شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
سیاوشی شاه عنایتی:

مردم کرج چاره ای جز کار در پایتخت ندارند

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 554934
عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: شهرک های اطراف تهران به دلیل تردد روزانه افراد به پایتخت به خوابگاه شبیه هستند.
مردم کرج چاره ای جز کار در پایتخت ندارند
به گزارش جهان نيوز، طیبه سیاوشی شاه عنایتی درخصوص اظهارات وزیر راه مبنی براینکه تفکیک البرز از تهران یک خطای استراتژیک بود، گفت: به طور معمول در تمامی کشورهای پیشرفته تشکیلات اداری برای ارایه خدمات بهتر به مردم محدود تر و کوچک تر شده است، حتی اگر مدل بومی نیز رعایت شود؛ با توجه به میزان مسافت میان شهرها بهترین شکل کوچکترشدن و محدودیت در تقسیمات کشوری با هدف ارایه خدمات بهتر به مردم است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: در اطراف تهران شهرستان هایی مانند پردیس،اسلامشهر و شمیرانات هستند که شاید به دلیل عدم وجود برخی امکانات دارای مشکلاتی باشند، برخی از کارشناسان درحال حاضر معتقدند جداسازی شهرری از تهران شرایط را برای بهره مندی از امکانات بیشتر فراهم می کند.
وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری در مقیاس کوچک تر شرایط را برای بهره مندی از امکانات و خدمات بیشتر فراهم می کند، تصریح کرد: جدایی و اتصال کرج از تهران در ایجاد فرصت بیشتر و بهرمندی از خدمات بیشتر تفاوتی ندارد، اما به هرحال مردم از یک سیستم اداری متمرکز در استان البرز بهرمند هستند؛ البته در شهرستان های اطراف تهران مانند کرج کار مناسبی وجود ندارد.
سیاوشی با اشاره به اینکه مردم برای فعالیت و کار از شهرک های اطراف تهران به پایتحت رفت و آمد می کنند، گفت: مردم از تمامی شهرک های اطراف تنها برای کار به تهران می آیند، به عبارت بهتر شهرک هایی مانند کرج تنها به یک خوابگاه شباهت دارند؛ هرچند که در گذشته کرج مکانی ییلاقی تلقی می شد، اما در حال حاضر این فرصت را از دست داده  و مردم برای کار به تهران می آیند.
عضو مجمع نمایندگان تهران، با بیان اینکه میزان اشتغال درتهران سبب افزایش و هجوم جمعیت به پایتخت شده  است، افزود: دراین رابطه حتی اعتراض های مطرح شده مبنی براینکه چرا مترو زود تر از ساعت 6 صبح آغاز به فعالیت نمی کند، از این رو بسیاری از افراد شاغل درتهران ساکن کرج هستند و چاره ای جز تردد به تهران را ندارند.

منبع:برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *