پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

آغاز به کار اولین توربین برقآبی تمام ایرانی

يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 435172
برای نخستین بار در ایران طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی یک توربین برقآبی تماما توسط مهندسان داخلی انجام گرفته و این دستاورد ملی امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، صبح امروز رئیس جمهور به همراهی بخشی از کابینه دولت وارد سنندج شد. در این سفر طرح های متعددی با حضور مسئولان ارشد قوه مجریه کشور به بهره برداری می رسند که یکی از طرح ها، نیروگاه ۱۰ مگاواتی سد آزاد است.

در این نیروگاه، برای نخستین بار توربین برقآبی از نوع فرانسیس افقی، تماما توسط مهندسان داخلی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است.
تا پیش از این، در تمامی طرحهای احداث نیروگاههای برقآبی، از متخصصان شرکت های خارجی برای طراحی توربین استفاده می شد و بخشی از قطعات توربین طراحی شده در ایران و بخش اعظمی از این قطعات در خارج از کشور ساخته و به ایران وارد می شد.

خبرگزاری تسنیم پنج روز پیش با انتشار گزارشی اعلام کرد که همزمان با ورود بزرگترین توربین سازان جهان و تجار غربی به ایران برای به دست گرفتن بازار کشورمان، نخستین توربین تمام ایرانی آماده بهره برداری شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Indonesia
سرمایه گذاری را آن دولت کرده این دارد افتتاح می کند مردم هم دارند برای این کف می زنند