شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

چه کسانی به دنبال مذاکرات موشکی هستند؟

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 569339
یک روزنامه اصلاح طلب در تیتر صفحه اصلی خود عنوان کرد که چرا باید برای موشک ها مذاکره کرد، موضوعی که نشان می دهد این جریان سیاسی به دنبال گرا دادن به دشمن است.
چه کسانی به دنبال مذاکرات موشکی هستند؟
به گزارش جهان نيوز، یک روزنامه اصلاح طلب در تیتر اصلی خود به گزارشی درباره مذاکرات موشکی ایران پرداخت و نوشت: در صبح روز بعد از پیروزی –بر داعش- ایران می‌تواند غنیمت‌های جنگی‌اش را استفاده کند تا بتواند روی میز مذاکره امتیازات لازم را به‌دست آورد؟ غرب به دنبال آن است تا سهم ایران را از موفقیت‌هایش ندهد. آنها می‌خواهند موشک‌های بالستیک ایران را به یک بحران بزرگ تبدیل کنند؛ تهران می‌تواند با درایت دیپلمات‌هایش از این شرایط حساس رهایی یابد!

به گزارش افکارنیوز، در این گزارش آمده: ایران می‌گوید حاضر به مذاکره برای موشک‌هایش نیست و برجام موشکی یا هر مذاکره‌ای ذیل برجام برای تغییر در برد موشک‌ها را نمی‌پذیرد. برای رسیدن به چنین هدفی لازم است مانند مذاکرات هسته‌ای پرونده موشک‌ها هم در اختیار دیپلمات‌های وزارت خارجه قرار بگیرد تا ادبیات حقوقی و سیاسی جایگزین نگاه نظامی شود. می‌توان با یک دید استراتژیک موشک‌های بالستیک را که نقش تعیین کننده دفاعی برای ایران دارد از روی میز مذاکره برداشت.

روزنامه جامعه فردا در ادامه این گزارش این نکته را تاکید می کند که برای برداشتن موشک‌ها از روی میز مذاکره باید تن به معامله بدهیم و می نویسد:تهران می‌تواند به‌زودی با یک رویکرد دیپلماتیک مبتنی بر منافع ملی برجام موشکی را از روی میز مذاکره بردارد و یا حداقل از تکرار سرنوشت چاه مذاکرات هسته‌ای جلوگیری کند و مانع از شکل‌گیری تحریم‌های ظالمانه شود.



در پایان گزارش نیز آمده که  سال 1382 وقتی مذاکرات هسته‌ای در پاریس با بن بست روبه‌رو شد، حسن روحانی با عصبانیت از صندلی خود بلند شد و گفت:«بهتر است برویم و با رئیس اینها مذاکره کنیم.» اشاره روحانی از «رئیس» آمریکا بود. گرهارد شرودر می‌گوید:«تیم مذاکره کننده ایرانی به سمت درب آسانسور حرکت کرد. با عجله به سمت روحانی رفتم و گفتم باید بیشتر صبر کنید.» شیخ دیپلمات به‌خوبی سیاست خارجی را می‌شناسد. او می‌داند که برای رها شدن از باز شدن یک پرونده ظالمانه موشکی لازم است تا تهران یکسری مذاکرات گسترده را آغاز کند. او می‌داند که لازم است در این راه با ریاض تعامل و با غرب مذاکره کند. روحانی راه گفت‌وگو با اروپایی‌ها را باز گذاشته است، اما می‌تواند نیم‌نگاهی هم به «رئیس» داشته باشد.

به نظر می رسد اصلاح طلبان بر خلاف خط قرمزهای نظام که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد و هیچگاه به مذاکرات موشکی تن نخواهد داد به دنبال مطالبه سازی اجتماعی برای ایجاد مذاکرات موشکی هستند.

در طول سالهای گذشته این جریان سیاسی همواره به دنبال ایجاد دو قطبی های کاذب در کشور بوده و در برخی موارد هراس را در دل مردم انداخت که اگر مذاکرت هسته ای انجام نشود تحریم ها بیشتر شده و با رفتارهای منعلانه به دشمن گرا داده و گویا می دهند که تحریم های اقتصادی ایران را به پای میز مذاکره می نشاند.

به نظر می رسد جریان خوشبین به غرب در صدد جریان سازی دوباره است تا بتواند طی عملیات روانی جامعه ایران را وادار کند از منش انقلابی به خصوص در سیاست خارجی دست کشیده و هر موضوعی به پای میز مذاکره کشیده شود.

تجربه تلخ برجام گویا برای عده ای هنوز درس عبرت نشده و حالا باز هم گراهایی داده می شود که با امنیت ملی کشور مغایرت دارد، به نظر می رسد دستگاههای امنیتی باید در مقابل جریانی که از خطوط اصلی نظام و انقلاب می خواهد عدول کند مقابله کند.

منبع:افکارنیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اکبر
Iran, Islamic Republic of
این جریان را با ید نابود کرد