سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۰
۳۳
ناگفته‌های خواندنی معاون خاتمی:

خاتمی گفت اگر بخواهیم ویدئو را آزاد کنیم پس مواد مخدر هم آزاد کنیم!/ رفتند پیست اسکی، عینک دودی مردم را جمع کردند/ ماجرای جلوگیری رهبری از اخراج ۱۵۰ هنرمند/ خاتمی به خودم گفت احمدی نژاد رای آورده

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 614653
من آمدم در جلسۀ معاونین این را مطرح کردم که چرا ما این کار را می­‌کنیم؟ آقای تاج­زاده روبروی من بود گفت "آقا رفته فرنگ متجدد شده"! و یکسری آقایان ما را هو کردند که چنین سخنی را گفتیم.
خاتمی گفت اگر بخواهیم ویدئو را آزاد کنیم پس مواد مخدر هم آزاد کنیم!/ رفتند پیست اسکی، عینک دودی مردم را جمع کردند/ ماجرای جلوگیری رهبری از اخراج ۱۵۰ هنرمند/ خاتمی به خودم گفت احمدی نژاد رای آورده
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدطه عبد خدایی از همراهان سید محمدخاتمی در معاونت وزارت ارشاد و دولت اصلاحات در گفتگوی خود با تسنیم به بیان ناگفته های شنیدنی از دوران همکاری اش با وی و همچنین اصلاح طلبان شاخصی همچون تاج زاده و خصوصا تغییر نحوه نگرش 180 درجه ای انها از گذشته تاکنون پرداخته است.

اهم محورهای مطرح شده توسط عبدخدایی در این گفتگو را در ادامه خواهید خواند: 
 
*11 سال من با آقای خاتمی به عنوان مدیرکل ایشان، مشاور ایشان، معاون ایشان خدمت ایشان بودم. من خطای اخلاقی در این مدت 11 سال از ایشان مشاهده نکردم و خطای مالی هم ندیدم؛ ولی یک ضعف داشت و آن هم اینکه دوستانش را دربست قبول می‌­کرد.
 
* 4 چیز برایم مهم بود و ارزش داشت از اول انقلاب هم این را دنبال کردم. اول، اسلام، اسلام محوریتِ ذهنی من بود اسلامی هم که عرض می­‌کنم اسلامی که به آن رسیدم یعنی من 5 الی 7 سال در کلیسای مسیحیت درس خواندم و مدتی چپ بودم به معنای اینکه فکر می‌­کردم این ایده یک ایدئولوژی است لذا اسلامی را که خودم پیدا کردم پذیرفتم. مدت­ها هند رفتم در بین آنها تحقیق کردم، امروز اگر اسلام مدنظر من است و محورِ اصلی من است. دومین مساله مسالۀ ایران است، ایران برای من اصل است. این کشور کشوری شیعی است، کشوری ارزشمند است و باید از تمام مرز و بومش حفاظت شود و برای آن ارزش قائل شویم. سومین قضیه انقلاب است که اصلاً ذهن و محور فکری من انقلاب است و چهارمین قضیه رهبری است چه زمان امام خمینی و چه زمان آیت‌الله خامنه­‌ای. امروز هم احساس می­‌کنم رهبری به شدت مظلوم است و باید یکسری حرفها را بگویم در عین حال که همۀ اتهامات را مخالفین به ایشان وارد می‌­کنند، در صورتی که ایشان مظلوم‌­ترین شخص هستند و بنده تا الان سکوت کردم و لازم می‌­دانم صحبت کنم.

*حدود 150 هنرپیشه جزو اخراجی­‌های وزارت فرهنگ بودند. من آمدم خدمت آقا و گفتم اینها لیست را به من دادند که اخراج کنم ولی وجداناً نمی‌­توانم چنین کاری بکنم. آقا گفتند "هرگز این کار را نکن، اینها بندگان خدا هستند بالاخره فضا آن زمان اینگونه بوده و این شغل­شان بوده" یعنی از سال 61 تا 66 یک نفر اخراج نشد و اینها آمدند پست گرفتند و الان جزء هنرپیشه‌­های مملکت هستند. اخراج نشدن اینها با حمایت آقا بود و جایی هم نگفتم و این اولین بار است که می‌­گویم.

 *در این کشور دستگاه فیلم ویدیو ممنوع شد، چه کسی ممنوع کرد؟ آقا ممنوع کرد؟ امام ممنوع کرد؟ حوزه علمیه ممنوع کرد؟ چرا ممنوع شد؟ دادستانی موظف بود برود داخل خانه­‌ها آن را به عنوان اشیاء ممنوعه بگیرد و بیاورد و بعد می‌­داد ارشاد و دوباره با برگ سبز وارد می‌­شد. 

*یادم هست رفته بودم اجلاس توریسم در پاریس، داشتم برمی­‌گشتم در هواپیما برگه­‌هایی می­‌دادند که چه چیزهایی در ایران ممنوع است. مثلاً مواد مخدر، ورود اسلحه، ورود مشروبات الکی و دستگاه و فیلم ویدئو و.. یک آقایی به مهماندار می‌­گوید من دوربین ویدیو دارم با آن چه کنم؟ مهماندار می­‌دانست من معاون گردشگری هستم گفت از آن آقا بپرس، آن آقا با لهجه صحبت می­‌کرد و گفت با این چه کنم؟ من هم نمی‌­دانستم چه بگویم! گفتم بیایید فرودگاه راهنمایی می‌­کنند که چه کنید. من آمدم در جلسۀ معاونین این را مطرح کردم که چرا ما این کار را می­‌کنیم؟ آقای تاج­زاده روبروی من بود گفت "آقا رفته فرنگ متجدد شده"! و یکسری آقایان ما را هو کردند که چنین سخنی را گفتیم. بعد آقای خاتمی گفت "پس مواد مخدر را هم آزاد کنیم!" من گفتم مواد مخدر ماهیتش مشکل دارد. پس شما دوربین عکاسی را هم ممنوع کنید چون ممکن است با دوربین عکاسی عکس­های مستهجن گرفته شود.

 *آقای انوار، آقای امین‌­­زاده، آقای تاج­زاده، آقای ابطحی، آقای بهشتی و...  شورای معاونین خاتمی بودند. یکسری مخالف بودند و یکسری هم با من موافق بودند چون جوِ قالب بر مخالفت بود طبیعتاً مخالف بودند. 
بعد آقای لاریجانی وزیر ارشاد شد و ویدئو هم آزاد شد.

*زمان آقای میرسلیم یک پرونده‌­ای به وجود آمد که مشخص شد در بردن و آوردن این ویدیوها کلی در آن پول جابجا شد که نه آقای خاتمی خبر داشت، نه آقای لاریجانی، چون بعضی از آنها با امضای آقای خاتمی بود، بعضی با امضای آقای لاریجانی بود و بعضی با امضای آقای کرباسچی هم بود ولی اینها خودشان نم‌ی­دانستند در ماجرای بده بستان­ها چه خبر است. سانسور مطبوعات از کجا شروع شد؟ کجا ممیزی کتاب شروع شد؟ چه کسی این کارها را کرد؟ همین آقایان که الان روشنفکر شدند.
 
*نام این افراد در پرونده ویدئوها بود، آقای انوار بود، آقای هاشمی، خانم حجت کاشانی که دختر برادر بهمن حجت کاشانی بود.

* از آثار سینمایی خیلی سانسور کردند اما مصداق یادم نیست ولی فراوان بود. آقایان در این زمینه تندروی داشتند نمونه‌­اش اکبر گنجی که امروز منکر می­‌شود قرآن وحی است و می‌­گوید قرآن وحی نیست. یا مثلاًفرستادن رایزن‌های فرهنگی به خارج کشور.  آقای عرب­‌سرخی را فرستادند ترکیه. عرب‌­سرخی را رایزن فرهنگی ما در ترکیه قرار دادند و ایشان حتی مولانا و مولوی را تشخیص نمی‌داد. به من گفتند تایلند اگر تایلند نشد برو آرژانتین. وقتی هم رفتم آرژانتین به من پول نمی‌دادند.

*کجا آدم باصلاحیت و ممتاز انتخاب کردند؟ همه جا باندی عمل کردند، الان هم همین است، کجا آقایان گشتند آدم مخصوص آن کار را پیدا کنند؟ واقعاً در ایران طردالرجال است. احمدی­­‌نژاد هم همین بود، اینها هم مانند احمدی‌­­نژاد هستند. او هم دوستانش را آورد و هزار خطا کرد. 

*به این مردم نه مرجعیت ضربه زده است نه رهبری بلکه همین آقایان از جمله تاجزاده در وزارت ارشاد، سراج موسوی در کمیته،  ابطحی، امین زاده، مجید انصاری در سازمان‌ زندان‌ها و... محدودیت‌های بی دلیلی برای مردم ایجاد کردند و امروز مسئولیت اقدامات خود را به گردن مراجع و رهبر انقلاب می‌اندازند. کسانی که امروز ادعا می‌کنند جمهوری اسلامی دیکتاتوری ایجاد کرده خودشان در زمان  مسئولیت عامل به وجود آمدن خفقان بودند.

*همین آقای میرلوحی (عضو فعلی شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب) که دانشجوی هند بود، بعد می­‌آید رئیس کمیتۀ تهران می‌­شود و می‌­رود پیست اسکی دیزین و شمشک دستور می‌­دهد تمام عینک­‌های دودی را جمع کنند! چون این مظهر غرب است! همین آقا امروز روشنفکر می‌­شود! اگر یادتان نرفته بیایید از مردم عذرخواهی کنید.

*مگر نه این بود که شماها در بین دانشجویان چادر و حصار کشیدید و امام خمینی به محض اینکه فهمید که این اتفاق افتاده است دستور داد که سریعا به موضوع رسیدگی شود. چرا امروز آقایان به دنبال گم کردن آثار اقدامات افراطی خود هستند؟ 

*در آن زمان آقایان آنچنان جوی درست کرده بودند که هیچکس حق اظهار نظر آزاد نداشت. امروز نیز این رفتارهای به اشکال دیگر در حال پیاده شدن از سوی این طیف است. شما نحوه عملکرد شورای شهر را ببینید. واقعا آیا این شورای شهر آزاد منشانه رفتار می‌کند؟ در حالی که بسیاری از چهره‌های سیاسی اصلاح طلب اذعان کرده بودند که آقای هاشمی برای شهردار شدن مناسب است ولی شورای شهر تنها به این دلیل که با شهردار شدن هاشمی، آقای چمران به شورا راه پیدا می‌کند با شهردار شدن هاشمی مخالفت کردند. 

* در دوم خرداد در عین حال که به آقای خاتمی ارادت داشتم چراکه وی را آدم سالمی می‌دانم ولی به دلیل حواشی که در وزارت ارشاد در اطراف خاتمی دیده بودم در آن برهه آقای ناطق را مناسب تر می‌دانستم. معتقدم دوم خرداد جریانی بود که خروجی عملکرد راست‌ها بود. همان طور که روی کار آمدن اقای احمدی نژاد خروجی عملکرد چپ ها بود. 

 *در سال 88 بنده عضو هیچ یک از ستادها نبودم ولی بعد از آشوب‌های پس از انتخابات با خیلی از آقایان صحبت کردم که دست از اقدامات خود بردارند. با آقای خاتمی نیز صحبت کردم و امید داشتم که بتوانم او را از اقدامات منصرف کنم ولی با توجه به اینکه اطرافیان او بسیار بر روی او تاثیرگذارند انتظاری که داشتم محقق نشد. ولی آن چیز که به صراحت به خود بنده گفته بود، این بود که انتخابات 88 احمدی نژاد رای آورده و باور داشت که تقلب درست نبود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عمار
Iran, Islamic Republic of
اعتراف به اطلاعات سوخته .
Canada
طرف هنوزم فکر میکنه چند تا جمله بدیهی و اظهر من الشمس در مورد اصلاح طلبان خائن بگه و بعد ضمیمه چند تا فحش و دروغ به دکتر احمدی نژاد بکنه در نظر مردم عزیز میشه.
ممنون از جهان نیوز که هر از چند گاهی یه مصاحبه از این افراد نان به نرخ روز خور منتشر میکنه تا مردم بیشتر آنها را بشناسند.
Iran, Islamic Republic of
منفي اشتباهي بود
Iran, Islamic Republic of
لا یری الجاهل الا مفرطا ای مفرّطا


جاهل را نمی بینی مگر یا در حال افراط یا در حال تفریط
Iran, Islamic Republic of
ادم زنده وکیل و وصی نمیخواهد
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
این کامنت شما سرشار از تناقض است و شما فکر میکنی با زیرکی میتوانی حرفهای درست گوینده را خراب کنی و او را نان به نرخ روز خور بخوانی!
من ایشان را نمیشناسم لکن متن مصاحبه نشان از صداقت و ثبات فکر این شخص داشت و نشان میداد که اولا انسان هدفمند و با ثباتی است ثانیا با رعایت ادب مواضع اشتباه مدیران و دوستانش را نقد میکند ...
Iran, Islamic Republic of
معروفیت از راه حمله به همه اینها را بیست سال قبل می گفتی
حسینی کلشتری
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه همشونو . تکرار میکنم همشونو
Iran, Islamic Republic of
من هيچ علاقه خاصي به سياست ندارم اما براي خودم جالب كه شما ها ٢١ سال !! هرآنچه توانستيد انجام داديد كه خاتمي را به هر شكل ممكن حذف كنيد .
اما.....
United States
برای ما هم جالبه که برخی تا چه اندازه در توهمند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!این حرفا رو رفیق فابریکش داره میگه.کیا خرابش کردن ؟؟؟؟کی رو ؟؟ هرکی نون عملشو میخوره. رویارویی با واقعیت اینقدر برات سخته که متوسل به هذیان گویی میشی؟؟؟؟؟؟ توصیه میکنم سراغ آرشیو اخبار اون زمان برو تا از خواب پاشی داداش!!!!!!!!!!!
United States
در مورد چیزی که علاقه نداری لطفا کامنت هم نذار چون معلوم هست که علم بهش نداری.
United States
در مورد چیزی که علاقه نداری لطفا کامنت هم نذار چون معلوم هست که علم بهش نداری.
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
اینجا که این دنیاست
اون دنیا بهترمشخص میشه کی چیکارمی کرده
یوم تبلی السرائر = روزی که رازها آشکار می شود
United States
این حرفها زمانی که روحانی همه چیز را مستمسک قرار میداد که رئیس جمهور بشه باید گفته میشد که یکسری را آگاه کنه. حالا بعد از اینهمه خسارت، خیلی دیره.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد خاتمی . زنده باد خاتمی . هر چقدر هم علیه خاتمی حرف بزنید از بزرگی ایشان کم نخواهد شد .
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران 88مجازات باید گردند.
Canada
علاوه بر فتنه گری خاتمی بایستی برای قتلهای زنجیره ای که در دوران ریاست جمهوریش اتفاق افتاد نیز پاسخگو باشه.
Iran, Islamic Republic of
آب كه سربالا بره قورباغه ابوعطا ميخونه
ميزنيد ميكشيد طلبكارم ميشيد :)
دنياي جالبي دارين :))
Canada
منظورت ترور ساختگی سعید حجاریانه که ضارب و مضروب رفیق جون جونی از آب درآمدند.
قرار نبود سعید بیچاره اینطوری شقی بشه و مردم ما هم متوجه این توطئه کثیف بشن ولی شد.
Iran, Islamic Republic of
با این تمجیدهای دیکتاتورطلبی او را نمیتوانید انکار کنید ! او در سال 88 در شورش علیه جمهوریت با جریان دیکتاتورطلب همراهی کرد و نشان داد به جمهوریت اعتقادی ندارد ..
ماهیت واقــــــــــعی افراد
Germany
این عبارتها را در اینترنت جستجو کنید تا ماهیت واقــــــــــــــعی برخی از افراد مشخص بشود:
1)"هنرپیشه های قبل از انقلاب اگر نماز هم بخوانند نمازشان قبول نیست"
2)"چوب فلک کردن تهیه کننده سینما در حراست وزارت ارشاد"
3)"تصاحب خانه ویلایی هنرپیشه قبل از انقلاب"
4)" بعد از سفارت آمریکا نوبت خود آمریکاست"
5):رنگ کردن دست آسیتن کوتاه ها"
خدایا پناه می بریم به خودت از نفاق و تزویر و چرخش از اهداف و اصول اسلام و...
Sweden
نادان اهل افراط و تفریط است.
Iran, Islamic Republic of
حرف های ایشان درست است و دارد باطن افراد را نشان می دهد. اما خود ایشان به خاطر 11 سال خدمت به دولت منحط خاتمی و فجایع فرهنگی که ببار آورد و...برود استغفار کند. البته جبران که نمی تواند بکند چون آثار خودش را برجا گذاشت تا قیامت که پوستشان را بکنند.
Iran, Islamic Republic of
الان یادش افتاده این حرفها رو بزنه اونوقتی که آقا "ندای این عمار" سر داده بود ایشان کجا بودند؟ البته باز خدا خیرش بده بازم اعتراف به برخی موارد داشته
Canada
البته در این ماه پر ارزش نیز از گذشته ننگین خود در دولت اصلاحات نیز بایستی توبه کنه.
علی
Iran, Islamic Republic of
این آقا تا حالا کجا بوده توی غار بوده !یه دفعه از خواب پریده!انتخابات بعدی هم حاصل عملکرد چپ وراست را باهم خواهیم دید به فضل خدا سحر نزدیک است
Canada
اکنون نیز ۸۰% مردم با احمدی نژاد هستند.
Iran, Islamic Republic of
احمدی رو عشقه
Iran, Islamic Republic of
دیگه نه 80%
مقدم
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد تا زماني كه پشت سر حضرت آيت الله خامنه اي مدظله العالي بود قابل دفاع است ولي بعد از تغيير عملكرد احمدي نژاد و افتادن او در دام اطرافيانش از جمله بقايي و مشايي أصلا جاي دفاع كردن ندارد،اللهم جعل عواقب أمورنا خيرا
Iran, Islamic Republic of
این مطالب با اینکه سوخته است اما برای ثبت در تاریخ لازم و ضروری است ممنون از جهان نیوز
حمید
Iran, Islamic Republic of
پس اگر ایشان به صراحت اینچنین اعتقاد به صحت نتایج انتخابات داشتند مطمئنا باید گفت در خون های بی گناهی که ریخته شد و جفایی که به کشور و انقلاب رفت شریک بودند و حتما باید در اولین اقدام از درگاه خداوند متعال استغفار نمایند.
Iran, Islamic Republic of
دم از حقوق شهروندي و آزادي بيان زدن اين طيف از روي عوامفريبي است از گذشته خودشان خجالت مي كشند مي خواهند با بيان اين حرف ها بار رفتار هاي خود را سبك كنند .
و گرنه همان شخصيت هايي هستند كه قبلا بوده اند .
اگر اصلاح طلبندچرا اينقدر غرق در رانت و فساد اقتصادي و تباني و مردم فريبي هستند . چرا صداقت ندارند و گناه عمال خودشان رابه گردن ديگران مي اندازند نمونه اش توافق برجام كه تا ديروز افتخار ان را مدال و گردن اويز خود كرده بودند ولي امروز كه نتيجه بر باد رفتن ان را مي بينند از خود سلب مي كنند . چرا خود را وراي خود را بالا تر از راي توده مردم مي دانند .
چرا به نظر مردم زماني كه به ضررشان باشد اهميتي نمي دهند و بلوايي كه بزرگترين ضربه حيثيتي را را به نظام زد بوجود اوردند .