بکند، چه انتظاری می توان داشت؟
United States
اشراف امریکایی کیه و چیه پسر خوب اینا همه خواهر مادر و برادر و همشهری های ما هستند ایرانی هستند و عزیز و محترم احتمالا شما مشکل دارید لطفاً تشریف ببرید دکتر دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
...
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
تمام مطالبی که نقل کردید و هنوز به ذهنتان نرسیده و یا بعدا آشکار شود تا درج کنید، تقصیر احمدی نژاد و مشایی و بقاییست. آرامش و حل مشکلات حاصل شد؟
Romania
اینا همون مفاسدی هستن که هر نظامی رو به گند میکشم نظام ما مشکلی نداره . این مسوولیت و مفاسد هستن باید عوض بشن.ما به همراه رهبر پای نظام هستیم.
Iran, Islamic Republic of
اگر به پرونده حسين فريدون و مهدي جهانگيري و غنذالي دختر قاچاقچي وزير آموزش و پرورش قبل كرسنت ها و فرهاد مدلل ها و ديگران رسيدگي مي شد اگر حقوق نجومي بگيرهاتحت پيگرد قرار مي گرفتند و ذخيره انفلاب ناميده نمي شدند .
اگر اختلاس كنندگان 13 هزار ميلياردسرمايه صندوق ذخيره فرهنگيان توسط بالا ترين مقام دولتي تطهير نمي شدند و عمل آنها وام قلمداد نمي شد و هزاران اگر ديگر :
الان نه وضع اقتصادي كشور اين طور بود نه اين بي اعتمادي در بين مردم بوجود مي آمد
United States
اینها را زمانی که از ایران فرار کردند محاکمه و به خاطر خیانت به اعدام محکوم کرده غیابا اعدام میکنند.
عباس گودرزی
سلام به نظر بنده برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی تنها راه برونرفت از وضع موجود است نمی شود شریک دزد و رفیق قافله بود بعد سخن از بر طرف شدن مشکلات اقتصادی زد لذا مردم و رسانه ها باید با به چالش کشیدن حامیان دزدان اقتصادی در پی تغییر باشند ( جهادی عمل کنند )
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان ! دست به سانسورت خیلی قوی شده.این سبب کاهش اعتماد مردم بتوست
حجت باقرزاده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پرونده این 2نفر با اختلاس های : فاضل لاریجانی تهاتر شد .
Iran, Islamic Republic of
حتما این 2نفر دارند بازار ارز و سکه را سر و سامان می دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
کنار پرونده اقا فاضل لاریجانی !!!!!!!!!!!!!!!!!
میلاد
Iran, Islamic Republic of
خدمت دست اندرکاران سایت ارزشی جهان نیوز: خدا قوت. یک نکته تعجب برانگیز از این سایت شما که داعیه دار ارزشی بودن و انقلابی بودن را دارید این است که چرا علی رغم تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده و تبلیغ کالای ایرانی ، در انتهای صفحات شما به وفود تبلیغ کالای خارجی مشاهده می شود. این یک بام و دو هوا را چگونه باید تحلیل کرد؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
عدم رسیدگی شفاف به متهمان مفسد اقتصادی یکی از دغدغه های ملت انقلابی ایران است ...علی الخصوص آنانکه به نحوی با مسئولین نسبتهایی هم دارند .
کاظمینی
Netherlands
...