شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۸
۱۲

«عصبانیت» کار دست حسن روحانی داد

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 517468
محمدرضا عارف به تازگی صحبت‌هایی را درباره «انتخابات شورای شهر» مطرح کرده است که بیش از هرکس «احمد مسجدجامعی» مخاطب آنهاست...
«عصبانیت» کار دست حسن روحانی داد
به گزارش جهان نيوز، «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.
***
دیگر استعفا نده! کنایه عارف به مسجدجامعی
محمدرضا عارف، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از معاریف جریان سیاسی خاص، به تازگی در یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر گفته است: ما طبق میثاق‌نامه از افراد تضمین می‌گیریم که بعد از اینکه در لیست قرار گرفتند حق ندارند برای تصاحب هیچ سمتی اعم از حضور در کابینه، مجلس یا هرجای دیگر انصراف دهند. ضمانت اجرای ما اخلاقی است. با آنها صحبت می‌کنیم که انسجام شورا حفظ شود.[۱]

*اظهارات عارف در حالی است که پیش از این، «احمد مسجدجامعی» لیدر اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران استعفانامه خود را تقدیم هیئت رئیسه شورای شهر کرده بود.

گفته می‌شد که او قرار است ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی را در دولت رئیس‌جمهور روحانی بر عهده بگیرد.
این کار مسجدجامعی انتقادات زیادی را برانگیخت.

مسجدجامعی البته بعدها و پس از بروز حادثه پلاسکو از این گفت که در شورای شهر می‌ماند تا مقصّر اصلی حادثه پلاسکو را به مردم معرفی کند.

رفتاری که رسانه‌ها با کنایه به مسجدجامعی از این نوشتند که از قبل معلوم است او قصد دارد چه کسی را بعنوان مقصّر حادثه پلاسکو معرفی کند![۲]

گفتنیست، قرار است احمد مسجدجامعی در فهرست اصلی جریان خاص برای حضور در انتخابات شورای شهر قرار داشته باشد.
***
تعجب اصلاح‌طلبان از قالیباف!
«محمدرضا خاتمی» از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری دولتی ایرنا با اشاره به وعده‌های اقتصادی حجت‌الاسلام رئیسی و محمدباقر قالیباف گفته است:

وقتی یکی از نامزدهای اصولگرا این وعده های نجومی را مطرح می کند، شاید بتوان آن را پای کم اطلاعی ایشان از امر کشورداری دانست و اینکه درک روشن و کاملی از بودجه، سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال، توسعه، آثار تحریم ها و مواردی از این قبیل ندارد.

او می‌افزاید:
«ولی تعجب من از آن نامزد اصولگرایی است که سالها دستش در کارهای اجرایی است و ۱۲ سال شهردار بزرگ ترین شهر کشور بوده است. ایشان چرا بر طبل توخالی این وعده‌های نجومی پُر های و هوی ولی بی محتوا می‌کوبد؟ وی که در اداره پایتخت در مانده، بدهی‌های چند ده هزار میلیاردی روی دست شهردار بعدی گذاشته و این همه ریخت و پاش داشته است با کدام کارنامه می خواهد اداره کشور را در دست بگیرد؟ ایشان مطمئنا این وعده ها را از سر ناآگاهی نمی دهد بلکه هدف را توجیه‌گر وسیله می داند و می خواهد برای رسیدن به قدرت دست به فریب مردم زند.»[۳]

*در اشاره به اظهارات خاتمی بایستی اشاره کرد که آن چیزی که تحت عنوان وعده‌های دو نامزد مبرّز اصولگرا مطرح شده در واقع، تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه مبنی بر ایجاد نزدیک به یک میلیون شغل در هر سال و افزایش یارانه قشرهای کم‌درآمد است.

البته آقای قالیباف نیز در چارچوب طرح‌هایی قانونی همچون بحث بیمه بیکاری، ایده‌های جدیدی مثل «پرداخت کارانه ماهیانه» به متقاضیان شغل را نیز مطرح کرده است.

این در حالی است که دولت آقای روحانی نیز پس از مشاهده پیشتازی نامزدهای اصولگرا، طابق‌النعل بالنعل این وعده‌ها را تکرار کرد و حتی هم‌اکنون و در آستانه انتخابات نیز اقدام به افزایش سه برابری یارانه برخی قشرها کرده است.(اقدامی که بصورت روزانه مورد انتقاد اصلاح‌طلبان قرار دارد.)

پس طبیعتا بر خلاف ادعای آقای خاتمی پای چیزی به نام فریبکاری در میان نیست بلکه پای یک دولت ضعیف در میان است که وضع موجودی غیر قابل دفاع را پدیده آورده اما مایل است با عملگری سمپات‌های سیاسی خود دوباره بر اریکه قدرت جلوس کند!

همچنین مشخص نیست صحبت‌های خاتمی مبنی بر اینکه قالیباف در شهرداری ریخت و پاش می‌کند و یا در اداره شهر تهران درمانده است با کدام سند و یا حتی ادعای عینی تطابق دارد؟!

چه اینکه شهرداری تهران به گواه دوست و دشمن توانسته است به یکی از موفق‌ترین نمادهای مدیریت جهادی در نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود و البته کمترین خطاها را نیز داشته باشد.
گفتنیست، شهردار تهران چند سال قبل بعنوان هشتمین شهردار برتر جهان نیز معرفی شد.
***
انتقاد همزمان چهره‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب از روحانی!
«عصبانیت» کار دست روحانی داد...

سخنرانی‌های اخیر رئیس‌جمهور روحانی که با مزاجی تند اظهار شده‌اند، موجی از انتقادات گسترده را در سطح مقامات کشور و سیاسیون برانگیخته است.

جالب آنکه برخی از این انتقادات حتی از جانب اصلاح‌طلبان بیان شده است.
«عبدا... ناصری»عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به تازگی درباره سخنرانی‌های تند و تیز روحانی در سفرهای استانی‌اش به روزنامه بهار گفته است: بعضی از عبارات و تعابیر رئیس‌جمهور مستقر اگر در سال ۹۲ بیان می‌شد ایراد زیادی به آن وارد نبود، اما آقای روحانی رئیس‌جمهور و بالاترین مقام اجرایی کشور است. بنابراین ادبیاتی که منجر به تندسازی و رادیکال‌سازی فضا شود، چیزی که حریف می‌خواهد اتفاق بیفتد، به نفع جریان متعلق به دولت و جریان هوادارش نیست.
او می‌افزاید:

به هر صورت بر اساس تجربه خودم می‌گویم که برخی از واژه‌ها از ایشان خصوصا که حقوقدان هستند، صحیح نیست. روحانی می‌تواند همان مفاهیم مورد نظر را به مخاطب که هوش و درک فراگیر دارد، با واژگانی حساب‌شده‌تر برساند که مبادا جامعه دچار رادیکالیسم در آستانه انتخابات شود...علی‌رغم همه اتهاماتی که به او می‌زنند و فضاسازی‌هایی که ایجاد می‌کنند، در آستانه کارزار انتخابات ادبیاتی که منجر به تندسازی فضا شود به نفع ایشان نیست. پیش از این هم مکررا به او توصیه شده که مسائل را بازگو کند اما ملاحظاتی هم داشته باشد.[۴]

در همین حال، «محمدجواد حق‌شناس» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان تأکید کرده است:

«قطعا روحانی باید خونسردی، آرامش و بیان حقایق را در دستور کار خود قرار دهد…در این روال چند روز، به نظر می رسد که روحانی روشش را در بیان مسأله تغییر داده است. به طوری که تا حدودی با صراحت بیشتر مطالب را بیان می کند. همین روند را باید با لحن و چهره ای قاطع و دور از عصبانیت پیش گیرد. به نظرم روش درستی را پیش گرفته است و باید در این روزهای اندک باقی مانده تا انتخابات با همین روش پیش رود».[۵]

*پیش از این و توسط شخصیت‌ها و رسانه‌های اصولگرا هشدار داده شده بود که تندی و عصبانیت رئیس‌جمهور روحانی می‌تواند سبب تبعات فراوانی شود.

در همین راستا، «احمد توکلی» چهره شهیر اصولگرا نیز به تازگی طی نامه‌ای در کانال تلگرامی خود ضمن انتقاد از تند شدن رئیس جمهور نوشته است:

از روزهای نخست تبلیغات انتخاباتی به آقای روحانی برادرانه تذکر دادم که چون شما نامزدی هستید که در عین حال رئیس جمهور مستقر است، اگر به مصالح ملی مقید باشید، نمی توانید هر حرفی را بزنید. مقصودم از هر حرفی خطاب به سایر نامزدها بود. متاسفانه وی نه تنها به این تذکر توجهی نکرد که هیچ، حالا میبینیم در هیئت یک اپوزیسیون تیغ به روی نظام جمهوری اسلامی میکشد! کاش ما نبودیم و این استحاله ها را نمی‌دیدیم.

او با اشاره به اظهارات تند روحانی در همدان و ارومیه و کرمانشاه می‌افزاید:
اگر شما راست بگویید، با آن سابقه سطوح بالای امنیتی، در خیر و شر کارکرد نظام در بالاترین سطح شریک هستید و نمی توانید مدعی کسی باشید و اگر این سخنان تهمت و توهینی بیش نباشد-که چنین است- که برای جلب رأی مخالفان نظام بر زبان جاری میکنید، وای به حال شما!

توکلی همچنین تصریح می‌کند: خودکامگی برای جلب رأی،‌ نباید به قیمت رقیب‌هراسی، دیو و دلبرنمایی،‌ احساساتی کردن جوانان و طرفداران و برانگیختن نفرت نسبت به رقیبان و طرفداران آن ها، و در نهایت به جان هم انداختن توده های مردم تمام شود. هزینه کردن از سرمایه اجتماعی کشور برای پیش برد منافع فردی، خطایی نابخشودنی است که در سال ۱۳۸۸ عده ای با وعده های مردم فریبانه و عده ای دیگر با طغیان در مقابل قانون و نظام به آن دست زدند و زخمی را ایجاد کردند که آثار آن به زحمت در حال بهبود است.

