پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۲

عراقچی: غربی‌ها به تعهدات در برجام عمل نکردند

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب: 706989
معاون وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت که غربی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند.
عراقچی: غربی‌ها به تعهدات در برجام عمل نکردند
به گزارش جهان نيوز، «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه گفت که کشورهای غربی به تعهدات خودشان در توافق هسته‌ای عمل نکردند.

وی که با شبکه خبری راشاتودی مصاحبه می‌کرد، افزود: «کشورهای غربی به وعده‌های خودشان در عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای نیز عمل نکرده‌اند.»

معاون وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: «مذاکراتی درباره برنامه‌ هسته‌ای خود انجام دادیم تا نگرانی‌ها درباره آن را برطرف کنیم و هیچ کس نباید در مقاصد صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران تردید کند.»

عراقچی افزود: «وضعیت تنگه هرمز و منطقه خلیج فارس برای ما مهم بوده و آماده همکاری با کشورهای منطقه در این زمینه هستیم.»

کشورهای اروپایی بعد از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام در اردیبهشت سال گذشته وعده دادند که می‌توانند اثرات خروج واشنگتن را جبران کرده و ایران را از مزایای وعده‌داده‌شده در برجام برخوردار کنند. با این حال، این وعده‌ها با گذشت نزدیک به ۱۸ ماه عملی نشده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست. جمهوری اسلامی ایران تا کنون در چهار گام از تعهدات خود نسبت به برجام کاسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
غربی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند چه کسی مقصراست؟ روحانی، ظریف و عراقچی!
🎭🎭
Iran, Islamic Republic of
میبینم تو هم دلواپس شدی....
رسول
Iran, Islamic Republic of
بنده پیشنهاد میکنم اینها را دوباره دور یک میز جمع کرده و مراتب نارضایتی خود را با پرتاب دقیق چند خودکار اعلام نمائید.....
Iran, Islamic Republic of
امسال کارت پستال برای وندی شرمن نفرست (هنوزم نمیدونی اون یهودیه وکریسم رو جشن نمیگیره ؟؟؟) حساب دستش میاد که چقدر ازشون ناراحتی !
Romania
عراقچی: خروج از برجام را در دستورکار داریم/ ولی متاسفانه تاکنون خبری نیست چرا؟!
Romania
چه کسانی درباره برجام اشتباه کردند؟
United Arab Emirates
برجام بیش از4 سال است برای مردم ایران دستاوردی نداشته است/ امروز جز روحانی کسی برجام را قبول ندارد.
United Arab Emirates
آقای روحانی گویا ناگهان احساس کرده بود که برای تبلیغات انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری به شهر یزد رفته است که به تخریب دولت‌های قبلی و طرح ادعای پاک‌دستی دولت اول خود پرداخت و از فتنه‌گران تقدیر کرد. ولی خداوند از کسانی که فقط با شعار 7 سال مردم را سر کار گذاشتند و فقط چشمان خود را به عنایت خارجی‌ها دوختند نمی‌گذرد.
ممد
United States
اِاِاِِاِ.... راست میگی؟؟!!! چشم بسته زیر آبی رفتی!!!! تازه فهمیدی؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
سه کشوراروپایی درباره کاهش تعهدات برجامی ایران بیانیه صادر کردند
سه کشور اروپایی امضا کننده برجام با صدور بیانیه‌ای نسبت به کاهش تعهدات برجامی ایران ابراز نگرانی کردند.
Iran, Islamic Republic of
عراقچی:
«اینستکس» تاکنون موثر نبوده است/ عربستان پاسخ مثبتی به ایران نداد
معاون سیاسی وزیر امور خارجه سازوکار اینستکس را ضعیف توصیف کرد و گفت: این سازوکار مالی به‌طور ناقص اجرا شده و تاکنون نیز موثر نبوده است.
Iran, Islamic Republic of
یاد ماله کشی و ماست مالی های اقای عراقچی در برجام بخیر؟!!!!