شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
صالحی در دیدار مدیران پیام رسان‌های داخلی:

وارد سرفصل جدید تمدنی شده‌ایم

چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 603353
وزیر ارشاد گفت: در فضای ایجاد شده نباید تاخیر تمدنی داشته باشیم بلکه امروز نیازمند وحدت عمل و هوش ایرانی هستیم تا فاصله‌ها را با جهان مدرن کم کنیم.
وارد سرفصل جدید تمدنی شده‌ایم
به گزارش جهان نيوز، سید عباس صالحی در نشست با مدیران مسئول پیام‌رسان‌های داخلی با بیش از یک میلیون کاربر با عنوان «چرا - پیام - رسان - بومی» با اشاره به وقوع انقلاب‌های مختلف صنعتی و کشاورزی، از انقلاب دیجیتال به عنوان انقلاب جدید یاد کرد.

وی در ادامه به جلسات مختلف شورای عالی فضای مجازی و همچنین نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال اشاره کرد و گفت: همانگونه رهبری معظم انقلاب هم تاکید داشتند هم اکنون وارد یک دوره و سرفصل جدید تمدنی شده‌ایم.

به گفته صالحی اگر انقلاب‌های صنعتی و کشاورزی تحولات جدی را همراه نداشته‌اند انقلاب دیجیتال امروز فضای جدید را همراه با تحولات عظیم را در عرصه مختلف ایجاد کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: زمانیکه در دوران وقوع انقلاب کشاورزی بشر از بذر محصول به دست آورد ما دارای تمدن بوده و نسبت به دیگران بسیار جلوتر حرکت بوده‌ایم.

به گفته صالحی هرچند در دوران انقلاب صنعتی با یک تحقیر تمدنی مواجه شدیم، ولی آنچه مسلم است اینکه تمدن ایران زمین و ایرانیان همواره درخشان بوده و هیچگاه از دیگر تمدن‌ها عقب نمانده‌ایم.

وی ادامه داد: در انقلاب جدید دیجیتال و فضای مجازی، چون مبتنی بر دانش و هوش و راه‌های میانبر بنا و ایجاد شده است چنانچه سریع وارد عمل و اقدام شویم قادر خواهیم بود با به روز رسانی و همگام شدن با جهان مجازی، فاصله‌ها را کم کرده و خلا‌های موجود را پر کنیم.

صالحی تاکید کرد: فضای جدید ایجاد شده دارای سخت افزار‌های خاصی نیست و هوش ایرانی را می‌طلبد که با دست پر وارد شده و از جوانان به عنوان سرمایه‌های ایرانی استفاده کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با طرح این سوال که چگونه می‌توانیم در جامعه ایرانی با حضور هوش ایرانی فعال باشیم، تاکید کرد: در فضای ایجاد شده نباید تاخیر تمدنی داشته باشیم چرا که جهان موجود دیگر صنعتی نیست که برای ساخت ماشین آلات، نیاز به زمان طولانی باشد بلکه امروز نیازمند وحدت عمل و هوش ایرانی هستیم تا فاصله‌ها را با جهان مدرن کم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که باید پیام‌رسان‌های داخلی و بومی را هم با تقویت آن‌ها در فضای مجازی قرار دهیم.
عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: همچنین نگاه راهبردی دولت و نظام اجتماعی را نیز باید بر اساس تمدن سازی بر مبنای فضای مجازی سوق داد.

صالحی توجه به جایگاه اقتصادی فضای مجازی را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید پیام‌رسان‌های داخلی را به سمت زیر ساخت‌های ملی برده و در این مسیر حرکت کنیم.

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیام‌رسان‌های داخلی با بیش از یک میلیون نفر کاربر، امروز با حضور سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، سید مرتضی موسویان مشاور وزیر و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و امیر خوراکیان عضو مرکز ملی فضای مجازی کشور در سالن همایش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ادامه این نشست مدیران مسئول پیام‌رسان‌ها و کانال‌های داخلی با بیش از یک میلیون کاربر نیز به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *