دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
حزب آزادی اتریش:

تروریسم داعش به قلب اروپا رسیده است

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 554809
حزب آزادی اتریش در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور بار دیگر درباره تروریسم داعش هشدار داده و تاکید کرد که این تروریسم به قلب اروپا رسیده است.
تروریسم داعش به قلب اروپا رسیده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه اتریشی "کرونر سایتونگ" نوشت: "هانس کریستین اشتراخه"، رئیس حزب آزادی اتریش بار دیگر درباره تروریسم افراطی هشدار داده و شب گذشته در سخنانی در وین تاکید کرد که تروریسم داعش به قلب اروپا رسیده است.

وی همچنین گفت: هر مسلمانی یک تروریست نیست، اما تقریبا هر تروریستی در اروپا در سال های اخیر یک اسلام گرای افراطی بوده است.

اشتراخه همچنین گفت که احزاب دولتی سوسیال دموکرات و حزب خلق اتریش تمایلی به حفاظت مردم در برابر تروریست ندارند و باید در انتخابات رد شوند.

این سیاستمدار بلند پایه اتریشی همچنین گفت که این احزاب دولتی توانایی حفاظت از مرزها را ندارند و در عوض مشکلات را به این کشور وارد می کنند.

وی درباره نتایج اتتخابات شورای ملی زودهنگام در اتریش ابراز خوش بینی کرد.

گرت پولی، رئیس سابق سازمان اطلاعات داخلی و مبارزه با تروریسم اتریش نیز در سخنانی در جلسه شب گذشته در وین اعلام کرد که وی با اشتراخه موافق است که تروریسم اسلامی افراطی بزرگترین خطر برای امنیت کشورهای اروپایی را به نمایش می گذارد. بخصوص جنگجویانی که از مناطق بحرانی بر می گردند یک تهدید برای اتحادیه اروپا هستند.

بر اساس آمارهای رسمی اروپایی حدود 3 هزار جنگجوی اروپایی در مناطق بحرانی در جبهه داعش می جنگند که به اعتقاد "پولی" آمار واقعی آن ها خیلی بیشتر از آمار رسمی است.

همچنین در اتریش حدود 300 نفر به عنوان عناصر خطر ارزیابی می شوند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی اتریش در 15 اکتبر ( 23 مهرماه) برگزار خواهد شد.

 مهم‌ترین احزاب سیاسی در پارلمان اتریش توافق کردند تا در 15 اکتبر سال جاری میلادی انتخابات زودهنگام برگزار کنند.

به گفته بسیاری کارشناسان این انتخابات می توند به ورود حزب راست افراطی آزادی اتریش به دولت بیانجامد.

دولت ائتلافی اتریش متشکل از حزب چپ میانه سوسیال دمکرات و حزب محافظه کار راست میانه 'مردم' قراربود تا سپتامبر سال 2018 به کار خود ادامه دهد، اما پس از ماهها مجادله ، چند ماه پیش  حزب مردم در پی استعفای 'رینولد میترلینر'؛ 'سباستین کورتز' وزیر امور خارجه اتریش را به عنوان رییس جدید این حزب معرفی کرد. سباستین کورس نیز خواستار برگزاری انتخابات مجدد شد.

نظرسنجی ها نشان می دهند که سباستین کورس،  رئیس حزب مردم اتریش تا به حال پیشرو بوده و شانس خوبی برای تصاحب کرسی صدر اعظمی در این کشور را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *