جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲۱
صالحی عنوان کرد

زیرساخت ایجاد چند صد هزار سو آماده شده است

سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 617721
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: همزمانی تحریم و اجرای برجام غیرممکن است و این برای ما یک اصل است.
زیرساخت ایجاد چند صد هزار سو آماده شده است
به گزارش جهان نيوز، علی اکبر صالحی در کنفرانسی خبری یک روز بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر  اینکه سازمان انرژی اتمی سریعاً مقدمات رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را در چارچوب برجام فراهم کند، با اشاره به التزام ایران به تعهداتش طبق برجام اظهار کرد: این اصل برای ما همواره در سازمان مدنظر بوده است. قبل از برجام توافق پادمان را انجام می دادیم و بعد از آن پروتکل الحاقی و تعهدات برجامی هم اضافه شدند. اصل دیگر این است که فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز است و  مبنای آن هم فتوای رهبری است و هیچ گاه از این اصل منحرف نشده و نمی شویم. اصل دیگر این است که سازمان دو هدف عمده تامین برق هسته ای و سوخت نیروگاه های هسته ای را دنبال می کند.

وی گفت: فناوری هسته ای به لحاظ افکار عمومی ظرفیت و استفاده دوگانه صلح آمیز و غیرصلح آمیز دارد، اما غرب سعی دارد این فناوری را برای ما تبدیل به نقطه ضعف کند. کشوری که این فناوری را در اختیار دارد یعنی از استانداردهای بالایی به لحاظ صنعتی برخوردار است و از این رو سعی دارند بگویند کشور ما نفت خیز است پس چرا باید دنبال انرژی هسته ای باشید.

صالحی ادامه داد: متاسفانه برخی ها هم در تحلیل هایشان این مطلب را در داخل بازتاب می دهند اما معتقدم عزیزان بهتر است از منظر علمی به این مساله بپردازند. ما نباید اجازه دهیم این دستاورد که نقطه قوت ماست به نقطه ضعف تبدیل شود.

صالحی با تاکید بر سخنان رهبری که ما به برجامی که تعهد کردیم، عمل می کنیم و برجام معیوب را نمی پذیریم، اظهار کرد: این موضوع جدی ماست.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی باید به گونه ای عمل می کرد که زمان را از دست ندهد، در روند مذاکرات رهبری دائم می گفتند به طرف مقابل نمی توان اعتماد کرد. اگر بدعهدی کردند و به قبل از برجام برگشتیم جایگاهمان همان جایگاه قبلی نباشد و از این رو سازمان در طول مذاکرات فعالیت های زیرساختی وسیعی را در چارچوب پادمانی شروع کرد که اگر در زمان عادی عمل می کردیم در چند سال آینده محقق می شد اما با حمایت دولت فرزندان این مرز و بوم عمل کردند. از جمله زیر ساخت برق سایت نطنز که برای شرایط و اهداف بلند مدت آن کافی نبود ولی با سرعت کار کردیم و الان برای چند صد هزار سو این زیرساخت آماده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
بدون قسم جلاله یا با قسم جلاله باور کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم آقای صالحی از این به بعد در این سمت قرار بگیرد.
United States
... باید از خجالت آب میشد و استعفاء میداد، ...
Iran, Islamic Republic of
بهتر است دکتر صالحی آن هم با آن سابقه برکنار شود و فردی از جنس دکتر فریدون عباسی در راس سازمانی به اهمیت سازمان انرژی اتمی قرار گیرد.
Iran, Islamic Republic of
شاید هم درست این باشد که خود آقای دکتر صالحی هم چنان در راس سازمان باشد و انرژی و هزینه ی آن چه که در پنج سال اخیر منهدم نموده و به عقب رانده است را خودش بپردازد.
Iran, Islamic Republic of
نکته ی مهم این است که ایشان می بایست پاسخگوی اقدامات و تخریب های خود در پنج سال اخیر باشند.
Iran, Islamic Republic of
صالحي بايد استعفا بده تا وضعيت برگرده!
فقط همين! و الا اين افاضات و عمل به اوامر رهبري به اين شكل رو در مورد اوامر نه گانه رهبري هم ديديم.
...
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم فرامین دیروز رهبر معظم انقلاب هرچه سریعتر اجرایی و عملیاتی شوند ان شاءالله.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چقدردلمون میخواد باور کنیم که شماها اینقدر!!! اماده جوابگوئی به بدعهدی کدخداتون بوده اید!
حالا ببینیم وتعریف کنیم!
Denmark
مردم ضعیف و ناتوان شده اند و دیگر توان ندارند پشت سر اهداف شما که فقط از جیب ملت خرج کردند است قدم بردارند
حسین
Iran, Islamic Republic of
فقط شعار میده
Iran, Islamic Republic of
وااای!خدای من!!! یعنی سازمان انرژی اتمی ایران حتی در چارچوب برجام هم به وظیفشون عمل نمیکردن؟!!!؟خوابیده بودن؟دیوار ریخته بود روشون؟
Iran, Islamic Republic of
کجایند مردان بی ادعا؟

کجایند شورآفرینان عشق؟
علمدار مردان میدان عشق
salman
Iran, Islamic Republic of
دکتر اون دانشمندان اخراجی نطنز چی شدن؟
Iran, Islamic Republic of
بخشی از خاطرات علی اکبر صالحی

در یکی از تابستان ها که مدرسه ها تعطیل بود به پدرم اصرار کردم که می خواهم شاگرد یکی از لباس فروشی ها باشم، خیلی اصرار کردم. انگیزه من داستانی داشت چون کسانی که برای خرید می آمدند بعد از خرید به شاگردها انعام می دادند.

آنقدر اصرار کردم تا پدر پذیرفت و من هم در یک مغازه لباس فروشی مشغول کار شدم. از همان ابتدا کار من در مغازه لباس فروشی گرفتن همین انعام بود! بعد از مدتی صاحب مغازه فهمیده بود که «من جز گرفتن انعام کار دیگری انجام نمی دهم»، به همین دلیل عذرم را خواست!

منبع: کتاب خاطرات علی اکبر صالحی (گذری در تاریخ) ص 24/ انتشارات وزارت امور خارجه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باز هم بار دیگر رهبری معظم انقلاب جور ... دولتمردان را کشید و خودش اومد توی صحنه!
آقای صالحی یادتون هست اون موقع که رهبری داد می زد به مذاکرات امیدوار نیستم و غرب بی اعتماد هستم، شما رفتید و در قلب راکتور اراک بتن ریختید و بعد اومدید با کمال افتخار گفتید در پی توافقات برجامی بتن را در قلب راکتور
تزریق کردیم!!! اون موقع شرمتون نشد!!؟
...
Iran, Islamic Republic of
... چه بلایی که سر صنعت هسته ای کشور نیاوردید ؟!
Iran, Islamic Republic of
در این شب قدر خداوند به حق امیرالمومنین...
Iran, Islamic Republic of
آقای صالحی خجالت نمیکشی واقعا مردم چی فرض کرده ای ما تو را بخاطر ان قسم های مجلس نمبخشیم دل مردم و نماینده های مومن و معتقد را خو ن کردی حالا باز رنگ عوض کردی دیدار به قیامت هنوز زنده از مردم طلب بخشش بکن که ان دنیا جو اب دادن سخت است !!!