جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جایزه یک میلیارد تومانی برای هکرهاب آی گپ

يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 579732
پیام رسان ایرانی آی گپ اعلام کرده به فردی که بتواند اطلاعات رمزگذاری شده این شبکه پیام رسان آی گپ را هک کند، یک میلیارد تومان جایزه میدهد.
جایزه یک میلیارد تومانی برای هکرهاب آی گپ
به گزارش جهان نيوز، مدیر و بنیانگذار پیام‌رسان ایرانی آی گپ با تاکید بر توجه به امنیت و حفظ حریم خصوصی در تولید این برنامه، آن را تنها پیام رسان متن باز و Open API داخل کشور معرفی کرد.
 
محمدرسول کاظمی ادامه داد: بسیاری از عوام فکر میکنند داشتن یک SSL – Socket Secure Layer یعنی داشتن گواهینامه SSL امنیت و رمزنگاری است ولی ما به این بسنده نکرده ایم ، پیام رسان آی گپ به جز این گواهینامه 2 مرحله دیگر پیام را امن میکند ، یک کلید (AES256) از سمت سرور و یک کلید (AES256) سمت کلاینت ، شما 3 مرحله با احتساب گواهینامه اس اس ال امن هستید و پیام شما حتی بصورت Man in Middle یا حملات مرد میانی غیر ممکن است.

وی به کاربرانش اطمینان داد: تمامی پیام ها و حتی فایل های شما در پیام رسان آی گپ رمزگذاری شده و هیچ فردی به جز خود شما امکان دسترسی به آن را ندارد ، از این رو  به فردی که بتواند اطلاعات رمزگذاری شده شبکه پیام رسان آی گپ را هک کند 1 میلیارد تومان جایزه میدهم.

وی در توضیح شرایط اعطای این جایزه گفت: این جایزه منوط به این است که بتواند 2 لایه (بدون در نظر گرفتن لایه SSL ) رمزگذاری اختصاصی این پیام رسان را هک کرده و اطلاعات را بصوت متن ساده به دست آورد .

دیگر اینکه رمزشکنی باید ابزار های همانند وایرشارک که یک ابزار تحلیل کننده شبکه است قابل روئیت باشد.

وی همچنین با ارائه این آدرس ایمیل  kazemi[at]rooyekhat.co خواست تا گزارش‌ها را به این نشانی ارسال کنند. 

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *