شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

توافق برای حفظ فشارها علیه پیونگ یانگ

جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب: 623493
بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن و سئول در مورد لزوم حفظ فشارها علیه کره شمالی تا زمان خلع سلاح هسته ای این کشور، به توافق رسیده‌اند.
توافق برای حفظ فشارها علیه پیونگ یانگ
به گزارش جهان نيوز، به نقل از تسنیم،  وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که مایک پامپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده و کانگ کیونگ-وا همتای کره ای وی، در گفتگویی درباره گام های بعدی تعامل با کره شمالی پس از دیدار اخیر رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، تبادل نظر کرده اند.

به گزارش رویترز، وزاری خارجه آمریکا و کره جنوبی در این تماس موافقت کرده اند تا فشارها علیه کره شمالی را تا زمانی که این کشور خلع سلاح هسته ای نکرده است، حفظ کنند.

رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی روز 22 خرداد در دیداری تاریخی در سنگاپور، به توافقی اولیه برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و همکاری های منطقه ای دست یافتند.

تنها چند روز بعد، دونالد ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی، کره شمالی را همچنان تهدیدی علیه ایالات متحده معرفی کرده و حالت فوق العاده ملی در خصوص این کشور را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

وضعیت فوق العاده ملی علیه کره شمالی از سال 2008 میلادی تاکنون پابرجا بوده است. آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی طی سال های اخیر موجب تشدید تنش ها بین دو کشور شده است.

دونالد ترامپ مدعی شده است که کره شمالی 4 سایت بزرگ آزمایش خود را نابود کرده و روند خلع سلاح هسته ای کره شمالی آغاز شده است.

ادعای جدید ترامپ در شرایطی مطرح شده است که مقام‌های رسمی تاکید کرده اند که از زمان برگزاری دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی، هیچ گونه شواهدی مبنی بر تایید ادعاهای ترامپ وجود نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *