جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۳۰
سید علی خمینی:

روحانيونی که سراغ تجمل می‌روند، دين را بدنام می‌کنند

ضعيف‌ترين قشر جامعه امروز هم روحانيت است
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 591582
نوه امام خميني(ره) گفت: روحانيوني که به سراغ تجمل مي‌روند، علاوه‌بر دين خدا، همه اقشار روحانيت را بدنام مي‌کنند، چون مردم با نگاه به آنها مي‌گويند که همه مانند هم هستند.
روحانيونی که سراغ تجمل می‌روند، دين را بدنام می‌کنند
گروه سیاسی جهان نيوز: بعضي از افراد تصور مي‌کنند هرکسي که روحاني است و عمامه به سر دارد، به حکومت وصل است و وضعش خوب است و از داخل خبر ندارند. ضعيف‌ترين قشر جامعه امروز هم جامعه روحانيت است که با سيلي صورت خود را سرخ نگه مي‌دارند و مشکلات اقتصادي و معيشتي دارند، اما مردم درک نمي‌کنند؛ تعدادي روحاني را مي‌بينند و فکر مي‌کنند همه اقشار روحانيت هم مانند هم هستند.

نوه امام خميني(ره) گفت: روحانيوني که به سراغ تجمل مي‌روند، علاوه‌بر دين خدا، همه اقشار روحانيت را بدنام مي‌کنند، چون مردم با نگاه به آنها مي‌گويند که همه مانند هم هستند. کساني که در جمهوري اسلامي مسئوليتي را مي‌پذيرند بايد بيش از افراد ديگر نسبت به رفت‌وآمد و زندگي‌شان مراقب باشند و اين بار سنگيني است که اول پيامبر اسلام(ص) روي دوش ما گذاشته است که مراقب باشيم اگر مسئوليتي گرفته مي‌شود بايد دقت شود طرفش پيامبر‌(ص) است و در آخرت بايد اول به پيامبر (ص) پاسخ داده شود.

وی گفت: وظيفه همه افراد، خصوصا از قشر روحانيت اين است که مثل مردم عادي زندگي کنند و ما بايد توجه کنيم که لباس روحانيت بر تن کرده‌ايم و با بقيه افراد فرق داريم. اين انقلاب با مشيت خدا و حرکت روح‌الله پيروز شد و خداوند به همه توفيق دهد تا بتوانيم اين امانت را حفظ کنيم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای سید علی جان
لطفا شما دم از ساده زیستی نزنید. امام در جماران در دو اطاق ساده مثل مردم متوسط به پایین جامعه زندگی می کرد. اما پس از رحلت امام مقبره و حرم امام را مثل جور دیگری درستش کردید. کجای این حرم مثل ارامگاههای عادی در کشور است که درآن دهها شهید قرار دارند.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم بنده هم با نظر شما موافقم اما ساخت وساز جدید در حرم امام با هماهنگی مرحوم هاشمی و سید حسن خمینی برادر ایشان بوده وربطی به این بنده خدا ندارد.
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی (ره) هدیه الهی برای بشر این عصر بود و هست ، راه امام ، کلام امام ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی
صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست

عالم و عابد و صوفی همه طفلان رهند
مرد اگر هست به جز عارف ربانی نیست

سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی
به عمل کار برآید به سخندانی نیست
مهدی
همین که ایشون واژه تجمل و اشافی گری رو بکار می بره نشون میده که با روش سید حسن و بیت امام چندان موافق نیست بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
عزیزم مگه امام رضا (ع )تو طلا غرق بوده که امروز گنبد وبارگاه ایشون در طلا غرق است ، ساده زیستی بزرگان ،ربطی به تجلیل از انان ندارد.
پویا
United Arab Emirates
حقا فرزند خلف خمینی کبیر هستی
ملک المتصورین احسان ژاژخا
Iran, Islamic Republic of
برادر با برادر فرق دارد؟! ... یکی فرق وسط، آن یک بکارد؟
یکی تازد به ابیات تجمل؟ ... یکی دیگر ز مرمر خانه دارد؟
خداوندان تدبیر امورند ... اگر چه حرفشان صد فرق دارد
دو روی سکه و از یک نهادند ... و گر نه مرزبندی کی بر آرد؟
خوشا خوشحال های ساده باطن ... که این برعکس آن از درد نالد
عمود خیمه باید سفت کردن ... همو کز او امیدی هست و باید

از این پس تا ظهورت حضرت یار ... فقط جانا تو یار ما نگدار
Iran, Islamic Republic of
یه پیامک این تیپی هم به اخوی بزرگتان بدهید لطفا !
Iran, Islamic Republic of
لطفا شما در مورد تجملی که در ساخت حرم امام خمینی ره صورت گرفت انتقاد فرمایید تا مردم این دست حرفهای شما باورشان شود
Iran, Islamic Republic of
خیلی از هم مسلکان شما صورتشان سرخ است اما نه با سیلی! بلکه از فرط رفاه...
لطفا مردم را نیز از سطح زندگی خود با خبر فرمایید تا با شما بیشتر آشنا شویم
Iran, Islamic Republic of
استخر کاخ فرح و.... حضرت اخوی رو هم نصیحتی بفرمایید
مجید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش روحانیونی وارد دولت و اجرا و حاکمیت شوند غیر از مجلس خبرگان لباس روحانیت را کنار بگذارند
طلبه
Iran, Islamic Republic of
سلام.من خودم طلبه هستم وبرخی روزها همین اقای سید علی خمینی وسید یاسر وسید حسن را هنگام ورود وخروج به مدرسه فیضیه قم همراه با محافظ راننده وماشین جداگانه مشاهده می کنم ...
سراغ
Iran, Islamic Republic of
...
چرا معممین و روحانی های مسئول در نظام و قوه قضاییه و مجلس و دولت،خبرنگاران را به منازل خود برای تهیه مسند زندگی طلبگی!!!!! خود دعوت نمی کنند تا مردم اعتمادشون ترمیم شود!!!
چرا اموال و داریی های خود و فرزندان و بستگان درجه اول خود را معرفی نمی کنند تا مردم بفهمند بر اساس شایستگی ها ثروتمند و کاخ نشین شده اند!!!!
فاجعه و عامل براندازی انقلاب و نظام نه امریکا که نفوذی ها هستند.امام فرمود امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
اما بدانید نفوذی ها و نجومی بگیران حرام خوار و روحانی نماهای کاخ نشین همه غلطی می کنند.
Iran, Islamic Republic of
ایکاش شماها هم مقبره امام خمینی ره را اینهمه تجملاتی نکرده بودید .ایکاش!!!
Iran, Islamic Republic of
باشه جهان جون، نظرات من و نمی زنی؟
فعلا قهر قهر تا روز قیامت
سرور
Iran, Islamic Republic of
درصد گفته چون نیم کردار نیست.
بهرام
Iran, Islamic Republic of
اگر امروز امام زنده بود جدا چه میگفت به اوضاع امروز کشور مان.جدا چه میگفت به حرمی که برای ایشان ساختید؟چه میگفت به اقاها و اقازاده ها و ژنهای خوب که با وقاحت تمام خود را برتر مینامند کسی نیست که تو دهنشان بزند.راستی امام چه میگفت در مورد تجمل گرایی و رفاه زدگی شدید تمامی مسئولین کشور و از انسو فقر مردم و مشکلاتشان.اگر امام بود در مقابل بیکاری و فقر و عدم امکان ازدواج جوانان و نداشتن فردا برای انان چه میگفت؟ شاید خدا خواست که او این روزها را نبیند تا خون دل نخورد.خدا رحمتش کند
Netherlands
اگر شما صادق هستید چرا اجازه دادید حرم امام را چنین بسازند.یکی از افتخارات امام در زمان حیاتشان ساده زیستی ایشان بود.نسل جدید وقتی از ساده زیستی ایشان صحبت میکنیم سوال میکنند پس این حرم چیه؟ صداقت شما باید در عمل تجلی پیدا میکد و نه شعار.
شما از وزرا و مسئولین کشور یک نفر را نشان یده که خانه اش در جنوب تهران یا لااقل مرکز تهران باشد.همه در بهترین نقاط تهران زندگی میکنند.ایا این با مشی امام سازگار است؟ .
میلاد
Iran, Islamic Republic of
بیخودی نبود امام رضوان الله خیلی سفارش این نوه اش را می کرد خدایا سید احمد نوه خوب امام را از شر دشمنان اندیشه امام حفظ کن
محمد
Iran, Islamic Republic of
مقبره امام مستضعفان و محرومان نباید این گونه ساخته میشد که هیچ تناسبی بازهد و بی اعتنایی حضرت امام به دنیا نداشته باشد. ولی حالا که ساخته شده بهترین راه این است که در یک قالب حقوقی مثلا وقف و..... به صورت عملی نه با حرف در اختیار عموم قرار گیرد مثل مسجد ، دانشگاه....... که مردم آزادانه از آن استفاده کنند تا بلکه این ذهنیت بد از بین برود.
United States
سید علی، نوه واقعی امام.
Iran, Islamic Republic of
تنها مسؤلی که فهرست اموالش را رسما به مردم و دکان قضا اعلام کرده، و در دید و دسترس مردم است آقای احمدی نژاد است. پس نتیجه میگیریم که چپ و راست، اصلاحطلب و اصولگرا وظیفه قانونی و شرعی داریم که به او حمله‌ور شویم.
Iran, Islamic Republic of
ساختن تجملی حرم امام خمینی و همچنین طلا و نقره الود کردن حرم ائمه بزرگترین ضربه به اسلام که دین سادگی و در عین حال زیبایی است میباشد.این تجملات ایجاد بدبینی در مردم میکند.کدوم یک از ائمه در زمان حیاتشان تجملی زندگی میکرده اند؟ بر عکس انها با تجمل گرایی و اشرافیت میجنگیده اند و حالی عده ای همان چیزی را که انها در زمان حیاتشان از ان نفرت داشته اند را در حرمشان ایجاد کرده اند و این بزرگترین ظلم است.
علی
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر. نظریه خود را مستدل و بدون توهین و کنایه تنظیم کنید. جهان نیوز
داود
Iran, Islamic Republic of
...سید علی جان خیلی پررونق تر از سید حسن برادر بزرگت ظاهر شدی ... والسلام
United Kingdom
اگر تجمل گرایی حرم به ایشان ربطی ندارد تا حالا ایشان این کار را محکوم کردن ؟حرم اگر تجمل گرایی نیست پس چی هست ؟
Iran, Islamic Republic of
با استفاده از اسلام کاری کنید که روحانیون دنبال تجمل گرایی نروند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
سید علی عزیز ،روحانیون به طرف تجمل نرفته اند ،بلکه لباس شخصی ها آنها را برده اند .برخی روحانیون عزیز که هم اکنون در ناز و نعمت حکومت به سر می برند ،راه باز کن هستند .نشنیده ای که می گویند :
اگر زباغ رعیت ملک کند سیبی
برآورند غلامان او درخت از بیخ
غلامان فعلی برای کندن درخت از بیخ ، سیب را به حلق بعضی از این روحانیون جا داده اند . دیر وقتی است که دیگر درختی به نام درخت سیب نداریم اصلا . نارضایتی ها از همین جا شروع می شود یعنی درست از کنار روحانیون نسبتا محترم. هرگز شک نکنیم که مملکتی که به نام اهل بیت علیهم السلام مزین است هیچ گونه کمبودی ندارد ،مگر اینکه مسئولین نا اهل گردند .امروز ندای خمینی طنین انداز است که :من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید مملکت به دست نا اهلان بیافتد ،که افتاده است .این است دلیل گرانی ،این است دلیل تورم، این است دلیل بیکاری ، این است دلیل برجام ، این است دلیل تحریم ، این است دلیل تسلط جاسوسان بر گذرگاههای امنیتی ، نظامی ،فرهنگی و اقتصادی .به خدا یکایک ما در مقابل رایی که به صندوقها انداخته ایم مسئولیم. خیال نکنیم هرچه اکثریت انتخاب کردند ،وحی منزل است که نیست .در صفین هم اکثریت ابوموسی اشعری را به حکمیت انتخاب کردند که نتیجه اش به ظاهر شد ،عزل علی . مردم به هوش باشند مائیم که مقدرات خودرا روز انتخاب با دست خودمان تعیین می کنیم. نیایند کسانی که خون به دل رهبری کنند .این اتفاق افتاده است و اگر دقت نکنیم باز هم می افتد .