سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

بُهت اصلاح طلبان از اظهارات اخیر عارف

سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 550823
سخنان اخیر رئیس فراکسیون امید مبنی بر این که درانتخابات سال ۹۸با پرچم اصلاح‌طلبانه وارد می‌شویم وائتلاف نمی‌کنیم با واکنش هایی از سوی برخی فعالان جریان اصلاح طلب مواجه شده است.
بُهت اصلاح طلبان از اظهارات اخیر عارف
به گزارش جهان نيوز؛ سخنان اخیر رئیس فراکسیون امید مبنی بر این که درانتخابات سال ۹۸با پرچم اصلاح‌طلبانه وارد می‌شویم وائتلاف نمی‌کنیم با واکنش هایی از سوی برخی فعالان جریان اصلاح طلب مواجه شده است. هرچند فعلا شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در این باره اعلام موضع نکرده است.
 
رهامی: نظر عارف درباره چگونگی حضور در انتخابات مجلس یازدهم نظر شخصی اوست
 
اما محسن رهامی عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها معتقد است، موضع گیری نسبت به چگونگی آرایش سیاسی در انتخابات ۹۸ خیلی زود است و نظر عارف درباره چگونگی حضور در انتخابات مجلس یازدهم نظر شخصی اوست نه نظر مجموعه اصلاحات.
 
حق شناس: الان زمان مطرح شدن این موضوع نیست
 
محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز گفت: شاید الان زمان مطرح شدن این موضوع نیست زیرا جریان اصلاحات باید ابتدا عملکرد گذشته خود را آسیب شناسی و اگر لازم است در ساختار خود تجدیدنظر کند و با ساختار جدید به دنبال تعیین راهبردهای خود برای انتخابات ۹۸ باشد تا بتواند تاکتیک‌های انتخاباتی لازم را انتخاب کند.
 
صادقی: این فرض را که تعدادی از اعضای لیست امید، اصلاح‌طلب بدلی بودند ، قبول ندارم
 
این درحالی است که محمود صادقی، نماینده مجلس وعضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدال‌گرایان و اصولگرایان میانه‎رو و این که چه سازوکاری برای تکرارنشدن آن چه در لیست امید اتفاق افتاد، برای انتخابات آتی مجلس وجود دارد، گفت: این فرض را که تعدادی از اعضای لیست امید، اصلاح‌طلب بدلی بودند ، قبول ندارم زیرا تمامی اعضای آن لزوماً با عنوان اصلاح‌طلب ورود پیدا نکردند، بنابراین نمی‌توان بر آن‌ها نام بدلی گذاشت. این نماینده مجلس درباره نقاط ائتلاف یادآور شد: نقاط ائتلاف و تشریک‌مساعی باید شفاف شود.
 
در انتخابات گذشته به دلیل شرایط ویژه که زمان محدودی هم بود، فرصت برای چنین شفاف‌سازی‌هایی وجود نداشت، البته تقریباً از تمام اعضا، امضای میثاق نامه گرفته شد. شورای سیاست‌گذاری در حال مطالعه و بازبینی تجربه خود به سمت شفاف‌سازی برای آینده است و بنا دارد با استفاده از آن سیاست روشن‌تر و کامل‌تری را انتخاب کند. صادقی دراین‌باره خاطرنشان کرد: ما عضو یک یا چند حزب مشخص نیستیم بنابراین انتظار رفتار منسجم حزبی از اعضای فراکسیون واقع نگرانه نیست و حل چنین مشکلاتی درگرو تغییر در بافت سیاسی کشور است که احزاب باید به رسمیت شناخته شوند و آزادی عمل داشته باشند تا برنامه دهند و کاندیدا معرفی کنند و بر همین اساس دارای پیوند حزبی باشند.
 
عطریانفر: این گونه اظهار نظرها گمانه زنی شخصی است
 
محمد عطریانفر عضو حزب کارگزاران نیز در گفت و گو با خبرآنلاین، با بیان این که «قاعدتا استدلال فرمایش آقای عارف را باید از خودشان شنید که چرا چنین موضوعی را طرح کرده اند» افزود: اما اظهار نظر روی مباحث کلان، کلیدی و راهبردی نمی تواند اظهار نظر فردی باشد و حتما باید در زمان و درکانون جمعی اصلاح طلبان وبا رعایت اقتضائات سیاسی و البته با محوریت شخصیت های جامع الاطراف از جمله آقای عارف طرح شود.
 
وی ادامه داد: اظهار نظرهای فردی بیش از آن که ناشی از جمع بندی راهبردی و تشکیلاتی باشد، به خاطر برخی از ارتباطات مقطعی و تماس های لحظه ای است که بعضی خبرنگاران عزیز در محافل یا مجالس ختم با شخصیت ها گفت و گو می کنند و در رسانه ها بزرگ نمایی می شود. البته من تصور نمی کنم این اظهار نظر جناب آقای عارف که شما به آن اشاره کردید، نظر نهایی ایشان باشد. عطریانفر با تاکید بر این که درباره گلایه هایی که مطرح می شود، حق با آقای عارف است و دوستانی که متکی بر یک گفتمان سیاسی مسئولیت و مقبولیت هایی را در عرصه انتخاباتی به دست می آورند باید به رفتارهای سیاسی و کردارهای درست تشکیلاتی پایبند باشند، گفت: اما همان طور که خود آقای عارف اشاره کرده اند، این گونه اظهار نظرها، اظهار نظرهای فردی و گمانه زنی شخصی است. گمانه زنی آقای عارف هم قابل احترام است و نمی توان گفت چرا ایشان چنین صحبتی را مطرح کرده اند.
 
 
میرزایی نکو: برخی به اساسنامه بی معرفتی و پشت کردند
 
همچنین عضو دیگر فراکسیون امید مجلس در گفت وگو با انتخاب با تاکید بر این‌که «نگرانی‌های عارف باید سریع و با فراغ بال بررسی شود» اظهار کرد: ما در مجلس شاهد جریان سومی بودیم که نه اصولگرای مبنایی بودند و نه اصلاح‌طلب شاخص و به نوعی در مجلس نقش آفرینی کردند که برخی تعادل‌ها به هم ریخت، اما باید پذیرفت که در نهایت عملکرد این مجموعه به نفع اصولگرایان تمام شد. میرزایی نیکو نماینده دماوند افزود: فراکسیون امید اساسنامه ای دارد و دراین میان، برخی بی معرفتی و به آن پشت کردند؛ طبیعی است که برای دور بعدی انتخابات مجلس، حتما باید چهارچوبی تهیه شود که همه اعضا، به اساسنامه پایبند باشند.
 
خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امان از این لیست فله ای های امید .