چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

وام‌فروشی، روش جدید کلاهبربرداری!

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 579459
رئیس پلیس فتا هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی در استان خبر داد و گفت: متأسفانه شهروندان نکات امنیتی را در فضای مجازی رعایت نمی‌نمایند و هنگام استفاده از آن سهل‌انگاری ‌می‌کنند.
وام‌فروشی، روش جدید کلاهبربرداری!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سرهنگ علی‌اصغر افتخاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: برابر اظهارات شاکی، در فضای مجازی آگهی با عنوان فروش وام روبه‌رو شده که پس از تماس با فردی ناشناس مبلغ دو میلیون ریال را به‌حساب وی واریز کرده که پس از گذشت مدت‌زمان طولانی، متهم از پرداخت وام به شاکی خودداری کرده است.

رئیس پلیس فتا هرمزگان تصریح کرد: در روند رسیدگی به پرونده، تعداد 8 نفر از شهروندان بندرعباسی نیز به پلیس فتا مراجعه و بیان داشتند که فردی ناشناس از همین طریق از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.
این مسئول انتظامی بیان کرد: با توجه به حساسیت پرونده و تعداد شکات، با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت " ف.د" شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و رعایت اصل غافلگیری دستگیر شد.

وی ادامه داد: در بازجویی به‌عمل‌آمده، متهم اظهار کرد با توجه به فوت پدرش در بچگی ازلحاظ مالی در مضیقه بوده و برای پرداخت شهریه دانشگاه اقدام به درج آگهی فروش وام در فضای مجازی کرده است.
سرهنگ افتخاری عنوان کرد: برابر تحقیقات انجام شده و در بازجویی‌های صورت گرفته متهم مشخص شد نامبرده با انجام این عمل از 40 نفر مبلغ 800 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنم فریب کلاه‌برداران را نخورند و برای دریافت وام بایستی به مبادی مربوطه مراجعه نمایند و به‌راحتی در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

سرهنگ افتخاری در پایان افزود: متأسفانه با رشد فضای مجازی در جامعه، کلاه‌برداران از روش‌های نوینی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند که شهروندان می‌بایست آگاهی خود را در خصوص فضای مجازی افزایش دهند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *