دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

سرقت میلیون دلاری هکرها از خودپردازهای آمریکا

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 588082
گروهی از هکرهای اینترنتی با حمله به خودپردازهای بانکی در سراسر آمریکا موفق به سرقت پول‌های نقد از آنها و وارد آوردن خسارات سنگین مادی شده‌اند.
سرقت میلیون دلاری هکرها از خودپردازهای آمریکا
به گزارش جهان نيوز، هکر‌ها از طریق دسترسی فیزیکی به خودپرداز‌های هدف و با استفاده از تجهیزات ویژه توانسته اند آن‌ها را دستکاری کرده و پول‌های نقد را از داخل آن‌ها خارج کنند.

خودپرداز‌هایی که در این حملات سرقت شده اند مجهز به سیستم عامل ویندوز ایکس پی بوده اند که از جمله سیستم عامل‌های قدیمی و بسیار آسیب پذیر تولیدی شرکت مایکروسافت است. ولی خودپرداز‌های مجهز به ویندوز ۷ ایمن‌تر بوده و لذا حملات علیه آن‌ها موفق نبوده است.

کل مبالغ سرقت شده از این طریق بالغ بر یک میلیون دلار اعلام شده است. این خودپرداز‌ها در نقاط مختلفی از آمریکا از سواحل شرقی تا سواحل دورافتاده غربی این کشور قرار داشته اند و پلیس هنوز موفق به شناسایی عوامل حملات مذکور نشده است.

این اولین بار نیست که آسیب پذیری‌های امنیتی ویندوز ایکس پی منجر به سرقت پول از طریق دسترسی فیزیکی به دستگاه‌های خودپرداز می‌شود. پیش از این موارد مشابهی از این حملات در کشور‌های آمریکای لاتین و همین طور کشور‌های اروپایی رخ داده بود.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *