جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
با دستور ترامپ صورت می گیرد،

بررسی خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی

جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 609022
رئیس جمهور آمریکا به وزارت دفاع دستور داده گزینه‌های خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی را آماده کند.
بررسی خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی
به گزارش جهان نيوز، تسنیم به نقل از نیویورک تایمز،نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به پنتاگون دستور داده گزینه‌های خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی را آماده کند.

چندین مقام مطلع از مذاکرات آتی ترامپ و رهبر کره شمالی اعلام کردند قرار نیست کاهش نیروهای آمریکایی در کره جنوبی یکی از موارد گفت‌وگوهای سران آمریکا و کره شمالی باشد. به نظر می رسد با توجه به دیدار اخیران سران دو کره و امضای توافق صلح در آینده‌ای نزدیک، دیگر به 28 هزار و 500 نیروی نظامی آمریکا در شبه جزیره نیازی نباشد.

به نوشته نیویورک تایمز، ترامپ تصمیم به خروج نیروهای آمریکایی از کره جنوبی گرفته و بر این باور است ایالات متحده مابه‌ازای کافی برای هزینه‌های حفظ این نظامیان دریافت نمی‌کند. این نیروها به طور عمده از ژاپن نیز حفاظت می کنند و مهم‌تر از آن حضور نظامی آمریکا باعث نشده کره شمالی کشوری هسته‌ای نشود.

اخیرا در جریان مذاکراتی که آمریکا با کره جنوبی داشت درباره چگونگی سهیم شدن در هزینه نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره بحث صورت گرفته است.

بر اساس توافقی که وجود دارد و اواخر سال 2018 منقضی خواهد شد، کره جنوبی نیمی از هزینه حفظ نیروهای آمریکایی را که سالانه بیش از 800 میلیون دلار است، پرداخت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *