سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۱
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

زاهدی: برخی دولت مردان هزار میلیاردی هستند

جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 517638
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه برخی دولتمردان به مردان هزارمیلیاردی معروف هستند، گفت: دولت اعلام کند درآمد نفتی را در کجا هزینه کرده است.
زاهدی: برخی دولت مردان هزار میلیاردی هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر؛ محمدمهدی زاهدی شامگاه پنجشنبه در مسجد جوادالائمه(ع) خرم آباد و در جمع حامیان حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه مسئولان فعلی کشور صحبت از تبعیض می کنند و عبارتی آورده اند که «ما باید به این تبعیض جنسیتی در تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها پایان بدهیم»، چه تبعیضی؟ اظهار داشت: خودمان به دست خودمان در یک سند رسمی کشور آمده ایم گفته ایم در کشورمان تبعیض جنسیتی داریم، همین باعث می شود بعدا کنوانسیون حقوق بین المللی زنان یقه ما را بگیرد، خودمان سندی درست کنیم که بهانه به دست دشمنان بدهد.
 
مخالف اجرای سند ۲۰۳۰ هستیم
وی با بیان اینکه کنوانسیون حقوق بشر و کودکان مباحثی دارد که با باورهای ما متضاد است، آنها کودک را ۱۸ سال سن می دانند که ما اینطور نیستیم و می گوییم دختر از ۹ سالگی باید نماز بخواند و این ها می گویند اگر به دختر گفتی نماز بخواند فشار روحی و روانی به دختر وارد کردید و این خلاف حقوق کودک است و علیه کشورمان اقامه دعوی می کند، تصریح کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران و من به عنوان رئیس کمیسیون آموزش مجلس به صراحت قبلا اعلام کرده بودیم و امروز هم می گوییم که ما مخالف اجرای این سند ۲۰۳۰ در کشور هستیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: در کشور ما اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادی وجود دارد و از دولت می خواهیم به فوریت مصوبه ای که برای اجرای این سند ۲۰۳۰ داشت را اجرایی نکند.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری در این دوره و هر دوره ای فضای خاصی را دارد اما این دوره با همه دوره ها تفاوت دارد، اظهار داشت: هرچه کشور و زمان جلوتر می رود شرایط پیچیده تر، مشکل تر و با یک مسائل جانبی متنوع تر همراه می شود و بر اساس شرایط زمانی و مکانی منطقه و بین الملل بایستی تصمیم های بهتری را گرفت.

وی با بیان اینکه روند انتخابات هم کاملا متفاوت با دوره های قبل شده است، کما اینکه الان فضای مجازی در حوزه تبلیغات با ۴ سال پیش فرق دارد و مثل دوره قبل نیست که بگوییم همه خیابان ها باید پوستر باشد، تصریح کرد: چهار سال پیش موضوع داعش در منطقه به پیچیدگی الان نبود و ما در حوزه بین الملل با دولت دیگری در آمریکا سروکار داشتیم و الان با دولت دیگری سرو کار داریم.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: امروز مسائل بحرین و یمن وجود دارد، اتحاد بین صهیونیست ها و صعودی ها قبلا مخفی بود و الان آشکار شده است، در داخل کشور مسائل و مشکلاتی ایجاد شده که ۴ سال پیش به این صورت با آنها مواجه نبودیم؛ مثل برجام و مفاسد اقتصادی و بانکی بزرگ صندوق بزرگ فرهنگیان و بانک سرمایه.

دلارهای نفتی در کجا هزینه شده است؟
زاهدی با اشاره به اینکه در حوزه اجرایی و بدنه اجرایی با سیستمی مواجه ایم که اولویت اول آنها مسائل سیاسی است تا حل مشکلات، با دولتمردانی مواجه ایم که از نظر سرمایه ای برخی از مردان دولت به مردان هزار میلیاردی معروف هستند، گفت: از نظر بیکاری آمار صندوق بین المللی کار نشان می دهد که ایران ۱۱ پله کاهش رتبه داشته است، در حوزه کسب و کار کاهش داشته ایم و در حوزه اعتبار گذرنامه ایرانی مشکل داشته ایم.
وی با بیان اینکه این ها شرایط خاصی را می طلبد و بنابراین باید با تفکر جدید و انقلابی به صحنه بیاییم، تصریح کرد: بارها شنیده ایم که دولت قبل دولت نفت ۱۴۰ دلاری و این دولت، دولت نفت ۲۵ دلاری بوده است و بعد سوال می کنیم که این دلارها را کجا برده اید و هزینه کرده اید، به مردم بگویید و برای مردم روشن کنید و جواب نمی دهند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه گاهی در حوزه بین الملل اتفاقاتی می افتد که تاثیر می گذارد در برخی مسائل مثلا نرخ طلا یک دفعه بالا و پایین می شود، ادامه داد: در دولت قبل فقط دو سه روز، نه یک ماه، نه دو ماه و نه دوسال نفت به نزدیک ۱۳۰ دلار رسید، در این دولت هم دو سه روز قیمت نفت به ۲۹ تا ۳۰ دلار رسید.

زاهدی افزود: متوسط قیمت نفت در ۸ سال دولت قبل ۷۶ دلار بوده است و متوسط قیمت نفت در این دولت ۶۹ دلار بوده است، این ها آمار بانک مرکزی است، و این در حالی است که دولت قبل نفت را با دلار حدود هزار تومن تبدیل به ریال می کرد و این دولت نفت را با دلار ۳ هزار تومنی تبدیل می کند.

رکود باعث شده تورم پایین بیاید
وی با بیان اینکه کل درآمد نفتی ۸ سال دولت قبل ۶۶۸ هزار میلیارد تومان بوده است اما در این دولت در ۳.۵ سال ۶۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است، ما از دولت می خواهیم بگوید ۶۸۰ هزار میلیارد دلار را چه کرده است؛ به عنوان شهروند ایرانی از رئیس جمهور می خواهیم بگوید این درآمد را ظرف سه سال چه کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید خود از منطقه گل سفید خرم آباد گفت: از یک کودک در این محله پرسیدم کلاس چندم است و  گفت ما مدرسه نمی رویم، به پدرش زنگ زدیم و گفت پسرم راست می گوید، زنگ زدم به مدیرکل آموزش و پرورش گفتم این شایسته کشور ما نیست، من ناراحتم که بچه ۱۲ ساله در مرکز استان مدرسه نرود.
زاهدی ادامه داد: بعد ما حقوق شهروندی را رونمایی کرده ایم؛ ننگ به این رونمایی، چگونه می شود خوابید و استراحت کرد وقتی می ببینیم بچه مان مدرسه نمی رود.

وی با بیان اینکه دولتمردان شما که حقوق شهروندی را رونمایی می کنید نباید فرزند ما روزها در خیابان پرسه بزند و نتوانیم برای او مدرسه درست کنیم، شما که سند ۲۰۳۰ را می خواهید اجرا کنید آیا این کودک حق ندارد به گردن ما؟ تصریح کرد: می گویند ما تورم را پایین آورده ایم، ان شاء الله درست است، اما شما تورم را چه کردید که پایین آمده است؟ تورمی که پایین آمده به واسطه عدم توانمندی و توانایی دولت تدبیر و امید برای خروج از رکود بود، رکود باعث شده تورم پایین بیاید، معنی اش این است صنعت ما خوابیده و بیکاری بیداد می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *