جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حذف عضو طالبان از فهرست شورای امنیت

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب: 237968
سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان امروز یكشنبه اعلام كرد كه نام 'آغا جان معتصم' یكی از اعضای رهبری گروه طالبان از فهرست افراد تحت تعقیب شورای امنیت سازمان ملل متحد كه معروف به لیست سیاه است، حذف شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، 'جانان موسی زی' به خبرنگاران گفت: نام معتصم به درخواست دولت افغانستان از لیست سیاه حدف شد كه امید است كه حذف نام او از فهرست مزبور به روند گفت وگوهای صلح دولت با مخالفان كمك كند.

در حال حاضر اسامی بیش از یكصد نفر از افراد طالبان در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارد كه می توان در این میان به نام ملامحمد عمر نیز اشاره كرد.

موسی زی در ادامه گفت: برای جلوگیری از پرتاب راكت از خاك پاكستان به شرق افغانستان نیاز به تصمیم ملی است كه این تصمیم باید با خونسردی و تحلیل منافع ملی گرفته شود.

وی افزود، تلاش های دیپلماسی وزارت امور خارجه تا به حال نتیجه ای در بر نداشته و این وزارتخانه به تلاش های خود ادامه می دهد.

این مقام افغان افزود كه افغانستان با پاكستان روابط دوستانه خیلی خوبی دارد طوریكه حجم تجارت بین دو كشور در ده سال اخیر ۱۰ برابر شده است.

او گفت كه تجارت بین دو كشور سالانه به حدود ۱.۵ میلیارد دلار می رسد و همچنان در حال افزایش است و در مسائل دیگر نیز دو كشور مانند تحصیلات عالی، تعلیم و تربیت ، روابط فرهنگی و همكاری های سیاسی روابط نزدیك و گسترده ای با هم دارند.

به گفته موسی زی در صورت ادامه پرتاب راكت از خاك پاكستان ممكن است این امر بر روابط دو كشور اثر منفی برجای بگذارد.

دیروز (شنبه) مجلس نمایندگان افغانستان عبدالرحیم وردك و بسم الله خان محمدی به ترتیب وزرای دفاع و كشور را در رابطه با حملات راكتی از پاكستان استیضاح و این دو را سلب صلاحیت كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *