جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

برنامه‌های کمیسیون اروپایی برای مقابله با تروریسم

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 597211
کمیسیر امنیت اتحادیه اروپا از برنامه های این کمیسیون برای حفاظت بهتر از اماکن عمومی و شهرهای بزرگ اروپایی در مقابل حملات تروریستی خبر داد.
برنامه‌های کمیسیون اروپایی برای مقابله با تروریسم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد شهرهای بزرگ اروپایی را به همکاری بهتر در زمینه مبارزه با ترور ترغیب کند و برای این منظور حدود یک میلیون کمک مالی را مد نظر قرار داده است.
ش
"جولیان کینگ"، کمیسر امنیت اتحادیه اروپا در این باره به یک رسانه آلمانی گفته است که این حمایت ها به بازیگران و مقامات محلی برای مقابله با حملات تروریستی کمک می کند.

کینگ روز پنجشنبه در بروکسل کنفرانسی را با حضور شهرداران شهرهای بزرگ اروپایی شروع خواهد کرد که در آن به پیامدهای حملات تروریستی از جمله در برلین، لندن، پاریس و شهر نیس پرداخته خواهد شد. همچنین نمایندگانی از شهرهای آلمان از جمله هامبورگ و برلین در این کنفرانس اظهار نظر خواهند کرد.

کینگ تاکید کرد که این کنفرانس باید برای این منظور مورد استفاده قرار گیرد که بر اهمیت همکاری و یاد گرفتن از یکدیگر در زمینه مبارزه با ترور تاکید کند. کمیسیون اروپایی از همه برای این منظور دعوت به عمل آورده و د این راستا بودجه در مجموع 120 میلیون یورو را آماده کرده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا در حال حاضر همچنین یک طرح عملی برای حفاظت از فضاهای عمومی را با هدف درس گرفتن از حملات تروریستی اخیر مد نظر قرار داده است. همچنین در این راستا طرح ایجاد حصارهای گسسته و محرمانه در اماکن عمومی یا در محل های عابر پیاده برای جلوگیری از حملات با کامیون ها و همچنین برخی برنامه های ساختاری دیگر مد نظر قرار گرفته است.

کینگ با تاکید بر اینکه پیشگیری از حملات تروریستی محدودیت هایی ایجاد می کند در عین حال گفت: ما می خواهیم از اماکن عمومی حفاظت کنیم و در عین حال می خواهیم از آزادی که انسان ها در آن زندگی می کنند حمایت کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *