جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پنس به کره و شرق آسیا سفر می‌کند

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 589060
در حالی که کره شمالی قصد دارد مذاکرات با کره جنوبی را به سمت نزدیک شدن دو کشور پیش ببرد اما رئیس جمهور آمریکا برای ممانعت از این مسئله راهی شرق آسیا شد.
پنس به کره و شرق آسیا سفر می‌کند
به گزارش جهان نيوز، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه برای مقابله با طرحپیونگ‌یانگ برای نزدیک کردن دو کره، به شرق آسیا سفر کرد.

پنس که هیأت آمریکایی برای شرکت در المپیک زمستانی کره‌جنوبی را همراهی می‌کند، قصد دارد در دیدار با مقامات سئول، مانع پیشرفت آنچه که «طرح کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی برای نشان دادن حسن نیت و تعامل سازنده» خوانده می‌شود، گردد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این در حالی است که مقامات کره‌شمالی می‌گویند «کیم یونگ نام» رئیس تشریفاتی دولت این کشور، قرار است هفته جاری به همسایه جنوبی سفر کرده و با مقامات سئول دیدار داشته باشد. این مسئله امیدها برای گشوده شدن افق‌های بیشتر در مذاکرات دورن-کره‌ای را افزایش داده است.

کاخ سفید اما با ادعای اینکه اینها فقط طرح کره‌شمالی برای فریب جامعه جهانی است، تلاش می‌کند برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی را بهانه‌ای برای برهم زدن این مذاکرات قرار دهد.

معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده در این سفر پدر دانشجوی آمریکایی که پس از ۱۷ ماه حبس و آزادی در کره‌شمالی، بر اثر آسیب مغزی جان باخت را با خود به کره جنوبی می‌برد تا از این طریق بتواند نظر سئول را تغییر دهد.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا درخصوص احتمال دیدار پنس با مقامات کره‌شمالی در حاشیه المپیک زمستانی ۲۰۱۸ گفت باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *