شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
بردن تراکتور یعنی قهرمانی پرسپولیس

حمید درخشان:استقلال‌رقیب‌تیم برانکونیست

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 500876
حمید درخشان می‌گوید پرسپولیس با پیروزی در بازی با تراکتور 50درصد راه قهرمانی را طی خواهد کرد و به قولی راه قهرمانی هموار می‌شود.
حمید درخشان:استقلال‌رقیب‌تیم برانکونیست
سرمربی سابق پرسپولیس عقیده دارد که برانکو و شاگردانش برای قهرمانی راه سختی ندارند حتی استقلال که در این فصل اصلا رقیب پرسپولیس نیست و باید گفت امسال، سال پرسپولیس است و در بازی با صبا این را در نبود چند بازیکن اصلی خودش نشان داد.
بازی با صبا را چطور دیدید؟
در مجموع بازی خوبی بود و نتیجه خیلی خوبی در قم گرفته شد ولی باید بگویم پرسپولیس در 15 دقیقه اول بازی مثل همیشه نبود و صبا فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس آورد ولی رفته‌رفته پرسپولیس خودش را پیدا کرد و همان تیم همیشگی شد. خصوصا در نیمه دوم که هر کاری خواست انجام داد تا جایی‌که می‌توانست بیشتر از دو گل به ثمر برساند.
آیا نبود چند بازیکن اصلی مثل سیدجلال در این بازی تاثیر داشت؟
مسلما نبود چند بازیکن اصلی در روند بازی تاثیر داشت. شما نگاه کنید در 15 تا 20 دقیقه اول پرسپولیس اصلا خودش نبود و این هم به دلیل تغییر ترکیب و تاکتیکی بود که برانکو مجبور بود آن را به خاطر نبود چند بازیکن اصلی انجام دهد. اما رفته‌رفته تیم در بازی به هماهنگی رسید خودش را پیدا کرد. البته تا آخر بازی مثل همیشه نبودیم. بنابراین باید گفت نبود مهره‌هایی مثل سیدجلال دیده شد.
یعنی با این اوصاف ذخیره‌ها جای ستاره‌ها را نتوانستند پر کنند؟
شما خودتان می‌گویید ستاره. مسلما سیدجلال بازیکنی است که هر کسی نمی‌تواند جای او را پر کند. پلی یانسکی دفاع بدی نبود و رفته رفته در بازی جا افتاد ولی هیچ وقت مثل سیدجلال نمی‌شود. در مجموع جاهای خالی پر شد ولی ستاره نبودند.
نبود طارمی چقدر به‌چشم آمد؟
مهدی نقطه‌قوت پرسپولیس است وقتی او نباشد به وضوح جای خالی‌اش دیده می‌شود. حضور مهدی تنها فیزیکی نیست بلکه او به لحاظ روحی روانی هم در زمین موثر است. به خاطر همین نبود او خیلی دیده شد. حتی این موضوع در 45دقیقه اول بیشتر دیده ‌شد.
داوری را چطور دیدید. صبایی‌ها می‌گفتند که داور گل آنها را نگرفته و با پرسپولیس مهربان بوده است؟
بعد از باخت همیشه این صحبت‌ها هست. اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است. همین بازی پیش دو پنالتی صد درصد روی طارمی گرفته نشد و یا گل سالم مقابل فولاد مردود شد. بنابراین طبیعی است. در آن صحنه هم که رضاییان توپ را بیرون کشید با خط فاصله داشت بنابراین داوری خوب بود و اگر هم اشتباهی وجود داشته طبیعی است. داوری هیچ‌وقت کامل نیست.
در این میان بعضی تیم‌ها مثل تراکتور بیانیه می‌دهند که سمت و سوها به سمت تیم صدرنشین است تا آنها قهرمان شوند. اصلا چنین چیزی وجود دارد؟
اصلا چنین چیزی نیست. من می‌خواهم به شما بگویم تراکتور که در نیم‌فصل اول چند هفته صدرنشین بود چرا این حرف‌ها را نمی‌زد!؟ تراکتور به گواهی امیر قلعه‌نویی در این چند بازی خوب نبوده است. آنها در بازی با ماشین‌سازی پنالتی را خراب کردند آیا آن هم دست داور بود یا سمت و سوها به نفع پرسپولیس بوده!؟ بنابراین بهتر است دوستان بیشتر فکر کنند. تراکتور تیم بزرگی است مربی باهوش و بزرگی دارد و هنوز هم جزو مدعیان قهرمانی است پس باید خودشان با فرصت‌سازی و استفاده از آنها برنده شوند تا در کورس قهرمانی باقی بمانند.
بازی با تراکتور را چطور می‌بینید؟
بازی سختی است. نگاه کنید که در آزادی بازی داریم. تراکتوری‌ها در آزادی هم غریبه نیستند. آنها خوب فوتبال می‌کنند. من عقیده دارم اگر پرسپولیس از فرصت‌ها خوب استفاده کند می‌تواند برنده باشد.
کارشناسان از این بازی به عنوان فینال حرف می‌زنند و می‌گویند برنده قهرمان خواهد شد؟
من هم عقیده دارم برنده این دیدار 50درصد راه قهرمانی را طی خواهد کرد. تراکتور و پرسپولیس حریف مستقیم هم هستند و اگر بتوانند از سد هم بگذرند راه قهرمانی هموار می‌شود. به قولی بازی شش امتیازی است خصوصا اینکه پرسپولیس الان فاصله خوبی ایجاد کرده است.
پس با این اوصاف استقلال را با اینکه در رده چهارم است به عنوان حریف نمی‌بینید؟
استقلال حریف قابل احترامی است ولی آنها هرگز شانس ندارند و نمی‌توانند به پرسپولیس نزدیک شوند. من معتقدم آنها حریف اصلی پرسپولیس در این فصل نیستند. 13 امتیاز از پرسپولیس عقب‌تر هستند و جبران آن سخت است. بنابراین ما نباید آنها را رقیب قهرمانی ببینیم.
در این فصل به غیر از تراکتور چه تیمی را رقیب قهرمانی می‌بینید؟
از تراکتور که بگذریم من فکر می‌کنم ذوب‌آهن هم می‌تواند رقیب خطرناکی باشد.
پرسپولیس قبل از بازی با استقلال با تراکتورسازی بازی دارد. پرسپولیس در این بازی چهار بازیکن دو اخطاره دارد. آیا این مساله روی بازی تاثیر منفی نمی‌گذارد تا بازی استقلال را از دست ندهند؟
فکر نمی‌کنم اتفاقا بازی با تراکتور مهم‌تر از استقلال است. چون این تیم رقیب اصلی پرسپولیس است. پرسپولیس اگر تراکتور را شکست دهد فاصله 9 امتیاز می‌شود. بنابراین باتوجه به اختلاف 13 امتیازی با استقلال این دیدار مهم‌تر است. البته برانکو دو اخطاره‌ها را حتما توجیه می‌کند که به شکلی بازی کنند که به مشکل نخورند. اما شما بدانید بازیکنان سه امتیاز بازی با تراکتور را فدای استقلال نمی‌کنند. شما توجه کنید که استقلال هم برای بازی با پرسپولیس چند بازیکن دو اخطاره دارد که باید در تبریز به مصاف ماشین‌سازی بروند. پس شرایط به نحوی مساوی است و اگر ما هم بازیکن از دست بدهیم آنها هم این شرایط را دارند که چند بازیکن مهم خود را از دست بدهند. پس نباید این بازی را فدای داربی کرد.
روزنامه گل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *