سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۱

واکنش آمریکا به تهدید روحانی برای خروج از برجام

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 541613
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سئوال یک خبرنگار درباره تهدید رئیس‌جمهوری ایران برای خروج از توافق هسته‌ای پاسخ داد.
واکنش آمریکا به تهدید روحانی برای خروج از برجام
به گزارش جهان نيوز؛ «هیثر نوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به تهدید «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری ایران برای خروج از «برجام» واکنش نشان داد.
 
وی در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه دولت آمریکا چه موضعی درباره تصویب جزئیات طرح افزایش بودجه برنامه موشکی ایران و تهدید روحانی به خروج از برجام دارد گفت: «درباره این تهدید و حالت فرضی که روحانی مطرح کرده اظهار نظر نمی‌کنم. دولت ترامپ، خودش را متعهد می‌داند با تمام تهدیدهای ایران نه فقط برای منطقه (خاورمیانه) بلکه برای جهان، از جمله برنامه موشکی بالستیک آن کشور، مقابله کند.»

نوئرت در بخش دیگری از این کنفرانس خبری مدعی شد که ایالات متحده آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران پایبند بوده است. وی همچنین بار دیگر از برجام بابت نادیده گرفتن آنچه به ادعای وی «اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» است، انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه دولت ترامپ در دو گزارش قبلی خود به کنگره بر اساس گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به توافق را تأیید کرده، گفت که این دولت در حال پیشبرد برنامه‌های خود برای بررسی سیاستش در قبال ایران و برجام است.

نوئرت اضافه کرد که نتایج این بررسی هنوز مشخص نشده و او در این باره از قبل اظهار نظر نمی‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه کسانیکه مدام دم از مذاکره و رابطه حسنه با آ؟مریکا و غرب میزنن و میگن نگیم مرگ بر آمریکا....به گرگ اعتمادی نیست.مرگ بر آمریکا.