پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲

نظر یک نماینده درباره اعاده اموال نامشروع مسئولان

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب: 595381
سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کلید خوردن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: این طرح برپایه این سئوال که اموال خود را از کجا به دست آوردیده‌اید کلید خورده است.
نظر یک نماینده درباره اعاده اموال نامشروع مسئولان
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان با هدف شفاف‌سازی دارایی‌های مسئولان پیش از قبول مسئولیت، حین آن و بعد از آن تهیه و تدوین شده است

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کلید خوردن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: این طرح برپایه این سئوال که اموال خود را از کجا به دست آوردیده‌اید کلید خورده است.

وی با بیان اینکه باید تکلیف اموالی که مسئولان در زمان تصدی خود بر آن پست کسب کرده‌اند مشخص شود، ادامه داد: در اصل ۴۲ و ۱۴۹ قانون اساسی به این نکات اشاره شده و باید بر اساس این دو اصل افرادی که مسئولیتی در جمهوری اسلامی داشته‌اند اعلام کنند اموالی که به دست آورده‌اند از کدام مجاری بوده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با تاکید بر اینکه این طرح به شفافیت، سلامت اقتصادی و عدالت کمک می‌کند، افزود: پیش از این نیز مسئولان دارایی‌های خود را به قوه قضاییه اعلام می‌کردند، اما بررسی‌های بعد از آن فراموش می‌شد لذا با توجه به شرایط کشور ضرورت ایجاد می‌کرد که در این زمینه قانونگذاری مدونی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه این طرح با هدف شفاف‌سازی دارایی‌های مسئولان پیش از قبول مسئولیت، حین آن و بعد از آن تهیه و تدوین شده است، اظهار داشت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری درباره برقراری عدالت در کشور است.
نقوی‌حسینی با تاکید براینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در جهت اصلاح مسیر مدیران این نظام است، افزود: این طرح آنچنان شفاف و کامل است که حتی شامل حال همسر و فرزندان مسئولان نیز می‌شود.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
يقين دارم در حد شعار باقى خواهد ماند
برادر نقوی . از محالات است این مطالبه !!!
Iran, Islamic Republic of
برادر نقوی برای حمایت از خواسته ات :
با دیپلم سال 57 استخدام شده ام
برای انقلاب وظیفه دینی دارم تا پایان عمر بجنگم
ده سالی است باز نشسته ام
زیر دو میلیون صدقه بنام حقوق می گیرم
فرزندانم با مدرک ولی بلطف خدا بیکارند
چون پدرشان نخواسته سفارشی کارمند شوند
تمام داراییم خرج یک روز ولنگاری آقازاده ای در خارج نمی شود
میتوانستم چنین نباشم ولی خدا مرا حفظ کرده و اگر خوب باشم از لطف اوست واگر بد کنم خودم مقصرم
نقوی جان اگر زندگیت از عامه مردم بالاتر است دنبال این مطالبه حق نباش چون موفق نخواهی شد مگر از خود شروع کنی
جهان نیوز دنبال رای نیستم و این آی پی هم عاریه است دلمان به وای فای همسایه خوش است / یا حق