سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۳
۴۹

چرا جلسه روزهای شنبه را رهبرانقلاب باید خبری کنند؟!

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 614974
آقای روحانی گفتند کشور را با برجام یا بدون آن به خوبی اداره می‌کنند؛ سلمنا، الحمدالله. واقعیت هم همین است. اما چرا توضیح نمی‌دهند که چطور و چگونه. طرح دولت برای عبور از برجام چیست؟
چرا جلسه روزهای شنبه را رهبرانقلاب باید خبری کنند؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، محسن مهدیان: یک نظرسنجی معتبر نشان می دهد که بخش قابل اعتنائی از مردم همچنان ادامه راه را دربرجام اروپائی می‌دانند. علت چیست؟ به اروپا اعتماد دارند؟ از بدعهدی آمریکائی‌ها تجربه نگرفتند؟ مکر بازی مشترک اروپا-آمریکا را نمی بینند؟

مردم ما باهوشند و تحلیل دقیقی از صحنه دارند. اما چرا اعتماد می کنند؟ اعتماد مردم ناشی از تصمیم شان  در چارچوب یک دوقطبی غیرواقعی است که دیگران برای آنها ساختند؛ دوقطبی جنگ و برجام. آنسوی برجام اروپائی را جنگ می‌دانند و قهرا از جنگ فرار کنند.

مشکل از انتخاب مردم نیست، مشکل دوگانه غیررسمی ماست که بر تصمیم مردم اثرگذاشته است. واقعا یا برجام یا جنگ؟ نان شب این روزهای ما اینجاست.

آقای روحانی گفتند کشور را با برجام یا بدون آن به خوبی اداره می‌کنند؛ سلمنا، الحمدالله. واقعیت هم همین است. اما چرا توضیح نمی‌دهند که چطور و چگونه. طرح دولت برای عبور از برجام چیست؟ آقای وزیر اقتصاد این روزها کجا هستند؟ رئیس کل بانک مرکزی چطور؟ اتاق فکر اقتصادی دولت چرا ساکت است؟ تیم مشاوره آقای نیلی چرا از بسته پس از برجام رونمائی نمی‌کند؟

رهبرانقلاب در آخرین سخنرانی خود در جمع کارگزاران نظام به یک جلسه اقتصادی با حضور مسئولین اشاره کردند. چرا جلسه روزهای شنبه را رهبرانقلاب باید خبری کنند؟ چرا خود دولتی‌ها برای مردم توضیح نمی دهند که چه برنامه‌ای برای اداره کشور بدون برجام دارند؟ چرا نمی‌گویند در این جلسه با حضور ژنرال‌های اقتصادی دولت و اقتصاددانان و با حضور رهبرانقلاب چه تصمیماتی گرفته می‌شود؟

آرامش دادن به مردم به وعده‌های دست نیافتنی و خارج از تدبیر و آنسوی مرزها نیست، باید این دوقطبی موهوم را شکست. راه سوم چیست؟ فراتر از شعار باید روی زمین و عینی توضیح داد که برای ارز چه می‌کنند، طرح شان برای کالاهای اساسی چیست؟ برای تولید چه فکری کردند؟ فروش نفت چطور و غیره.

این دوگانه شوم، باعث می‌شود مردم از راه طی شده نیز عبرت نگیرند. اساسا اجازه فکر کردن را به مردم نمی دهد. ترس و حیرت، قدرت فکر را می گیرد. ترس از جنگ، نتیجه‌اش فرار به سوی دشمن است.

هرچند به جز دولت این انتقاد به مجلس هم وارد است. چرا سکوت کردند؟ نه نامه‌ای، نه پیشنهادی، نه طرحی نه تذکری. مجلس این روزها باید فعال‌تر از گذشته و موتور محرکه تصمیم‌گیری‌ها باشد. بسته مجلس برای خروج از برجام چیست؟

نان شب این روزهای ما حرف‌زدن و صداقت و شفافیت با مردم است. بدون نگرانی باید با مردم سخن گفت. واقعیت‌ها را گفت، دشواری‌های ادامه برجام را صمیمانه با مردم در میان گذاشت و البته بی‌واهمه و امیدوار به آینده راه‌های جایگزین را توضیح داد. تردید نکنیم مردم همراهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تا حالا روحانی غیر از گفتن اینکه :باید اینکار بشه یا اونکار نشه یا دادن لقب به منتقدین وورانه جهنم کردنشون ؛حرف دیگه ای زده ؟
.
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
محسن مهدیان: یک نظرسنجی معتبر نشان می دهد که بخش قابل اعتنائی از مردم همچنان ادامه راه را دربرجام اروپائی می‌دانند.

خیلی بعیده اکثریت مردم این نظروداشته باشند
خیلی ازمردم نه به برجام امیدوارند نه به نفی برجام!
درواقع اعتقادندارند که با برجام و یا بی برجام اوضاع بهترمیشه
ازما گفتن بود
Iran, Islamic Republic of
" ... مجلس این روزها باید فعال‌تر از گذشته و موتور محرکه تصمیم‌گیری‌ها باشد ..."

از لیست امید توقعاتی در حد دغدغه هاشون داشته باشید

مثلا رفع حصر و ربنا و ورزشگاه رفتن زن ها و ...
Iran, Islamic Republic of
... تا روزي كه دغدغه مردم معيشت باشه اوضاع همينه برادر من.
Iran, Islamic Republic of
مردم باید از تجربه برجام بی فرجام و افزایش نرخ دلار و مسکن درس عبرت گرفته باشند و متوجه شده باشند که کلید حل مشکلات اقتصادی داخل کشور است و به بیگانگان نباید امید بست .
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مهدیان
کشور با داشتن دوستانی مثل شما نیازی به دشمن ندارد
امیری
Iran, Islamic Republic of
روحانی متاسفانه خوذش به خوبی می داند که بر جام تمام شده حتی روحانی در زمانی که ریس شورای امنیت ملی کشور ود و باز هم چند سال با اروپت مداکره کرد هیچ نتیجه ای عاید کشور نکرد اروپایی هم به خوبی می دانستند ...
Iran, Islamic Republic of
ساده نباشیم که باز رکب میخوریم
چون اینها بلغ ما بلغ میخواهند جنازه برجام را ولو با برجام دفاعی حفظ کنند تا آینده خودشان و نسلشان در کشورهای غربی به خطر نیفتد.
زنهار
Iran, Islamic Republic of
برجام در یک فرایند خودبخودی تا آخرین بند و خطش نابود خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
کی هست این نویسنده؟!
دو قطبی رو شما تندروها و تازه به دوران رسیده ها درست کردید.
Iran, Islamic Republic of
برای درمان الزایمر که کی دو قطبی ساز است،میتونیم فیلم مناظرات سال قبل روحانی وجهانگیری رو دوره کنیم.
Iran, Islamic Republic of
تندرو فتنه گران سال 88 هستن که مملکت رو به آشوب کشیدند و امنیت ملی رو تهدید کردند و باعث تشدید تحریمهای ظالمانه شدند.
Turkmenistan
الحمد للله آقای خامنه ای یک تن است اما به اندازه یک دولت ابهت و برکت دارند .
United States
احسنت. خدا خیرتان بدهد.
امین
United States
شما طبق کدوم نظرسنجی میگین بخش قابل توجه ای از مردم امیدشون به برجام اروپایی هستش؟؟ منبع بیارین
Iran, Islamic Republic of
انتخابات پارسال خودش معیار خوبی بود که نشون میداد توهم جنگ و جهل چقدر رو عقل مردم تایرگذاشت
Turkmenistan
همه گناهان گردن دولت نیست . اگر مسلمانان بی بصیرت , حرام خوار ,ساده لوح ,دنیا پرست , شهوتران , قدرت طلب و هوسباز و مسخره کن نبودند یزید و عمر سعد آن بلاها را بر سر امام حسین علیه السلام در نمی آوردند !!! الان نیز بخشی از جامعه ایران متاسفانه هر چه شود حتی اگر بمب اتم خدای نکرده و دور از جانشان توسط غرب بر سر ایران افکنده شود باز هم تا ولشون کنی میخوان همه چی شونو بفروشن برن غرب . بی احترامی که تاکنون مخصوصا توسط ترامپ به ایران و ایرانی شد کافی بود که هر ملت دیگری بود رئیس جمهورش تا 50 سال در هیچ نشست سازمان ملل شرکت نکند اما ما باز می بینیم فردای توهین مجله شارل دوبو به پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) , آقای روحانی از پاریس دیدن میکند !!! کلا ما به غرب که می رسیم ترک همه آداب و رسوم میکنیم و از خود بیخود میشویم ....
Canada
احسنت! درود بر شما.
Iran, Islamic Republic of
البته بخشي از مردم غربگرا هستد وآنهم بخاطر يشرفت علمي اين كشورها و جلوه گري مظاهر تمدن است ،كه باگذشت سالهاي طولاني و گرايش حكام ايران به غربيها بصورت فرهنگ در آمده وبخشي از ملت را تحت تاثير خود قرار داده.
براي رهايي از اين امر به خود باوري وپيشرفت علمي نياز داريم كه اين كار مجدانه وجهادي مسئولين را ميطلبد،....
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از افراد جامعه ی ما، درون خود یک دوقطبی در جهت گیری دارند. از سویی برخی از باورها و سنن اسلام در وجودشان نهادینه است، از سویی سمت و سوی عملی زندگی آن ها، تقریبا مانند تمامی انسان های کنونی در سراسر جهان، نوعی از دلبستگی به غرب است. آنان غرب را مظهر پیشرفت و آزادی می بینند. به نوعی، بسیاری از ما، به طور پنهانی، نسبت به خودمان و مشی مان واگرایی داریم و به فرهنگ و تمدن غربی دلبسته ایم و آن را سرزمین وعده داده شده و بهشت موعود خود می دانیم. ما در ذات خود شرق را مظهر ریاضت و غرب را مظهر آزادی و آزاد شدن از قید بند ها می بینیم. آمار ازدواج و طلاق ما، سن ازدواج ، دانشگاه ها، سیاست گذاری های کلان، اقتصاد و خصوصی سازی، بانکداری ، مدل توسعه، نتایج انتخابات و خود سیستم انتخابات و ... و سبک زندگی مان، همه و همه از این حکایت دارند که ما نیز با حرکتی آشکار و پنهان به سوی غرب در حرکتیم و به گونه ای نا نوشته، اکثر ما در این جهت گیری موافقیم.

نکته آن است که من فکر می کنم که اولا این غربگرایی حتی به حس پرستش ما نیز دستبرد زده و یا بهتر بگویم وارد بخش پرستش گرانه ی ذهن ما شده است و اتفاقا این حدود یک قرن و نیم ابتدا شعار ضد غربی و در نهایت کپی زنی هر سلسله و سیستم حکومتی مان از غرب، باعث شده ما در نهانخانه ی ذهن خود غرب را از هر قصوری مبرا بدانیم و به گونه ای نا نوشته، برای آن الوهیت قایل شویم. همیشه در ابتدا به صورت افراطی به غرب فحش داده ایم و در انتها به صورت افراطی از آن حتی در خلوتگاه هایمان رونوشت زندگی برداشته ایم. دوم آن که ما هر چه بیشتر به سمت غربگرایی می رویم، حجم تخریب و اسرافمان کاهش نمی یابد، که گاه در مواردی افزایش نیز یافته است. تخریب محیط زیست، تخریب خانواده، تخریب فرهنگ عفاف، تخریب فرهنگ از خود گذشتگی، همه و همه با غربگرایی افزایش یافته است. جالب است که هر ملتی اگر با غربی شدن متعالی شده باشد - اگر شده باشد - ما نشده ایم. برایم عجیب است که حتی منی که این سطر ها را می نگارم، و هر چند در تمامی انتخابات ها به افراد استقلال طلب تر رای داده باشم، با رجوع به درونم، این غرب پرستی را در خود نهادینه می بینم و در درونم غرب را ایده آل و آتلانتیس می یابم، هر چند تمام هستی ام را نابود کند.
Iran, Islamic Republic of
اقای پرچم پاکستان (فیلتر شکن )چرا یک جامعه اسلامی که حداقل 14 نسل قبل ان همگی از پدر و مادر مسلمان بدنیا امده اند باید در جمعشان بیبصیرت .حرام خوار .ساده لو.دنیا پرست .شهوتران .قدرت طلب / هوسباز و مسخره کن به این تعداد زیاد وجود داشته باشد شما خودتان عوض کدام گروه از این اسامی هستید
United States
با این مردان دولت هیچ امیدی نیست.از مخالفان دولت هم چیزی بر نمی اید.هر دو سرو ته یک کرباسند
Iran, Islamic Republic of
این سوال را مبشود از مخالفین برجام و دلواپسان هم پرسید که برنامه شما برای اداره کشور بدون برجام چیست . و میدانید که با خروج ایران از برجام شرایط به سال 92 برمیگردد و تحریما و قطعنامه ها دوباره احیا میشوند.
Iran, Islamic Republic of
با خروج آمریکا قطعنامه ها خود به خود بازخواهند گشت و با وجود تعطیلی صنعت هسته ای اگر دولت نخواهد کشور را از درون تقویت کند و به نیروهای داخلی اعتماد کند به شرایطی بدتر از 92 می رسیم
Iran, Islamic Republic of
سالهای قبل از 92 اوضاع اقتصادی ایران بهتر بود اگر تورم داشتیم رونق هم داشتیم و وضع تولید و اشتغال به مراتب از حالا بهتر بود نرخ دلار پیش از برجام و در اوج تحریمها از 3500 تومان بالاتر نرفت اما در پسا برجام از 7000 تومان عبور کرد.
Iran, Islamic Republic of
انزمان تحریمها این مدلی نبود
Iran, Islamic Republic of
پس زمان روحانی تحریم ها هم بدتر شده اند
سقا
Iran, Islamic Republic of
تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی
برنامه هست برادر من، مشکل از بی برنامگی نیست، از ناتوانی در اجراي برنامه است
از چشم به خارج داشتن ونادید ه گرفتن توان داخلی و....است.
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد مقاومتی یک آرمان است نه یک راه حل باید آن به صورت برنامه و تئوری درآورد
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
برنامه ما همان است که رهبری فرمودند
نسخه نجات بخش اقتصاد ایران و هر کشوری
اقتصاد مقاومتی و وابسته نبودن به بیگانه است
تبادل اقتصادی ایراد ندارد ولی نیاز یکطرفه ما به آنها مشکل ساز می شود
Iran, Islamic Republic of
اقای هاشمی دنیا کوچک شده است همه کشورها به هم وابسته هستند دیگر خود کفایی معنایی ندارد در دنیایی که دیوارها برداشته شده است و حجم اطا عات از مسیر اینترنت میگذرد باید نگاهی نو داشت و سیاست مدارانی قوی
Iran, Islamic Republic of
مگه الان بهتر از 92 هست؟
Iran, Islamic Republic of
شما درست می گویید و دلواپسان دیگر چاره ای برای اداره ی کشور ندارند، چون سنگ برجامی را که یک نفر اهل تدبیر و امید به ته چاه انداخته است را صد ها دلواپس و غیر دلواپس نمی توانند از چاه خارج کنند.
Iran, Islamic Republic of
آیا این رهبری نبودند که بارها و بارها تذکر دادند که همه چیز را به برجام گره نزیند ؟ آیا رهبری نبودند که بارها گفتند که به آمریکا نمی شود اعتماد کرد ؟ و در آخر شما یک مورد و فقط یک مورد برای ما نشان دهید که آمریکا یا اروپا به نفع کشوری مخصوصا کشورهایی جهان سومی مثل ما کاری کرده باشند . مگر نه اینکه آنها فقط بدنبال چاپیدن کشور های دیگر هستند . چرا باید با این گرگها که تا به حال بیشترین آسیب ها رو به ما وارد کردند اعتماد کرد؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی 99 درصد مسولین کشوری از انانی که جوان بودند و الان پیر شده اند و اینانی که پیر هستند و هنوز مسول هستند لباس خارجی کفش خارجی انگشتر و تسبیح خارجی موبایل خارجی عینک خارجی داروی خارجی ووووو استفاده میکنند نشانگر این است که نظر شما اشتباه است
م ک
Iran, Islamic Republic of
میزان فروش نفت ایران به ۱.۵ میلیون بشکه رسیده بود، اون هم با قیمت ۱۰۰ دلار (یا بیشتر).
علت مطرح شدن «نرمش قهرمانانه» از طرف رهبر هم این بود که به دولت آقای روحانی که مدعی بود می تونه با مذاکره تحریم های موجود رو رفع کنه، فرصتی بده. خوبه که همون موقع هم صریحاً گفت که به مذاکره خوشبین نیستم و در نهایت پیش بینی ایشون درست از آب در اومد و استراتژی دولت محبوب شما شکست خورد.
ضمناً برای پذیرش برجام هم رهبر یک سری شرط تعیین کرد که دولت عمدتاً اونا رو رعایت نکرد.
از دید من استراتژی رهبری در این موضوع کاملاً منطقی و قابل دفاعه و اون کسی که مسئولیت این شکست رو باید بپذیره قطعاً رهبری نیست؛ بلکه خود دولت ...آقای روحانیه.
Iran, Islamic Republic of
اگر به سخنان مقام معظم رهبری دقت بفرمایید،‌جواب سوالاتتان را پیدا میکنید ... حضرت آقا مذاکره را با شروطی پذیرفتند، ولی متأسفانه به شروط عمل نشد ... اصل مذاکره برای رفع تحریمها بود، امتیازات زیادی دادیم ولی فقط مقدار کمی از تحریمها برداشته شد و تحریمهای اساسی، هنوز پابرجاست ... با خروج آمریکا از برجام هم مطمئن باشید که شرائط از سال ۹۲ بدتر میشود و فرقش این است که صنعت هسته ای هم واگذار کردیم ... گره زدن مشکلات به برجام اشتباه است، با عقب نشینی و کوتاه آمدن، دشمنی آنها بیشتر میشود... تنها راه حل مشکلات کشور، اولا مقاومت و ایستادگی و اعتماد به نصرت الهی، ثانیا تکیه به توان داخلی و ثالثا استفاده صحیح از ظرفیتهای فراوان کشور است ...
Iran, Islamic Republic of
تحریمها چندین مدل بود اناهایی که سازمان ملل رهبری میکرد و انهایی که امریکا گاهی با شدت و گاهی با کندی ان را سکان داری میکرد
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنی یه چیزایی سرت میشه ولی نه پوکه پوکه پوکه!!!
آقا کی مجوز دادن . احتمالا تذکرات رهبری و خطوط قرمر رو فراموش کردید که خود آقا فرمودن نفی شد و تیم مذاکره کننده نتوانست رعایت کنه . !!!!
دولت مقصر اصلیه چون شخص حسن گفت من تمام مسئولیت برجام رو بعهده میگیرم !!!!!
شما انگار خواب بودی. زمانی که رهبری داد میزدن میگفتن مشکلات اقتصادی در وین وژنو حل نمیشه
یادت رفته آقا فرمودن من به مذاکره با امریکا خوش بین نیستم!!!
مشکل اصلی کشور تفکرات شما هست که فکر میکنین خیلی میدونید
امیر بیان میفرماید کسی که با ندای رهبرش از خواب بیدار نشود با لگد دشمن بیدار میشود ولی من در تعجبم از مفت طلب ها که خودشونو به مرگ زدن .....
البته یه خصلت دیگه هم دارید که فقط مختص خودتونه اونم اینه که خیلی پروو هستین ...از ما که گذشت خداذبه راه راست هدایت تون کنه
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این مجوز مجوزی که میگی منظورت چیه؟ کدوم مجوز؟ تا جائیکه من و شما و همه یاد دارن رهبری تنها یه برگه A4 نوشت داده به دولت که از این راه و مسیر برن. که نرفتن. حالا شما کدوم مجوز رو میگید؟
محمد
United States
...حالا که رهبر تلویحا داره با قرار دادن شروط می گه دست از این برجام بردارین ، چرا روحانی و برخی اطرافیانش ، دو دستی بهش چسبیدن .
بابا از این رئیس جمهور برای این مملکت آبی گرم نمیشه .
رهبر هی میگه اقتصاد مقاومتی ، من نمی دونم مذاکره چه مزه و کیفی داره که اینا دست بردار نیستن . ندومبه !!!
Iran, Islamic Republic of
حال ندارم همش رو جواب بدم

فقط جواب سوال 6 : رهبر این کار رو کرد تا بنی اسراییلی هایی مثل شما بعدا بهانه نکنند که چرا این کار رو نکرد.

اما شما بنی اسراییل صفتها الان ادعا دارید که تقصیر رهبره

به این میگن...
Iran, Islamic Republic of
بارها پاسخ شما داده شده، شما دلتان بيمار غرب و غربزده هاست وبا هزار دليل روشن آگاه نمي شود، عزيز، فكري به حال دل خود كنيد.
حال كه گند برجام درآمد، براي رهايي غرب پرستان مي گوييد رهبري مجوز برجام داده!!!
بازهم براي اتمام حجت مي گويم، رهبري از ابتدا فرمودند من به مذاكرات خوش بين نيستم ولي حضرات مسئولين مي گويند ميتوانيم، خوب بروند، خوبي آن اين است كه ميفهمند به آمريكا نميتوان اطمينان كرد. (از اين صحبتها بوي تاييد مي آيد؟!!!)
مگر 9شرط اساسي براي برجام نگذاشتند،كه به هيچ يك عمل نشد؟!!! حال بابي پروايي وگستاخي از مجوز وتاييد رهبري مي گوييد؟!!!
عزيز همه سخن انقلابيون ماندن در مسير مقاومت شهيدان است واكسير حياتي ملت كار مجدانه مردم ومسئولين واتكا به خود است كه همانند صعود يك كوهنورد به قله است،يعني تا نرسيدن به قله بايستي تحمل سختي راه را كرد . سختيهايي كه ملت ايران سالياني است براي عزت خود متحمل شده اند...
Iran, Islamic Republic of
1- مجوز را رهبری می دهند البته گاهی مانند پدری که هر چه می گوید سودی ندارد تا فرزند برود و سرش به سنگ بخورد و البته با توجه به افکار عمومی جامعه. اگر قرار باشد رهبری در امور اجرایی که لزوماً مخاطرات جدی در پی ندارد، برخلاف خواست عمومی اکثریت مردم عمل نماید می شود دیکتاتوری و خود شما نمی گفتید چرا اجازه نمی دهند؟
2- نرمش قهرمانانه یک استراتژی است. برای دولتمردانی که مصر بر مذاکره بودند راه را نشان دادند که حالا اگر قرار است کمی عقب نشینی داشته باشیم بایستی از موضع قدرت باشد نه ضعف و اینکه بگوییم خزانه ما خالی است و آب خوردن هم مشکل داریم.
3- دقیقا خود رهبری فرمودند اجازه مذاکره برای نیل به یک سری خواسته ها بود من جمله کاهش فشار اقتصادی و رفع تحریمها البته با شرط قهرمانانه بودن نرمش که آن هم چندان حاصل نشد.
4- جواب این بند نیز همان پاسخ بند 3 است.
5- جواب این بند نیز همان پاسخ بند 3 است.
6- جواب این بند نیز همان پاسخ بند 3 است.
7- در اینکه آمریکا یک ابرقدرت سیاسی و نظامی است بعید می دانم کسی شک داشته باشد اصول اسلامی می گوید در مقابل زورگو نترس و ایستادگی کن و ذلیل نباش.
8- اثر تحریمهای آمریکا پس از برجام مشابه قبل از برجام است با این تفاوت که مردمی را که پیش از برجام در مقابل فشارهاایستادگی کرده بودند به برجام امیدوار کردیم و برایشان آن را در حد فتح الفتوح بزک کردیم اکنون کمی دچار دلسردی نموده ایم و اگر آنها را برای ادامه راه امیدوار نسازیم چه بسا علیرغم عدم تغییر در ماهیت تحریمهای پسابرجام نسبت به قبل از برجام به دلیل خستگی ناشی از ناامیدی فشارها بیشتر حس شود.
9- شعار دادن حل نمی کند اما وقتی گوش شنوا در مسؤولین وجود ندارد و همچنان بی مهابا می خواهند هرطور شده برجام را فتح الفتوح بدانند مجبوری تذکراتت را با مردم نیز در میان بگذاری و روشنگری کنی و اتمام حجت نمایی. دولیتی که قبل از برجام دلیلش این بود که باید سراغ کدخدا رفت حالا دارد به دام اروپاییان می غلطد. البته روند در پیش گرفته شده شده بد نیست خوشبینی بیش از حد به طرف مقابل خیلی بد است.
10- بله تصمیم مجموعه نطام بود اما در یک تیم تصمیم گیری حتما مخالف و موافقانی وجود دارد و برآیند نظرات اجرا می شود البته با اشاره به همان نکته خواست افکار عمومی.
Iran, Islamic Republic of
1- رهبری در ابتدای پاییز سال 91 گفتند که رییس جمهوری را انتخاب کنید که دارای نقاط قوت شخص فعلی (محمود احمدی نژاد) منهای نقاط ضعف او باشد. ...
فرح
Iran, Islamic Republic of
اولا رهبری به امریکا اعتماد نداشت ولی وقتی مردم بجای جلیلی وقالیباف سال۹۲ به روحانی رای میدن یعنی دارن به مذاکره با امریکا وغرب سر مسایل هسته ای رای میدهند ورهبری طبق نظام مردم سالاری دینی ناچاراست علیرغم بصیرت وتجربه خود اجازه مذاکره را بدهند ولی من باب نصیحت گفتن نرمش قهرمانانه .یعنی مذاکره ازسرعزت ایران نه ذلیل وار.ودوما هشت شرط گذاشتند برای توافق هسته ای .کدام شرط را ظریف عمل کرد دستپاچه دستپاچه هرچی بود نابود کردند وسیمان ریختند. بان کی مون تعجب میکرد میگفت کار ۴ ماهه را ایران به دوهفته انجام داد. بابا رهبری عزیز فرمودند یک قدم شما یک قدم امریکا . اونا هم ترس واستیصال دولت مارو دیدن .هرروز یه تحریم جدید .خود سیف میگه از نظر تبادل دلار وگشایش بانکی توافق نتیجه اش درحد هیچ .یه عده میگن توافق به به وچهچه.البته درباب برجام مثنوی هفتاد من کاغذ میشود ازحوصله خوندن شما خارج است .فقط بدانید ترکمانچای تکار شد.ومن نمردم ودیدم علی چطور دوباره مظلوم واقع میشود وچطور هنر خودشان را به اسم رهبری مینویسند .
Iran, Islamic Republic of
چه کسی گفته است مردم به خاطر ترس از جنگ به اروپا در قضیه برجام اعتماد کردند. مردم ما سبک زندگیشان عوض شده است. مصرف گرا شده اند. غرب گرا شده اند. ربا بانکی در جامعه ریشه دوانده و باعث رباخوار شدن مردم در جامعه شده است...
United States
از روحانی با برجام و بدون آن آبی برای مملکت گرم نمیشه. ۵ سال گذشته نشانه بسیار خوبی برای ۳ سال باقیمانده است یعنی نه تنها هیچ بلکه ضرر اندر ضرر.
عمار
Iran, Islamic Republic of
رهبر فرزانه وهوشمند وبی نظیر به این علت ملاقات با یتم اقتصادی دولت را مطرح فرمودند که به ما بفهمانند که برای Nبار به تیم دولت فخیمه راه راست را نشان دادیم(اقتصاد مقاومتی) وبرای N+1 بار مجددا دولت به همان راه کج غرب محور ادامه میدهد.یعنی حرف گوش کن نیستند وتا اقتصاد این کشور را با خاک یکسان نکنند نمیفهمند به تنها راه نجات کشور پیروی از فرمایشات گرانسنگ ولایت است .
این را باید دولتیان وطرفداران جان برکف ازروی تعصب بیجا بدانند که کشور را به کج راهه میبرند.
خداوند میفرماید ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهیم مگر خود بخواهند.