سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

سپندامیرسلیمانی: کاش بیشتر در محکومین بودم

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 584408
سپند امیر سلیمانی معتقد است برای ساخت یک اثر، تهیه کننده و کارگردان نباید دغدغه مسائل مالی داشته باشند.
سپندامیرسلیمانی: کاش بیشتر در محکومین بودم
به گزارش جهان نيوز، سریال محکومین در حالی به قسمتهای پایانی خود نزدیک می‌شود که تاکنون توانسته است مخاطبین زیادی را از طیف‌های مختلف به خود جذب کند. این مجموعه تلویزیونی با هدف آشنا کردن مخاطبین با احکام جایگزین دادگاه ساخته شده است.

محکومین به خاطر تسریع در ساخت با دو کارگردان به صورت همزمان ضبط شد. نمایش بخش اول آن به کارگردانی  سید جمال سید حاتمی هفته پیش به پایان رسید و هم اکنون بخش دوم آن به کارگردانی حسین قناعت روی آنتن می‌رود.

به غیر از لیلا زارع و سپیده خداوردی که بازیگران اصلی محکومین در دو بخش آن محسوب می‌شوند، بازیگران بسیاری در این سریال اپیزودیک به ایفای نقش پرداخته‌اند که سپند امیر سلیمانی یکی از آنها است. این بازیگر در یکی از اپیزودهای محکومین نقش پستچی را بازی می‌کرد که همسرش درگیر اتفاقاتی می‌شود.

امیر سلیمانی که معتقد است برای ساخت یک اثر، تهیه کننده و کارگردان نباید دغدغه مسائل مالی داشته باشند،‌ در مورد اتفاقات سریال محکومین گفت: در  این سریال، فرصت کوتاه بود اما با همین فرصت کم توانستیم بهترین خروجی را داشته باشیم. 

وی درباره نقش آفرینی در این سریال افزود: «باتوجه به اینکه مدت‌هاست مردم تمایل زیادی به تماشای تلویزیون ندارند، باید چندین سریال مانند «محکومین» تولید و پخش شود تا بتواند مخاطب را به خود جذب کند.» 

وی ادامه داد: «انجام مجازات جایگزین در جامعه یک ضرورت است و اگر سیستم قضایی کشور به سمتی برود که برای تمام محکومین از یک نسخه استفاده نکند، به گونه بهتری می‌توانیم کاهش جرم‌های مختلف را شاهد باشیم.»

امیرسلیمانی افزود: «در حال حاضر جامعه به سمتی رفته که قضاوت کردن برای تک تک افراد جامعه راحت شده است. اگر خودمان را در شرایط جرم قرار دهیم، می‌بینیم که مجازات جایگزین برای برخورد با برخی از بزهکاران بسیار مناسب است. با توجه به اینکه بحث مجازات جایگزین در محکومین به تصویر کشیده شده است امیدوار هستیم بتواند اثر مثبتی بر تصمیم‌گیری برای مجرمانی که جرمشان سنگین نیست داشته باشد.» 

این بازیگر درباره نقشش در این سریال گفت: «در محکومین فرصت بسیار کوتاهی داشتیم، بهتر است برای چنین مجموعه هایی که قرار است اثر زیادی در جامعه داشته باشد فرصت بیشتری به بازیگر داده شود. با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر اکثر بازی‌هایم طنز بوده است، چند روزی زمان برد تا توانستم به یک نقطه مشترک با سیدجمال سیدحاتمی برسم.» 

بازیگر مجموعه تلویزیونی «من یک مستاجرم» افزود: «در صورتی که یک اثر با صبر و حوصله تولید شود و تهیه‌کننده و کارگردان از نظر منابع مالی با محدودیت روبرو نباشند آن اثر ماندگاری بالاتری خواهد داشت. در سریال محکومین متوجه دغدغه تهیه‌کننده و کارگردان می‌شدم.» 

امیرسلیمانی ادامه داد: «مردم همواره فیلم‌های طنز را بیشتر دوست دارند. اما اگر کاری به خوبی انجام شود، مخاطب خاص خود را می‌تواند داشته باشد. به نظرم محکومین با توجه به موضوع متفاوت و جدیدی که دارد می تواند مخاطب خاص خود را جذب کند.»

احکام جایگزین از سال گذشته در قانون گنجانده شده و در حقیقت سریال محکومین با هدف مطلع کردن جامعه و فرهنگ‌سازی در این زمینه تولید می‌شود.

مجموعه تلویزیونی محکومین به تهیه کنندگی بهروز مفید و کارگردانی حسین قناعت کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که هر شب به غیر از پنج شنبه ها حوالی ساعت 22:15 از این شبکه پخش می شود.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *