شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

کلیات طرح تغییر سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تصویب شد

سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب: 512250
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کلیات طرح تغییر سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه در جلسه عصر امروز کمیسیون به تصویب رسید.
کلیات طرح تغییر سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تصویب شد
به گزارش جهان نيوز، مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز (سه‌شنبه 29 فروردین) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در این جلسه قانون هدفمندی یارانه‌ها با حضور کارشناسان و نماینده دولت بررسی شد.
وی افزود: 10 تن از نمایندگان معتقد بودند که دولت درباره قانون هدفمندی یارانه‌ها، دهک‌های بالا را حذف نکرده و لذا نمایندگان براساس ماده 236 به دلیل اجرا نشدن قانون خواهان این بودند که این موضوع به قوه قضائیه ارجاع داده شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تشریح ماده 236 آئین‌نامه داخلی مجلس، گفت: براساس ماده 236 آئین‌نامه داخلی مجلس مربوط به این است که اگر کمیسیون به نتیجه و جمع‌بندی برسد که دولت قانونی را اجرا نکرده، این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت و سپس به قوه قضائیه ارجاع داده شود.
لاهوتی با اشاره به توضیحات مسئولان دولتی، تصریح کرد: مسئولان دولتی معتقد بودند که قانون را اجرا کرده و براساس قانون  یک میلیون و دویست‌ هزار نفر را از دهک‌های بالا از دریافت یارانه حذف کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: نظر نمایندگان چندان نسبت به توضیحات مسئولان دولتی مثبت نبود و به دلیل حجم زیاد کار ادامه بررسی‌ها به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس به دستور کار دیگر کمیسیون متبوعش اشاره کرد و گفت: کلیات طرح تغییر سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه نیز در جلسه عصر امروز کمیسیون به تصویب رسید.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *