سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

مذاکرات موشکی خط قرمز حاکمیتی است

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 590694
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه توانمندی‌های دفاعی ایران، ناقص امنیت منطقه نیست، تصریح کرد: مذاکرات در خصوص توانمندی موشکی ایران که یک خط قرمز حاکمیتی برای کشورمان و مربوط به بقا و امنیت ملی کشور است.
مذاکرات موشکی خط قرمز حاکمیتی است
به گزارش جهان نيوز، امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی که به مناسبت روز نیروی هوایی برگزار شد،اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران گفتمان رایج در مناسبات جهانی که مبتنی بر ارباب رعیتی، نوکرمابانه و گفتگویی که حاصل آن کاپیتولاسیون بود را تغییر داد.
 
وی افزود: نیروی هوایی ارتش که بیشترین وابستگی تجهیزاتی و تخصصی را به ایالات متحده و نظام مستشار محور داشت و به لحاظ برخورداری از سطح رفاه اجتماعی از طبقات بالای جامعه محسوب می شد، نقش موثری در سرعت بخشیدن به پایان این گفتمان با شتاب دادن به روند پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
 
شاه صفی اظهار کرد: مختصرترین و البته عمیق ترین نتیجه‌گیری از این حرکت تاریخی نیروی هوایی این است که برخورداری از رفاه و امکانات مادی به قیمت از دست دادن آزادی و به استثمار در آمدن نمی ارزد.
 
وی در ادامه با اشاره به مسابقه تسلیحاتی در سایه‌ی جنگ‌های نیابتی در منطقه‌ی غرب آسیا گفت: از زمان پایان جنگ جهانی دوم و آغاز جنگ سرد، جنگ‌های نیابتی به پدیده‌ای مرسوم در روابط بین الملل تبدیل شدند که این امر در دهه‌ی اخیر به مخرب‌ترین شکل ممکن آن یعنی از طریق ساماندهی و حمایت از گروه‌های تکفیری– تروریستی علیه دولت‌های به رسمیت شناخته شده بین الملل ظهور و بروز پیدا کرده است.
 
فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در تحولات اخیر غرب آسیا، آمریکا، بعضی کشورهای منطقه را به عنوان نایب جیره خوار خود انتخاب کرده و سعی دارد از این طریق، جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهد. این امر  باعث شده تا در دوره‌ی رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در حالی که منطقه در جنگ‌های نیابتی، فرقه‌ای و نیز مبارزه با گروه‌های تکفیری- تروریستی درگیر است، کشورهایی که تسلیحات آمریکایی را انباشته بودند، با استفاده‌ی از آن سلاح‌ها و همچنین در خواست خرید بیشتر، منجر به ایجاد جهش اقتصادی برای پیمانکاران صنایع نظامی آمریکا در دوران کسری بودجه پنتاگون شوند، به طوری که چشم اندازی تاسف بار و تیره از رقابت تسلیحاتی جدید در منطقه را رقم زده‌اند.
 
شاه صفی گفت: در چنین شرایطی مسئولین آمریکای جنایتکار و برخی از هم پیمانانش و البته حاکمان نوکیسه‌ای که حیات سیاسی خود را در برخورداری از حمایت لابی صهیونیستی– آمریکایی می‌بینند، با هدف ایجاد محدودیت و نظارت بر فعالیت‌ها و برد موشکی ایران، سخن از مذاکرات در خصوص توانمندی موشکی ایران که یک خط قرمز حاکمیتی برای کشورمان و مربوط به بقا و امنیت ملی کشور است به میان می‌آورند که جای تامل دارد.
 
وی گفت: جنگ افروزی و تروریسم که قرار بود ضمن امنیت سازی برای رژیم جعلی صهیونیستی، منافع استعماری آمریکا و غرب را محقق کند، با هزینه‌های صدها میلیارد دلاری، نه تنها به شکست منتهی شده بلکه محور مقاومت را قدرتمند تر و نفوذ منطقه‌ای آن را به عنوان بازیگر اصلی و تعریف کننده قواعد جدید بازی، گسترش داده است.
 
شاه صفی گفت: باید باور داشته باشیم که تروریسم در هرشکل و نوعی که باشد درد مشترک بشر است که جهان را ناامن می‌کند و مبارزه با تروریسم نیز به عزم جهانی نیاز دارد و با شعار و ائتلاف‌های دروغین نمی‌توان با این تهدید جهانی مبارزه کرد.
 
وی در پایان تصریح کرد: توانمندی‌های دفاعی ایران، ناقص امنیت منطقه نیست، بلکه نکته قابل اعتماد و اتکایی برای برقراری امنیت در منطقه‌ی حیاتی خلیج فارس است، از این رو پیام نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیام صلح و دوستی و تمایل به همکاری، توسعه و گسترش روابط و مناسبات نظامی با دیگر کشورها است.
 
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *