پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

اسرائیل رونداخراج مهاجران آفریقایی راتشدید می‌کند

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 588190
رژیم صهیونیستی همچون تعداد زیادی از هم‌پیمانان غربی این رژیم با بحران مهاجران غیرقانونی روبرو است و اخیرا به ده‌ها هزار تن از مهاجران آفریقایی اعلام کرده که باید به آفریقا برگردند، طرحی که با واکنش منفی گروه‌های مختلف روبرو شده است.
اسرائیل رونداخراج مهاجران آفریقایی راتشدید می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ماه گذشته میلادی دولت اسرائیل به حدود ۳۸ هزار مهاجر اریتره‌ای و سودانی اخطار داد که یا باید به زندان بروند یا با ۳۵۰۰ دلار پول و یک بلیط هواپیما به کشور ثالثی در آفریقا برگردند.

بعد از این اتفاق، شکوائیه‌هایی از سوی گروه‌های مختلف در اسرائیل اعم از پزشکان، خلبان‌ها،‌ دیپلمات‌های بازنشسته، استادهای دانشگاه، خاخام‌ها، معماران، موزیسین‌ها و تعدادی دیگر علیه این طرح به راه افتاد. آنها می‌گفتند که اسرائیل از آنجا که بعد از واقعه هولوکاست از سوی آوارگان و مهاجران شکل گرفته وظیفه ویژه‌ای دارد که با مهاجران با لطافت بیشتر برخورد کنند.

گروهی متشکل از ۳۶ بازمانده هولوکاست در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از او خواستند که از رخدادهای گذشته درس گرفته و آفریقایی‌هایی که به دنبال پناهندگی در اسرائیل بوده‌اند، اخراج نکند.
در یک نامه دیگر از سوی ۸۵۰ روحانی یهودی نوشته شد: با توجه به اینکه رهبران اولیه اسرائیل به نگارش کنوانسیون بین‌المللی وضعیت آوارگان مربوط به سال ۱۹۵۱ کمک کردند، اسرائیل نباید کسانی را که به دنبال پناهندگی به سراغش می‌آیند مسترد کند.

با این حال طرح اخیر دولت اسرائیل در میان یهودیان ساکن کشورهای دیگر واکنشی منفی به دنبال داشته چراکه از نظر آنها اسرائیل عمدتا توسط مهاجران ایجاد شده است.اخیرا در نشستی حدود ۲۴ اسرائیلی بین ۲۰ تا ۳۰ سال در زیرزمینی خانه‌ای در قدس جمع شدند تا ماجرای یکی از این مهاجران اریتره‌ای که با استقبال روبرو شده را بشنوند.

او به نام فرزگی کتف تهی هایمانوت، ۲۷ ساله برای فرار از سربازی به اسرئیل گریخته است، جرم او مجازات اعدام در اریتره را دارد.او در این نشست گفت که فردا قرار است به کشورش بازگردد و نگران است که در نهایت او را در داخل گور بگذارد.
این نشست یکی از چندین نشست مشابهی بود که در سراسر اسرائیل به منظور نشان دادن واکنش منفی یهودیان علیه سیاست سختگیرانه جدید استرداد مهاجران تشکیل شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *