چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

جلیلی: ایرادات‌ برجام را به رئیس‌جمهور گفتم

دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 683928
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قبل از نهایی شدن برجام ایرادات وارده بر متن برجام را خصوصی برای شخص رئیس‌جمهور ارسال کردم، چون در جریان این روند بودم، اما خب مسئله آن شد که الان در حال مشاهده هستیم.
جلیلی: ایرادات‌ برجام را به رئیس‌جمهور گفتم
به گزارش جهان نيوز، سعید جلیلی عصر روز در جمع مردم چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عده‌ای در تلاشند در مسیر رشد و تعالی انقلاب اسلامی سنگ‌اندازی کنند، گفت: باید تلاش کنیم در جلسات هم‌اندیشی و مباحثه وضعیت آینده کشور را تببین کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای امنیت ملی ادامه داد: زمانی که یک اندیشمند سیاسی از اندیشه سیاسی صحبت می‌کند، باید مطالب را چه حق باشد چه معارض به‌صورت منطقی بیان کند.

وی با بیان اینکه باید صحبت‌های اواخر حیات امام راحل (ع) به خوبی بررسی شود، خاطرنشان کرد: مؤلفه‌های واقعی ایمان و عمل نتیجه مطلوب دارد و به انقلاب اسلامی اهمیت دهد.

جلیلی در خصوص تحقق اهداف مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تأکید کرد: باید از تجربیات 40 سال اول استفاده کرد و در همین راستا هر کس به اندازه توان خود قدمی برای گام دوم انقلاب بردارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای امنیت ملی با اشاره به اینکه برای رفع نواقص و پیدا کردن راه‌حل برای حل مشکلات باید عزم جدی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر کسی کار درستی انجام  داده است، باید مورد تشویق قرار بگیرد و از تجربیات او در گام دوم انقلاب نیز استفاده و اشتباهات را اصلاح کرد.

لزوم مسؤولیت پذیری همگانی در برابر انقلاب
وی با تاکید بر مسؤولیت‌پذیری در انقلاب اسلامی، بیان کرد: ما امروز باید این را برای خود تعریف کنیم که در این برهه چه باید بکنیم.

جلیلی با اشاره به دولت سایه، اضافه کرد: دولت سایه نه تشکیلات و نه حزب محسوب می‌شود بلکه یک گفتمان است هرکسی دغدغه انقلاب دارد باید سایه به سایه مسائل کشوری را پیگیری کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای امنیت ملی افزود: نیروهای انقلابی وظیفه دارند در بحث  بیانیه گام دوم انقلاب فارغ از دید سیاسی در جهت جلوگیری از خطا مؤثر عمل کنند.

دشمن را در محاسباتش به اشتباه انداختیم
وی با اشاره به اینکه دشمنان برخی اوقات به موفقیت‌های بزرگی که انقلاب به دست آورده اعتراف می‌کنند، اظهار کرد: دشمنان ثمره موفقیت‌های ما را می‌دانند، بنابراین مانع رسیدن ما به برخی از امکانات می‌شوند اما علی‌رغم شیطنت‌ها ما به پیشرفت‌های بزرگ رسیدیم؛ دشمن خود می‌داند از محاسباتی که داشته بازمانده است.

جلیلی ادامه داد: دشمنان می‌دانند اگر ایمان و عمل در هم آمیخته شود موفقیت و پیشرفت  حاصل و این موضوع به سرعت در همه‌جا تکثیر می‌شود؛ به همین دلیل مانع‌تراشی می‌کند‌، اما نتیجه مطلوب را به دست نمی‌آورد.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای امنیت ملی با تأکید بر استفاده از نیروهای جوان در انجام امور، تاکید کرد: باید فضا به سمتی برود که در‌ محیط اطرف خود موثر باشیم؛ نیروی انقلابی با توجه به ادعایش همانند قند باید محیط خود را شیرین کند.

جلیلی در ادامه در خصوص لزوم وحدت جریان انقلابی، توضیح داد: وحدت نیروهای انقلابی بسیار با معنی است اما باید مشخص شود چه می‌خواهیم و به‌دنبال چه هستیم بایستی دقیق و صادقانه برای افکار عمومی مسائل را بیان کنیم.

ایرادات برجام را خصوصی به شخص رئیس جمهور گفتم
وی اضافه کرد: برای مثال شخص بنده قبل از نهایی شدن برجام ایرادات وارده بر متن برجام را خصوصی برای شخص رئیس جمهور ارسال کردم چون در جریان این روند بودم اما خب مسئله آن شد که الان در حال مشاهده هستیم.

این فعال سیاسی در خصوص مشکلات اقتصادی کشور تشریح کرد: دشمن در تلاش است موفقیت‌های داخلی ما را زیر سوال ببرد اما ما باید در مسیرهای موفق پیش برویم، کشور ما فرصت‌های اقتصادی فراوانی دارد، برخی از کشورها با یکی از این فرصت‌ها کل اقتصاد کشور خود را مدیریت می‌کنند، ما هم می‌توانیم در برهه تحریم به جایگاه بهتر و خودکفایی برسیم.

عضو شورای امنیت ملی پیرامون تحریم‌های نفتی یادآور شد: این امریکا است که خریدار و مصرف کننده است ایران می‌تواند از نفت به بهترین شکل استفاده کند، پالایشگاه ستاره خلیج فارس شاهدی بر این ادعا است این پالایشگاه بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی است و باعث شد در زمینه تولید بنزین نه تنها خودکفا شویم بلکه صادر هم بکنیم، این دستاورد در همین شرایط اقتصادی و تحریم محقق شد.
 
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *