جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

مکان میزبانی نشست چین و کره جنوبی مشخص شد

چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 608767
ژاپن چهارشنبه هفته آینده میزبان رئیس جمهور کره جنوبی و نخست وزیر چین خواهد بود.
به گزارش جهان نيوز، دولت ژاپن سه شنبه اعلام کرده است که توکیو در روز 9 ماه می یعنی چهارشنبه آینده میزبان "مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی و "لی کی کیانگ" نخست وزیر چین خواهد بود تا درباره مسائل منطقه ای رایزنی کنند.

ناظران سیاسی بر این باورند که مساله کره شمالی مهمترین موضوع این گفتگوها خواهد بود.

وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد: این نشست با هدف تقویت مذاکره و همکاری خواهد بود. این سومین بار است که ژاپن میزبان چنین نشستی خواهد شد.

سه کشور از سال 2008 میلادی تاکنون نشست های مشترکی را برگزار کرده اند. وزارت خارجه ژاپن افزود: نخست وزیر چین طی روزهای 8 تا 11 می سفری رسمی به ژاپن خواهد داشت و با امپراطور این کشور دیدار خواهد کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه با رهبر کره شمالی دیدار کرده است. هر دو طرف در این دیدار توافق کردند تا برای خلع سلاح شبه جزیره کره همکاری کنند. رهبر کره شمالی نیز قصد دارد طی هفته های آینده با رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

این دیدار در شرایطی قرار است برگزار شود که بسیاری از مقام های آمریکایی نسبت به این مساله شک و تردید دارند که رهبر کره شمالی واقعا با تسلیم سلاح های هسته ای موافقت کند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *