پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فقط یک‌بار در "پارچین" برای اثبات حسن نیتمان اجازه بازرسی دادیم

آژانس اعلام کرد که ایران هیچ مشکلی از لحاظ فعالیت نظامی ندارد
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 544973
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اصلا در برجام اجازه بازرسی از مراکز نظامی به هیچ کس داده نشده و پرونده "پی ام دی" که مربوط به مسائل احتمالی نظامی ایران بود، در برجام بسته شد.
فقط یک‌بار در "پارچین" برای اثبات حسن نیتمان اجازه بازرسی دادیم
به گزارش جهان نيوز؛ محمد جواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی؛ در واکنش به سخنان اخیر "نیکی هیلی" اظهار داشت: اصلا در برجام اجازه بازرسی از مراکز نظامی به هیچ فردی داده نشده و پرونده "پی ام دی" که مربوط به مسائل احتمالی نظامی ایران بود، در برجام بسته شد.
 
وی افزود: آژانس اعلام کرد که این پرونده بسته شده و ایران هیچ مشکلی از لحاظ فعالیت نظامی ندارد.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: این موضوع هیچگاه در روابط بین الملل سابقه نداشته که رئیس هیئت نمایندگی یک کشوری در سازمان ملل، رئیس سازمان انرژی اتمی را این چنین بازخواست کند.
 
جمالی ادامه داد: ما تنها یک‌بار در رابطه با پارچین آن هم برای اثبات حسن نیتمان اجازه بازرسی را دادیم که همان زمان اکثر کارشناسان امنیتی و نظامی آمریکا نامه‌ای نوشتند و در آن اعلام کردند که ایران هیچ تلاش نظامی هسته‌ای ندارد.
 
وی عنوان کرد: ما در رابطه با امنیت شوخی نداریم و دولت به همراه سایر قوا با مسائلی که در تضاد با منافع ملی و امنیت ملی با حساسیت برخورد می‌کنند.
 
عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: بازدید از مراکز غیر نظامی هم با حضور ما انجام می‌شود و بدون حضور ما، خارجی‌ها اجازه بازدید از مراکز غیرنظامی را ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *