يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

انتخاب ۵ عضو جدید غیر دائم شورای امنیت

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 618202
مجمع عمومی سازمان ملل ۵ عضو غیر دائم جدید شورای امنیت را انتخاب کرد و رژیم صهیونیستی پیش از آغاز رای گیری و برای جلوگیری از یک تحقیر دیگر از نامزدی برای عضویت در شورای امنیت انصراف داد.
انتخاب ۵ عضو جدید غیر دائم شورای امنیت
به گزارش جهان نيوز، مجمع عمومی سازمان ملل کشورهای بلژیک، جمهوری دومینیکن، آلمان، اندونزی و آفریقای جنوبی را برای مدت ۲ سال به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل و از ابتدای ژانویه ۲۰۱۹ انتخاب کرد.

شورای امنیت سازمان ملل ۱۵ عضو دارد که ۵ کشور انگلیس، چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا اعضای ثابت آن بوده و ۱۰ عضو آن غیر ثابت بوده ک هر سال ۵ عضو غیر دائم انتخاب می شوند.

هر کشور برای آنکه بتواند به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل برسد دست کم به دو سوم آرا نیاز دارد.پس از انصراف رژیم صهیونیستی، بلژیک و آلمان دو کرسی غرب اروپا را به خود اختصاص دادند.

در منطقه آسیا و اقیانوسیه مالدیو تنها توانست ۴۶ رای بدست بیاورد و اندونزی توانست کرسی شورای امنیت سازمان ملل در این منطقه رابدست بیاورد.

۵ عضو جدید شورای امنیت سازمان ملل جایگزین بولیوی، اتیوپی، قزاقستان، هلند و سوئد خواهند شد.در رای گیری روز جمعه و پیش از آغاز رای گیری اسرائیل متوجه شد که هیچ شانسی برای کسب کرسی در شورای امنیت نخواهد داشت و حداکثر ۳۰ یا ۴۰ یا ۵۰ رای را خواهد داشت بنابراین پیش از آنکه آبروریزی دیگری برای این رژیم بوجود آید از نامزدی برای کسب کرسی غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل انصراف داد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *