سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۱۱
حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در پیش از خطبه نمازجمعه تهران:

مرگ بر آمریکا یک شعار کاملا اخلاقی است/ می‌توانیم از دل تحریم‌ها کشور را بسازیم

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 558885
نوه امام (ره) گفت: اینکه امام فرمودند جنگ برای ما یک نعمت بود و اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند تحریم‌ها فرصت و لطف برای کشور است، به معنای این نیست که ما جنگ را دوست داریم.
مرگ بر آمریکا یک شعار کاملا اخلاقی است/ می‌توانیم از دل تحریم‌ها کشور را بسازیم
به گزارش جهان نيوز، سیدعلی خمینی نوه حضرت امام (ره) در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران، اظهار داشت: پشتوانه مومن ایمان به خداست و برد برد حقیقی زندگی مومنانه است. مومن همیشه پیروز است و ما این را در زندگی امام (ره) و در طول انقلاب دیده‌ایم.

وی افزود: استکبار از همان ابتدای انقلاب مشکلات بسیاری را پیش روی انقلاب قرار داد اما امروز بعد از قریب 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی قدرتمندتر و مستحکم‌تر و در عرصه بین‌المللی پرنفوذتر از همیشه گام برمی‌دارد.

خمینی ادامه داد:‌ما در این سال‌ها تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم. اینکه امام فرمودند جنگ برای ما یک نعمت بود و اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند تحریم‌ها فرصت و لطف برای کشور است، به معنای این نیست که ما جنگ را دوست داریم و از تحریم استقبال می‌کنیم. نه جنگ تلخ است و تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند. معنای آن این است که ما می‌توانیم از تهدیدهای شما فرصت ایجاد کنیم و کرده‌ایم و همچنین می‌توانیم از دل تحریم‌ها کشور را بسازیم و روی پای خودمان بایستیم که این را هم اثبات کرده‌ایم.

نوه امام (ره) خاطرنشان کرد: یک روز غرب با اصل جمهوری اسلامی و گفتمان ولایت فقیه مخالفت می‌کرد اما این روز این موضوعات را پذیرفته‌اند.

وی افزود: در صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا که حقیقتا پوچ و توخالی بود و هیچ ثمری نداشت حقیقتا به یاد کودکی افتادیم که از فرط عجز داد و فریاد می‌کند. او نابخردانه‌ترین حرف را زد و وحدت ملت ایران تجلی پیدا کرد. اگر او (ترامپ) اندکی فهم داشت می‌دانست نباید در برابر ملت ایران از واژه جعلی خلیج عربی استفاده کند. از نظر من این سخنان مصداق لطف جلی روزگار بود. کدام صحبت می‌توانست این همه ملت ما را متحد کند.

خمینی ادامه داد: ملت ایران فهمید که با خوی استکباری آمریکا روبروست و سردمداران آمریکا هنوز آدم نشده‌اند. خصلت خوی استکباری این است که سیری‌ناپذیر است و اگر ما انرژی هسته‌ای، سپاه، ارتش، گاز و همه امکانات خود را به آنها بدهیم، استکبار سیر نمی‌شود. این خوی استکباری است.

نوه امام (ره) تاکید کرد: اینطور نیست که اگر در مسئله‌ای کوتاه بیایید آنها موضوع دیگری را مطرح نمی‌کنند. بلکه تا در مقابل آنها ایستادگی نشود و فریاد مرگ بر آمریکا که مرگ بر استکبار است در کشورها طنین‌انداز نشود آنها ساکت نمی‌شوند. 

وی گفت: مرگ بر آمریکا، مرگ بر ملت آمریکا و حتی مرگ بر سردمداران آمریکا نیست چون آنها کسی نیستند که مرگشان را بخواهیم. بلکه مرگ بر آمریکا مرگ بر استکبار، استعمار و استثمار و یک شعار کاملا اخلاقی است. 
خمینی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری خلف صالح امام (ره) با استقامت مثال زدنی خود راه امام را ادامه می‌دهند و ما اکنون در نهایت قدرت در منطقه حاضریم. البته مشکلات هست و کسی منکر مشکلات نیست. بالاخره در جامعه فقر و بیکاری داریم اما الحمدالله ملت ما نسبت به انحرافات به صورت تیزبینانه در حال حرکت است. 

نوه امام (ره) گفت: مشکلات در همه جای جهان است و ما باید منصفانه نگاه کنیم. جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه جنگ‌ها و تحریم‌ها یک نظام موفق در جهان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینا رو برای داداشت هم بگو
بگو اونم برا روحانی تعریف کنه
Iran, Islamic Republic of
عزیزم شما هر چی شعار بدی و تحریم بشی که مشکل پیدا نمی کنی . ما مردم عادی هست که روز به روز فشار اقتصادی بیشتر میشه
Iran, Islamic Republic of
به این میگن نوه اماااااااااااام
بهرام.
Iran, Islamic Republic of
بارک الله به آسیدعلی آقا
آفرین به علی که همچو پدرمرحومش با بیان رسا خط اصیل امام را به ما نشان میدهد
الحق که شایسته تولیت آستان حرم امام و موسسه حفظ نشر آثار امام هستی معلوم است که اگه شما بودید شمس الواعظین ها و..... به موسسه نفوذ نمیکردند اما با بیان مواضع ولایت مدار خود. خط بیت امام را از کوچه بن بست نهضت آزادیها که در موسسه لانه کردند را جدا و تابلوی جهت بسوی خلف صالح امام یعنی خامنه ای عزیز هدایت کردی و میکنی آفرین بر شما
Iran, Islamic Republic of
زنده باد
حسین
Netherlands
...جنگ برای ما یک نعمت بود و اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند تحریم‌ها فرصت و لطف برای کشور است...
خدا بشما و خانواده شما توفیق کم نظیری عطا فرموده . خوشحا بحال شما.
در مورد دوجمله فوق ، تجربه این حقیر اینچنین استکه خیلی زمان می برد تا عمق این دو جمله روشن شود.
التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
ما دوست داریم یادگاران آقاسید احمد آقا که به امام راحل هم منتسبند همین طوری حرف بزنند و موضعگیری کنند و تابع ولی فقیه باشند و بدون اجازه رهبرشان، همان طور که در مورد آقا مصطفی گفتند، آب نخورند.
Iran, Islamic Republic of
آفرین به آقا سید علی خودمون. این شعار و یادگار امام عزیزمون را تا لب گور حمایت و حفاظت خواهیم کرد. مرگ بر آمریکا هرچتد تا حالا باید کل آمریکا رو به به قبرستان حامیان داخلی و خارجی تبدیل می کردیم حیف ولی هنوز امید داریم هیهات من الذله
Iran, Islamic Republic of
کاش سیدحسن هم اینجور بود
Iran, Islamic Republic of
یاد سید احمد اقای عزیز ، مظلوم و نجیب را زنده کرد ؛ سلام و رحمت خدا بر آن بزرگوار سفر کرده و درود خدا بر سید علی آقا که دل مومنین و انقلابیون را شاد کرد.
Iran, Islamic Republic of
ما از شما حفظ و حراست از بیت امام را می خواهیم