شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تجربه جالب لاله اسکندری از بازی در تعطیلات رویایی

يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 608004
لاله اسکندری بازی اش را در تلویزیون با سریال «خاک سرخ» آغاز کرد؛ یک شروع خوب و غافلگیرکننده به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا.
تجربه جالب لاله اسکندری از بازی در تعطیلات رویایی
به گزارش جهان نيوز، همین، مسیر بازیگری‌اش را در ادامه سخت و دشوار کرد. اسکندری در این سال‌ها حضور به نسبت پررنگی در تلویزیون داشته است. از دیگر سریال های تلویزیونی او می توان به مشق عشق، رسم عاشقی، رقص پرواز، در چشم باد، دولت مخفی، اولین انتخاب و بیقرار اشاره کرد. او در ایام نوروز با سریال تلویزیونی «تعطیلات رویایی» میزبان مخاطبان شبکه دو بود. اسکندری در این مجموعه نقش یک شخصیت چند بعدی و به نسبت مرموز به نام مرجان را بازی می‌کرد. به بهانه بازی در این سریال با او به گفت وگو نشستیم.
 
مرجان جزو کاراکترهای چند بعدی مجموعه تعطیلات رویایی بود که در قسمتهای ابتدایی مخاطب احساس میکرد قصد مزاحمت دارد، اما در انتها مشخص می شد که دختر رستم (محمدرضا شریفینیا) است. همین چند پهلو بودن شخصیت شما را برای ایفای نقش وسوسه کرد یا عامل دیگری هم دخیل بود؟
واقعیت این است که دلیل اولم برای حضور در این سریال، شخص آقای اوجی تهیه کننده بود. 14 و 15 سال پیش اولین تجربه همکاری‌مان را با ایشان در مجموعه مشق عشق داشتم و بعد از آن سریال بیقرار 1 و 2 را کارکردم که البته بیقرار 2 هنوز روی آنتن نرفته و امیدوارم پخش این سریال آغاز شود، چراکه خیلی زحمت برای کار کشیدیم. با توجه به شناختی که از آقای اوجی داشتم می دانستم نتیجه، کار خوبی می شود. کارهای سینمایی علیرضا امینی را هم دیده بودم. دلیل دیگری که باعث شد نقش را بپذیرم این بود که می خواستم نقشی را بازی کنم که به واسطه آن تماشاگر از زوایه ای دیگر به من نگاه کند. مرجان شخصیت جالبی برای مخاطب داشت و در ابتدا با توجه به رفت و آمدهای حس می‌کرد که شخصیت مرموزی است اما در ادامه می‌فهمید که ماجرا از چه قرار است. همین بخش ها مرا به وجد می آورد و هیجان زده‌ام می کرد.

غیر از این چالش، حضور در یک اثر نوروزی هم در این انتخاب موثر بود؟
به هر حال در به سرانجام رساندن یک کار عوامل زیادی نقش دارند. تعطیلات رویایی اولین سریال نوروزی من بود. البته در مناسبت های مختلف کار داشته‌ام. مردم در ایام نوروز سریال‌ها را دنبال می‌کنند و برایشان جالب است. تعطیلات رویایی هم قرار بود یک سریال مفرح و شاد باشد و همین برای من جالب بود. معمولاً مخاطبان مرا بیشتر در کارهای جنگی، پلیسی و ملودرام دیده بودند. به همین دلیل، تعطیلات رویایی یک تجربه شیرین بود. البته من در سریال اولین انتخاب هم فضای طنز و شاد را تجربه کرده بودم اما تعطیلات رویایی برایم حس و حال دیگری داشت.

پس میخواستید قالب ذهنی مخاطب را نسبت به بازی خودتان بشکنید و تغییر دهید؟
هر بازیگری علاقه‌مند است در دوران کاری اش نقش های مختلف را بازی کند. نقش مرجان هم ویژگی های خودش را در یک اثر مفرح و شاد عیدانه داشت.

ولی فکر نمی کنید شخصیت مرجان میتوانست در قصه پخته تر باشد؟
به هر حال ما مشکل کمبود زمان داشتیم و این شتابزدگی طبیعی است. فیلمنامه کامل بود و من هم مرجان را همان طور اجرا کردم که در قصه بود. البته سعی کردم نکات ریزی به نقشم اضافه کنم تا بتوانم کاراکتر را آن طور که دلم می خواهد دربیاورم. کارگردان هم دستم را در این خصوص باز گذاشته بود. البته تلاشم این بود که روحیات مرجان به سمت اغراق نرود و مخاطبی که او را می بیند فکر نکند که من در بازی‌ام غلو کرده ام. در واقع دوست داشتم شخصیت مرجان برای مخاطب باورپذیر باشد.

در ایام نوروز خودتان هم مجموعه تعطیلات رویایی را دنبال می کردید؟
با توجه به اینکه در مجموعه خانواده دکتر ماهان بازی می کردم، خیلی پراکنده سریال را دنبال کردم. در مجموع همه گروه تلاش خودشان را کردند تا یک مجموعه مفرح را به آنتن برسانند.

ولی برخی شتابزدگیها در مجموعه تعطیلات رویایی نشان می داد که قبل از ضبط سریال، چندان تمرین نداشتهاید؟
در کارهای قبلی‌ام با کارگردانانی کار کرده بودم که سختگیر بودند و ماه‌های زیادی هم برای تولید صرف می شد و قبل از ضبط هم جلسات روخوانی و تمرین زیاد داشتیم. اما در این سریال یک تجربه نو داشتم؛ ما تمرین نمی کردیم، حتی ضبط یک صحنه فقط یک مرتبه انجام می شد و تکرار نداشتیم. این برای من یک تجربه تازه‌ای بود، چون با کارگردانان دیگر یک صحنه را حتی ده بار هم برداشت می‌کردیم، ولی در سریال تعطیلات رویایی این اتفاق نمی‌افتاد.

این برایتان جای سوال نداشت که فقط یک برداشت از هر سکانس ممکن است به بازی تان لطمه بزند و بعد در هنگام پخش مخاطب متوجه شتابزدگی کار شود؟
اتفاقاً از این لحاظ عرض کردم برایم تازگی داشت. با کارگردان صحبت کردم و گفتم که تا به حال چنین اتفاقی برای من نیفتاده است، اما آقای امینی خواست که به او اعتماد کنم. به همین دلیل من هم دیگر چیزی نمی‌گفتم. اما در هنگام بازی برخی مواقع خودم باورم این بود که بهتر است پلان یک بار دیگر برداشت شود، اما این تکرار اتفاق نمی افتاد. من هم سعی کردم خودم را با تفکر کارگردان انطباق دهم!

خودتان قبل از جلوی دوربین رفتن در خلوت تمرین نمی کردید؟
بله سعی می کردم قبل از اینکه جلوی دوربین بروم، حتماً چند بار تمرین کنم، اما مسلماً تمرین گروهی چیز دیگری است. از سوی دیگر این سریال پر بازیگر بود و سکانس های پر بازیگر هم کم نداشت. ضمن این‌که قرار بود مجموعه برای پخش نوروزی هم برسد، حتی به یاد دارم خیلی از بازی های من به غروب می خورد و باید خیلی سریع کار را جمع می کردیم. آنچه اهمیت دارد این است که همه تلاش کردند تا کار قابل دفاع باشد و قابل قبول. نظرسنجی ها هم نشان می دهد که سریال ما دیده شده و مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده است. البته طبیعی است سریال پایتخت پر مخاطب شود، چون کاراکترهای این مجموعه برای مخاطب آشنا هستند و ضمن این‌که گروه زمان بیشتری برای تولید داشت. یا اگر کلاه قرمزی پر مخاطب است به خاطر عقبه طولانی اش است و مخاطب 20 سال است که با این عروسک ها آشناست. بنابراین قیاس درست نیست.

در سریال تعطیلات رویایی به دورهمی خانواده ها تاکید شده و این‌که می توانیم مثل گذشته کنار هم خوش بگذرانیم. همچنین به جاذبه های گردشگری داخل ایران اشاراتی شده بود . اینها نکات خوبی است.

منبع:جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *