شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲
حسینی:

حساب غارتگران از پاکدستان نظام جدا می‌شود

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 596895
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامى گفت: امیدوارم نمایندگان با هر نگاه سیاسی از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان حمایت کنند.
حساب غارتگران از پاکدستان نظام جدا می‌شود
به گزارش جهان نيوز، سیدمحمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامى با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان اظهار کرد: اکنون طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان توسط نمایندگان مردم در خانه ملت مطرح شده که باید قدردان آنها بود و امیدوارم نمایندگان از هر طیف و با هر نگاه سیاسی از این طرح  مفید و ارزنده حمایت کنند تا به مرحله اجرا برسد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى افزود: شاید علت حساسیت کنونی نسبت به اموال مسئولان به دلیل آن باشد که در سال‌های اخیر شاهد سوء استفاده برخی کارگزاران از موقعیت‌شان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ازطرفى وقتی اموال مسئولان مورد بررسی قرار گیرد و گزارش‌ آن به مردم اعلام شود این قضیه به نفع افراد پاک‌دست نظام است چرا که مردم حساب آنان را از غارتگران جدامی کنند و مدیران متدین و متعهد در معرض اتهام قرار نمی گیرند.

وی ادامه داد: متأسفانه بعضى دست اندرکاران از موقعیت و مقام خود سوء استفاده کرده و ثروت انبوهی برای خود اندوخته‌اند و این سوال به حق برای مردم مطرح شده که چگونه می‌توان با سلامت نفس و با روال منطقی به چنین سرمایه هاى نجومی دست یافت بنابراین مردم از نمایندگان که وظیفه مهم نظارت را بر عهده دارند به جد این مطالبه را دارند که با کسانى که به بیت المال دست درازى کرده اند قاطعانه و بدون اغماض برخورد کنند.

حسینی تصریح کرد: با روال طبیعی حتی یک تاجر هم بعضا نمی‌تواند با این سرعت به سرمایه‌ای چند هزار میلیاردى دست پیدا کند لذا باید اموال مسئولان و نزدیکان آنان توسط دستگاه قضایی و نظارتی با دقت مورد بررسی قرار بگیرد تا در مواردى که افزایش نامتعارف صورت گرفته به بیت المال برگردد و این امر می‌تواند باعث جلب اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعى شود و در نظام اسلامی نباید ملاحظه وضع خواص موجب دلسردى و یأس توده هاى مردم شود، بلکه لازم است با مفسدان در هر جایگاهی برخورد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت‌ دهم بیان کرد: تصویب و اجرای طرح اعاده اموال مسئولان بدون شک عامل بازدارنده‌ای است که در آ‌ینده شاهد سوء استفاده افراد از موقعیت نباشیم و اشخاصی که به دنبال منافع شخصی و ثروت اندوزى نامشروع هستند بدانند که با آن‌ها برخورد و رسوا می‌شوند.

حسینی درپایان تأکید کرد: عملیاتی شدن این طرح و شفاف سازى سرمایه مدیران باعث ایجاد نشاط و امید در جامعه شده و مردم در می‌یابند که هیچ کس در هر جایگاهى نمی‌تواند از سرمایه‌های ملی کشور سوء‌استفاده کند و در نهایت گام بلندی درجهت تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهنمودهاى مقام معظم رهبری برداشته خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای حسینی طرح خوبی است اما دو عیب دارد اولا کسانی که مسئول اجرای ان خواهند بود مستقل فکر نمی کنند ثانیا تعداد زیادی از این اشخاص که نیت المال را غارت کرده اند هنوز جایگاه قوی دارند که اجازه نمیدهند اجرایی شود.
محمد ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
بر منکرش لعنت