گفتنیست، به نظر می‌رسد با توجه به اینکه صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور روحانی در سفرهای انتخاباتی اولا مطابق با واقعیت نیستند و سندی هم ندارند و ثانیا مورد انتقاد توأم اصولگرایان و اصلاح‌طلبان قرار گرفته‌اند؛ به هیچ وجه منظور اصلی آقای روحانی مبنی بر «جمع کردن رأی» محقق نخواهد شد.
این در حالی است که این سخنان نه تنها هدف رئیس‌جمهور فعلی را عملی نمی‌کنند بلکه منجر به انزوای سیاسی و پررنگ‌تر شدن گزینه «شکست در انتخابات» برای آقای روحانی خواهند شد.
***
۱_ http://akharinkhabar.ir/politics/۳۴۵۷۹۰۲
۲_ http://www.mashreghnews.ir/news/۶۸۲۳۰۸
۳_http://www.irna.ir/fa/News/۸۲۵۲۳۰۲۰/
۴_http://www.bahardaily.ir/fa/Main/Detail/۷۳۴۰
۵_http://omidiraniannewspaper.ir/detail/۸۵۱۶
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان و هر کس در طول این چهار دهه در کشور ایران خطا اختلاس افترا دزدی کم کاری بی قانونی و رانت بازی و قاچاق کرده هرگز عذر خواهی نکرده است بلکه طلبکار شده و گناه خود را به گردن دیگران یا مسئول قبلی انداخت.!!!!!
مجلس کم کار و ناظر رفتار بر رفتار و عمکرد مسئولین نبوده و نیست و این جریان هنوز ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان اگر راستگو بودند، میگفتند که اتهامات آقای روحانی، خنده دار و غیر قابل قبول است، اما یک نفرشان، دم نمی زند. نگویند به ما که بهشان نگوییم افسادطلبان. فقط میخواهند رأی بیاورند. با دروغ و با سکوت و خود رو به اون راه زدن. شرمتان باد که از حق، جدایید.
مهدی
Australia
باسلام
آقای روحانی بهردرو دیوار میزنه که دوباره رئیس جمهور بشه و برای
همین ازهیچ کاری حتی کشیدن ایران را بآشوب هیچ ابائی ندارد
چند بیت شعر از خانم پروین اعتصامی
میزدی خود، پشت پا بر راستی
راستی از دیگران میخواستی
دیگر ای گندم نمای جو فروش
با ردای عجب، عیب خود مپوش
حاجت ار ما را ز راه راست برد
پس شمارا دیو بهرجا خواست برد
Iran, Islamic Republic of
این آرزو را باید به گور ببره
بهلول
Iran, Islamic Republic of
من فقط یک سوال از روحانی دارم و اینکه چرا پسرش از دست او .... کرد ؟
Iran, Islamic Republic of
البته اگه ... باشه !!!
الله اعلم !!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی در چند روز اخیر من جمله در همدان حرف هایی زد که قبلا فقط از .... و... شنیدیم. با این تعابیری که به کار می برد نه تنها صلاحیت رئیس جمهور شدن را از دست می دهد بلکه مدعی العموم می تواند در صورت صلاحدید او را تحت تعقیب قرار دهد.
علی
Iran, Islamic Republic of
از آقای زاکانی عاجزانه تقاضا دارم چون مسئول کمیسیون 20 دقیقه ای برجام بود به مردم ایران بگوید آقای حسن روحانی که در جزیره انگلیس حقوق خوانده در عرض بیست دقیقه با یک تیم ضعیف و با بوق و کرنا و بیسواد خواندن مخالفین برجام عزت ایرانی را در برجام به غرب فروخت.
اگر تاریخ یازده هزارساله ایران را بخوانید در طول این مدت هرگز ایرانیان عزت خود را نفروختند شکست خوردند عقب نشینی کردند ولی با عزت نفس دوباره امپراتوری تشکیل دادند و زندگی را شروع کردند و هرگز تسلیم نشدند.
اوباما و کری و خانم کلینتون فرمودند ما بدون جنگ حتی یک تیر هم شلیک نکردیم و ایران را تسلیم نمودیم آنها بدست خود صنعت هسته ای را برچیدند و داخل راکتور خود سیمان ریختند.
و این اولین ذلت ایرانیان پس از 11 هزار سال در دولت روحانی رقم خورد و ایرانیان مزه ذلت را چشیدند./تمام
آقای روحانی با ترساند ایرانیان از جنگ و هم اکنون در مراسم مضحک تبلیغاتش مردم را از یارنه 45 هزار تومانی میترساند . ای لعنت بر یارانه که میخواهید عزت نفس ایرانیان را با این پشیز له کنید/ آقای زاکانی بجنب فردا دیر است.
وابستگان به غرب و سران فتنه آنها در فکر جنگ و آشوب داخلی توسط عوامل و حمله از سه دهلیز مرزی با همکاری غرب و عربستان و امارات برنامه دارند که باید با هوشیاری کامل ایرانیان اصیل خنثی و عوامل داخلی انها اینبار بدون اغماض و فامیل بازی به سزای اعمالشان برسند.
علی
Iran, Islamic Republic of
لطفا از ایشان مراقبت کنید که همانند پسرش .... نکند .
چون اگر ایشان ... کند ننگش در نزد دوست و دشمن برای جمهوری اسلامی باقی میماند.
همان ننگ برجامش تا ابد برای عزت ایرانی در عالم بس است.
مفهوم بود./
Iran, Islamic Republic of
روحانی از کم سوادترین فرد این کشور بی بصیرتر ونادان تر است اوبرای رای گرفتن از تعدادکمی از افراد ضد انقلاب ؛؛ به سیاستهای نظام که خود او یکی از سیاستگزاران در 30 سال گذشته بوده حمله میکند و این یک عوام فریبی ناجوانمردانه است
Iran, Islamic Republic of
نظر سنجي ميداني اقاي رييسي با اكثريت قاطع جلو است
روح الله
Iran, Islamic Republic of
روحانی 22 میلیون حالا کم تر یا بیشتر
رئیسی 14 میلیون حالا کمتر یا بیشتر
قالیباف 3 میلیون حالا کمتر یا بیشتر

جالب رای 4درصدی قالیباف خواهد بود