شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
به همت مردم؛

مقدمات آزادی کارگر۷۴ساله فراهم شد

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 585189
به همت مردم و خیرین مقدمات آزادی کارگر ۷۴ ساله که به دلیل بدهی ۱۷میلیونی در زندان بود، فراهم شد.
مقدمات آزادی کارگر۷۴ساله فراهم شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، صبح امروز گزارشی با عنوان «حبس کارگر۷۴ساله برای ۱۷میلیون/کارگاهی در انتظار رونق دوباره»منتشر شد. گزارشی که در آن شرح حال پیرمرد ۷۴ساله ای مطرح شد که نزدیک  به ۵۰سال در حوزه تهیه آجرهای نسوز، ماسه‌ای و بتنی کار کرده بود. روزگار به هر نحوی که بود برای این پیرمرد زحمت کش و کارگران کارگاه کوچکش می گذشت تا اینکه اردیبهشت سال گذشته بود که علی آقا به فکر بزرگ کردن کارگاه کوره پزی بزرگ‌تری می‌ افتد و دست به کار می شود.
 
او برای اجرا کردن تصمیمش، با فروش برخی از اسباب خانه و قرض گرفتن از دوست و آشنا، نسبت به تهیه دستگاه الکتروموتور برق، تابلو برق و دیگر لوازم اساسی کارش اقدام می‌ کند.

قرار بود کارگاه بزرگتر شود و کارگران دیگری هم از این کارگاه کوچک کسب درآمد کرده و نان حلال برای خانواده شان ببرند. اما اینها تنها در حد فکر و رویا باقی ماند چرا که بازار روی خوبش را به این پیرمرد ۷۴ساله نشان نداد. به دلیل نوسانات بازار علی آقا قادر به بازپرداخت مبالغ قرض، نشد و ورق زندگی او و کارگران دیگر کارگاه برگشت و این پیرمرد زحمت کش محکوم به ۳۴۰میلیون تومان شد.شکات با دیدن وضع زندگی این پیرمرد اقدام به گذشت می کنند اما او به خاطر ۱۷میلیون تومان در زندان به سرمی برد.

تنها پس ازچند ساعت از انتشار این گزارش  مردم و خیرین دست به کار شدند و بر اساس اعلام ستاد دیه، مبلغ بدهی تامین شده و مقدمات آزادی این زندانی فراهم شد و وی به کانون خانواده خود و همچنین کارگرانی که منتظرند کار را دوباره شروع کنند، باز می گردد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *