سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲

آخرین جزئیات از حذف یارانه ثروتمندان/ هرماه ‌متمکنان ‌‌حذف می‌شوند

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 705354
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای دوره نخست طرح حذف یارانه‌بگیران با نهایت احتیاط به انجام رسید و در نخستین دوره از این طرح تقریبا ۱۶۶ هزار خانوار و حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور مشمول طرح اجرایی شدند
آخرین جزئیات از حذف یارانه ثروتمندان
به گزارش جهان نيوز، محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با  تسنیم با اشاره به اجرای طرح حذف برخی از یارانه‌بگیران اظهار داشت: مصوبه مجلس شورای اسلامی بر این اساس است که دولت در زمینه حذف یارانه متمکنان با اولویت سه دهک نخست درآمدی اقدام کند.
 
وی افزود: اگر در حال حاضر جمعیت کشور را حدود 83 میلیون نفر درنظر بگیریم و باتوجه به اینکه حدود 75 میلیون و 600 هزار نفر از یارانه استفاده می‌کنند درمی‌یابیم که بخشی از دهک نخست درآمدی کشور به طور طبیعی از دریافت یارانه محروم می‌شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح باید بکوشیم تا از بانک‌های اطلاعاتی دقیق و مختلفی استفاده کنیم تا پس از اجرای آن به هیچ‌وجه لطمه‌ای به زندگی طبقات متوسط و پایین جامعه وارد نشود.

شریعتمداری ادامه داد: اجرای قانون باید به‌صورت آگاهانه و عالمانه انجام پذیرد، اگر قوانین به‌ صورتی اجرایی شوند که ضریب خطای اجرای این طرح بالا باشد و تعداد زیادی از افرادی که از لیست دریافت یارانه حذف می‌شوند متمکن نباشند این برنامه با نقص و قرض مواجه است.

وی عنوان کرد: اجرای دوره نخست طرح حذف یارانه‌بگیران با نهایت احتیاط به انجام رسید و در نخستین دوره از این طرح تقریبا 166 هزار خانوار و حدود 700 هزار نفر از جمعیت کشور مشمول طرح اجرایی شدند و در مجموع تعداد 10 هزار شکایت پیرو اجرای این طرح در سایت به ثبت رسید که این آمار نشان می‌دهد میزان خطا در روند اجرای این طرح تا حد قابل ملاحظه‌ای پایین بوده است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هم‌زمانی اجرای طرح حذف یارانه‌بگیران با دیگر طرح‌های سازمان هدفمندی سبب بروز مشکلاتی اعم از صدور پیامک برای هموطنان در برخی از شهرها در این زمینه شد که این مسئله برطرف شده است.

شریعتمداری بیان کرد: میزان افرادی که نسبت به حذف از لیست دریافت یارانه اعتراض داشته‌اند نشان می‌دهد که این طرح با دقت به اجرا رسیده و در ادامه مسیر نیز این دقت همواره اعمال می‌شود به‌طوری که دهک‌های متوسط درآمدی کشور که امروزه بر اثر فشارهای نظام سلطه از وضعیت نامناسب زندگی برخوردارند با حذف یارانه آسیبی نبینند.

وی افزود: هرماه به طور طبیعی تعدادی از صدک‌های درآمدی متمکن از لیست دریافت یارانه حذف می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یکی از این متمولین برادر من هست. ایشون در یکی از روستاها معلمه و حتی خانه ای در شهر نداره و در خانه ای روستایی زندگی می کنه.
Iran, Islamic Republic of
کاراین بنده خدا به جایی رسیده که باید مامور حذف یارانه افرادباشه!؟