جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

امواج مغزی ایرانی‌ها ثبت می‌شود

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 582079
رییس ایرانی مرکز تحقیقات علوم اعصاب مونستر آلمان گفت: دستگاه ثبت دقیق امواج مغزی برای نخستین بار در ایران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تحقیقات دانشجویان راه اندازی شد و در مرحله بعد برای بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
امواج مغزی ایرانی‌ها ثبت می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پروفسور علی گرجی - رئیس بخش علوم و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد که طراح اصلی این دستگاه است، اظهار داشت: با استفاده از دستگاه دی.سی، ثبت امواج مغزی با دقت و کیفیت بهتر و بدون اختلالات احتمالی صورت می گیرد.

پروفسور گرجی افزود: این دستگاه می تواند کلیه امواج مغزی بین صفر تا 100 هرتز را ثبت کند که ثبت دقیق امواج مغزی نقش مهمی در تشخیص و بررسی پیش آگهی بیماریهای اعصاب و روانپزشکی دارد.

رئیس ایرانی مرکز تحقیقات علوم اعصاب مونستر آلمان بیان کرد: طراحی و ساخت این دستگاه با همکاری پژوهشگران دانشگاه های ونکوور کانادا، مونستر آلمان و علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

گرجی عنوان کرد: دستگاه ثبت دقیق امواج مغزی برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برای تحقیقات دانشجویان راه اندازی شده است و در مرحله بعد که چند ماه به طول می انجامد، برای بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است، با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دستگاه پیشرفته ثبت دقیق امواج مغزی (دی.سی) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رونمایی شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *