شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱

حجتی: پرورش شتر به غلط فراموش شده بود

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 612280
وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگرچه پرورش شتر به غلط درکشور فراموش شده بود، اما خلاقیت و‌ نوآوری سازمان اقتصادی کوثر، توجه به حلقه‌های مفقوده تولید را به همراه داشت.
حجتی: پرورش شتر به غلط فراموش شده بود
به گزارش جهان نيوز، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در آیین افتتاح دو پروژه مهم کشاورزی که در شهرستان ورامین برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از عنایت و توجه سازمان اقتصادی کوثر در نوآوری و خلاقیت بخش کشاورزی و در ارتباط با بحث دام، طیور و پیشتازی در اصلاح نژاد دام‌های سبک مولد و پرورش دام سنگین شتر جای تقدیر است.
 
وی افزود: با توجه به مزارع و کشت، در صنعت دامپروری به ویژه دام سنگین وضعیت خوبی داریم به طوری که دامداری‌های ما قابل رقابت با بسیاری از دامداری‌های صنعتی اروپاست.

به گفته حجتی، در زمینه تولید شیر و گوشت دام سنگین وضعیت خوبی داریم و تنها در بخش دام سبک به دلیل کاهش مرتع، سنتی بودن بخش دامپروری و غیراقتصادی بودن تولید به روش‌های گذشته باید راهکارهای جدید انتخاب شوند که در این زمینه دام‌های پر بازده همانند این دامداری تنها راه حل این موضوع به شمار می‌روند.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه در زایش دام‌های پر بازده وضعیت خوبی داریم، گفت: این موضوع در افزایش تولید شیر و وزن لاشه تأثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون قیمت شیر بز دو برابر، شیر گوسفند سه برابر و شتر 10 برابر قیمت شیرگاو است که با توجه به ارزش افزوده شیر و ضریب تبدیل این نژادهای پر بازده اجرای این امر در سطح کشور تأثیر بسزایی در افزایش درآمد خانوار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در سازمان اقتصادی کوثر با اجرای پروژه‌های 3 هزار رأسی دام سبک مولد در آینده نزدیک بخشی از مشکلات مربوط به گوشت دام سبک مرتفع خواهد شد.

حجتی با اشاره به اینکه پرورش شتر از روش‌های فراموش نشدنی است، گفت: با توجه به عنایت خاص و ویژه‌ای که سازمان اقتصادی کوثر نسبت به بخش کشاوری دارد، با خلاقیت و نوآوری حلقه‌های مفقوده تولید در این بخش را دنبال می‌کند و این امر از جمله راه‌‌حل‌هایی است که می‌تواند کشور را بیمه کند.

به گفته وی، اجرای این دو پروژه مهم بیانگر تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی است.وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از این موضوع که پرورش شتر در کشور به غلط فراموش شده بود، بیان کرد: با توجه به برنامه سازمان اقتصادی کوثر در بحث پرورش شتر و نژادهای مختلف گوسفند و بز انتظار می‌رود که بخشی از مشکلات کشور را پشت سر بگذاریم، چرا که با وجود فشار بیش از حد در مراتع و مشکلات در چوپانی حرکت به این سمت و سو می‌تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دربازار سویا نیست مهندس .بداد مرغداران برس لطفا