جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
افضلی: عملکرد شركت سهامي پشتيباني امور دام رضایت بخش نیست

بی ثباتی بازار عرضه مرغ گوشتی

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 505481
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر لزوم حمایت دولت از صنعت مرغداری، گفت: این حمایت موجب استحکام زنجیره تولید ملی می شود و اگر این صنعت از صادرات غافل شود به نابودی و ورشکستگی نزدیک خواهد شد.
بی ثباتی بازار عرضه مرغ گوشتی
به گزارش جهان نيوز؛
گوشت مرغ از جمله مواد غذایی رایج در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی است که همواره مردم و مرغداران از نابسامانی بازارش رنج می برند. این بی ثباتی در بازار عرضه مرغ آسیب هایی جدی بر صنعت مرغداری و بخصوص پرورش دهندگان طیور وارد کرده است و علاوه بر اینها زمینه ای مناسب برای جولان دادن گران فروشان در بازار آشفته تولید و توزیع مرغ را نیز فراهم آورده است. ما در ادامه پیگیری های خود در این رابطه، بخش دیگری از موضوع را واکاوی کرده است.

نظر افضلی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نابسامانی بازار عرضه مرغ گوشتی در کشور اظهار داشت: این نابسامانی بیشتر در پایتخت به چشم می آید و به نظر می رسد اصلی ترین دلیل آن نبود نظارت و مدیریت کافی در ساماندهی امور است.
وی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از دامداران و کشاورزان، تصریح کرد: یکی از ضعف هایی که امروز داریم غفلت از صادرات مرغ به کشورهای دیگر است و متأسفانه مازاد تولیدی که در استان ها وجود دارد، سرمایه مرغداران را از بین می برد.

افضلی با بیان اینکه افزایش و ساماندهی صادرات مرغ موجب منصفانه شدن قیمت آن می شود، افزود: شركت سهامي پشتيباني امور دام كشور باید برای این کار ورود پیدا کند و قوی تر عمل کند، متأسفانه در حال حاضر از نظر ما عملکرد این شرکت که باید حامی دامداران و بخصوص مرغداران باشد رضایت بخش نیست.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به نابسامانی بازار در ماه های خاص سال اشاره کرد و گفت: این نابسامانی در برخی ماه های سال همچون ماه مبارک رمضان و عید نوروز چندبرابر می شود و اگر چاره ای اندیشه نشود تولیدکنندگان بیشتر متضرر و دلالان هم بیشتر سود می کنند.

وی در خاتمه با تأکید بر لزوم حمایت دولت از صنعت مرغداری، گفت: این حمایت موجب استحکام زنجیره تولید ملی می شود و نباید فراموش کرد که اگر این صنعت از صادرات غافل شود به نابودی و ورشکستگی نزدیک خواهد شد.

منبع:خبرگزاری بسیج
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *